Specialzed s-works carbon 29er '10 Lefty

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Aha, dacht dat het nog de 100 of 110mm was :wink:
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Misty wrote:Het is een standaard nieuwe 29er Lefty 90mm , nieuw voor 2011 bij cannondale ! Het is de hoogte ten opzichte zadel/stuur die 16mm minder is !

Misty ,
-17° stuurpen (Ritchey 4 axis, 3T,...) geeft ongeveer een drop van 15 tot 20mm afhankelijk van de lengte.
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

pieterp wrote:
Misty wrote:Het is een standaard nieuwe 29er Lefty 90mm , nieuw voor 2011 bij cannondale ! Het is de hoogte ten opzichte zadel/stuur die 16mm minder is !

Misty ,
-17° stuurpen (Ritchey 4 axis, 3T,...) geeft ongeveer een drop van 15 tot 20mm afhankelijk van de lengte.
3T zou 15mm zijn bij -6° op 110mm als goed gemeten heb !
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

-17° geeft een EXTRA drop van 15mm tov een -6°
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

hmm, is zo'n aanpassing wel gezond voor de duurzaamheid/stijfheid van het Speci frame dat er eigenlijk niet daarvoor is gebouwd... #-o
Mios
Mountainbiker

Post by Mios »

Mooi. De combinatie Specialized - Lefty (Cannondale) heeft ook altijd een beetje gewrongen bij mij. Maar met deze fiets klopt het plaatje wel vind ik.

Ik reed vorig jaar ook nog met een Specialized S-works. Ongeveer dezelfde als de jouwe maar dan 26inch.
Nu rijd ik een Cannondale Himod 1 29er. Fiets rijdt zalig maar zit met hetzelfde probleem. Het stuur staat me nog te hoog, ook al zit ik nu al met de vlakste stuurpen van Cannondale. Er zal dus niet veel anders opzitten dan een andere stuurbuis te kopen en daar een stuurpen op te monteren die wel nog dieper kan zakken. Specialized heeft ook dergelijke stuurpennen die je gemakkelijk in hoogte kan verzetten.

Ik had jouw kader trouwens zien hangen bij Cameleonbike :lol: .
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

New pic's !
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

madskatingcow wrote:
Hoezo wrote:Zal zeker kwaliteit zijn , maar zoals eerder al gezegd Specialized en Lefty vindt ik nog steeds geen goed huwelijk visiueel.......

Voor de rest veel fun ermee.
+1
+ nog één , das een tang op een varken :wink:

Wel lekker frame !!
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

Mios wrote:Mooi. De combinatie Specialized - Lefty (Cannondale) heeft ook altijd een beetje gewrongen bij mij. Maar met deze fiets klopt het plaatje wel vind ik.

Ik reed vorig jaar ook nog met een Specialized S-works. Ongeveer dezelfde als de jouwe maar dan 26inch.
Nu rijd ik een Cannondale Himod 1 29er. Fiets rijdt zalig maar zit met hetzelfde probleem. Het stuur staat me nog te hoog, ook al zit ik nu al met de vlakste stuurpen van Cannondale. Er zal dus niet veel anders opzitten dan een andere stuurbuis te kopen en daar een stuurpen op te monteren die wel nog dieper kan zakken. Specialized heeft ook dergelijke stuurpennen die je gemakkelijk in hoogte kan verzetten.

Ik had jouw kader trouwens zien hangen bij Cameleonbike :lol: .

Manuel Fumic rijdt met zijn lefty op 70mm : zo zak je 2cm :
http://www.manuelfumic.com/blog_detail. ... ag=101#top
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

slashy wrote: Manuel Fumic rijdt met zijn lefty op 70mm : zo zak je 2cm
Veerweg 70mm ipv 90mm wil daarom niet zeggen dat de geo 2cm zakt. Het voorkomen dat je balhoofd 2cm minder kan inveren is nog iets totaal anders ;-)
Post Reply