Zo 15/05/2011 Langdorp :: 3Action classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

Ik heb de 110 afgehaspeld in 5u30. Ik had 109.8 op de teller. De bepijling was naar mijn mening een mooie referentie van hoe het moet. Altijd op tijd en voldoende en vooral groot en contrastrijk.
Ik vond het wel jammer dat die energiegellekes er al waren na 45 km en bv niet bij de bevoorrading aan de Luttelkolen (Kasteel Horst). Daar zouden ze meer van pas zijn gekomen. De Guarana samples waren ook niet in de laatste 10 km zoals gemeld, maar +- 20 km voor het einde. Soit.
Ik denk niet dat al een TT gereden heb met % gezien zo weinig macadam.
Merci WOEW!
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Vertrokken om 7u15 voor de 110 km (109 op polar met 1110hms). Zeer goede bepijling, heb vorig jaar de Hagelandse chrono gedaan en vele stukken (waar ik toen verkeerd gereden was) herkend, goede bevoorradingen en zeer afwisselend parcours. Ik vond de laatste 15 km, in tegenstelling tot andere mensen hier, niet echt de beste omdat het bij het draaien en keren toch een behoorlijke file was. Wel super genoten en deze met een dikke kruis aangekruist voor volgend jaar!

Pluim!!
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

vandaag de 80 km gereden
het was meer dan de moeite waard om naar Wolfsdonk af te zakken
tot volgend jaar en misschien voor de 110 km
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

uncle sam wrote:Als ge 2h met de auto moet rijden om in Wolfsdonk te raken, dan rij je natuurlijk de 110km :-)
Samen met Sliekske en Cowboy Peter genoten van begin tot einde.
Kers op de taart waren de laatste 20km =D>
Pas om 8h gestart en aan een gezapig tempo stonden we na 4h50 terug voldaan voor de deur, om ne lekkere spaghetti te verorberen.
Op een bui of 2 na, weinig regen, en het parcours was subliem.

Tot de volgende!
Aha, dat was dus sliekske :wink:

Na 5u20 rijden en een totaal van 6u aangekomen samen met de zoon.
Beide volledig erdoor :oops: Fred raket heeft de laatste km's zichzelf nog eens laten gaan.

Na een lange aprés huiswaarts gekeerd en bleek dat Peter nog aan het nagenieten was. Misschien wil hij toch eens van merk veranderen?? :lol: :lol:

Prachtige rit en de moeite om zo vroeg op te staan.
Keyzerpol
Mountainbiker

Post by Keyzerpol »

Niks dan lof voor de parkoersbouwer en alle medewerkers (van parking begeleiding tot toogbediening na de tocht).
Voor de 70 gekozen vermits ik nog activiteiten had in de namiddag. Lees hier bvb dat de laatste km's top waren, wat inderdaad klopt maar vermits ik nog wat poeier overhad inderdaad wat opgehouden door tragere bikers. Misschien is het mogelijk die laatste 20 km's eerder op te nemen in het parkoers en wat bredere wegen in de laatste km's voorzien. Dit gaat zowiezo het al top parkoers niveau nog opdrijven. Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is want ben van het pajottenland.
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

Samen met skin de 110 gereden. In het begin was het wel een beetje file-rijden, maar dat risico loop je als je pas om 9u15 vertrekt. De tocht bouwde zich geleidelijk op met een paar kleine hellingkjes. Aan de eerste bv hebben we gepast wegens een veel te lange rij. Maar dit hebben we ruim goed gemaakt aan de tweede bv. Hierna hadden we afgedraaid voor de 110 waar we weinig volk nog gezien hebben. Vlak voor de derde bv brak de ketting van mijn metgezel, een vriendelijke man (uit kortrijk) gaf me een kettingslotje en nog 2 man hielpen ons met het lenen van een degelijke kettingpons. Het doet me goed om te weten dat er nog zoveel solidariteit tussen de bikers is. Nu ja we proberen onze collega's ook zoveel mogelijk te helpen. Verder was de tocht nog schitterend met vele kleine maar pittige hellingkjes en mooie singel tracks met vele struiken en idd de laatste 20km waren top, alleen heeft mijn compagnon de laatste 6km weer kettingbreuk gehad. Bedankt trouwens ook aan de trekman. Bij aankomst een goeie douche genomen waarna een heel welgekome spaghetti met een frisdrank. De organisatie was top, echt waar eene dikke chapeau =D> heb me ondanks de kleine tegenslaagjes goed geamusseerd. En nee strammermax, je bent niet de enige met een lang verslag :wink: Tot volgend jaar.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

ik heb de 85 gedaan uitijdenlijk 78km op de teller ?!

was deze effectief 850hoogtemeters ? het voelde minder aan.

bij inschrijving kreeg je normaal gezien geen 3action cadeau ? heb niets ontvangen :(

super puntjes :
-bepijling
-bevoorading
-organisatie
-guarana, woaw kij goed
-technish en bochten in de bosjes waren top, hiervan nog meer aub

mindere puntjes :
-te veel plat

wat was de totaal aan deelnemers ?

tot volgend jaar
damocles
Mountainbiker

Post by damocles »

Het mag gezegd worden, dit was dik in orde!
Volgend jaar kom ik opnieuw terug voor de 110 km. Ik ben gestart rond 8:15, geen files, geen tekort aan de bevoorradingen, hmm de rijstpap was lekker en inderdaad de laatste 20 km waren top.
Dikke proficiat met jullie organisatie!
Jan C
Mountainbiker

Post by Jan C »

Mooie tocht, alle lof voor de organisatie. Na 110 km ( 5 u 35 incl 1 lekke band) smaakt de spagetti goed. Prima uitpijling, goede bevoorrading en het blijft een mooi parcours (op en af). Genoten ondanks de 3 regenbuien onderweg. Gelukkig scheen de zon bij aankomst. Een klein aandachtspuntje, nadat ik was lekgereden wilde ik mijn band op spanning brengen. Er was bij de post geen goede pomp (alleen kleine handpomp die niet werkte). Men heeft wel direct gebeld om een pomp op de post te krijgen.
Nogmaals bedankt.

Groet jan
Mr H.
Mountainbiker
Location: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Post by Mr H. »

BelAir_500 wrote: bij inschrijving kreeg je normaal gezien geen 3action cadeau ? heb niets ontvangen
Ik heb dat gekregen na de tocht na afgifte van mijn polsbandje :wink:
Post Reply