Zo 15/05/2011 Écaussinnes-D'Enghien :: 6ième Ultra Rando de

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

MaC'Red wrote:hetgeen waar ik me wel vragen bij stelde was de verwoording van steengroeve en volgens mij verstaan we tocht dit eronder ??

Image

Dit is te Lessines tegen Geraardsbergen trouwens.

MaC'Red 8)
Heb je die stenen niet zien liggen. En die versleten tractorbandjes :lol:
Dat moet het geweest zijn veronderstel ik. Niettegenstaande krijgt de rit voor mij een 8/10. En ik val vies!
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Ik vroeg me ook af waar die steengroeve bleef.

1e deel was zoals al gezegd een beetje plattkes (letterlijke en figuurlijk). Daarna werd het beter. Jammer genoeg wel gepast voor de 61. Mijn broer voelde zich niet top en zag de extra 10 km's niet zitten. Achteraf gezien hadden we dan beter die eerste platte lus laten vallen en de lussen van de 61 gereden.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

wel een redelijke verplaatsing.Maar na de bevoorraading werden we beloond met prachtige bospassages.Ook die 2 nauwe tunnelkes waren leuk.Nog het plaatselijke bier geproefd maar geef mij maar ne chouffe.

filmke volgt(nie veel want batterij was plat)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

spiermassa wrote:wel een redelijke verplaatsing.Maar na de bevoorraading werden we beloond met prachtige bospassages.Ook die 2 nauwe tunnelkes waren leuk.Nog het plaatselijke bier geproefd maar geef mij maar ne chouffe.

filmke volgt(nie veel want batterij was plat)
dan heb ik geluk gehad, de mijne was juist af als we terug aan de Mika Shoes waren ( de parking dus ). Sebiet es aan beginnen se.

MaC'Red 8)
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Zeer aangename kennismaking met deze VTT. :-D

Geen opmerkingen en alleen maar lof voor de organisatie en het parcours(zelfs niet over de lopers want daar hebben we toch zeer weinig last van gehad ; ieder zijn meug nietwaar)

Tot volgend jaar. =D> =D> =D>
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

6u15
De wolken dreigen en halen bij momenten hun gram. De kletsende regen op de voorruit geeft aan dat de aanwezigheid van ons regenjack een juiste keuze is. De dwaling van de dag zou blijken.

Bij aankomst in Ecaussinnes herken ik meteen het dorpje, waar vorig jaar Moustache zijn autospiegel werd afgereden. En het zaaltje waar de koffie klaarstond. Net als vandaag.

6 Forumbikers zijn present. Met de 1.100 vooropgestelde hoogtemeters op de 61km, laat ik het woord doseren in al zijn vervoegingen meerdere keren vallen. Jammergenoeg kent Matthias enkel het wiskundig verschil tussen 3 x 7 en 7 x 7, en ben ik eraan voor de moeite.
Een meevaller op fysiek vlak blijkt het parcours zelf, dat veel braver is dan dat van Leernes, vorige week.

Hoogtepunt is het bos waar iedereen zich probleemloos de Rock & Roll passage voor ogen kan halen. Achter de zoate naar beneden, en op de top ervan weer naar boven. Hier en daar een wortelke, derailleurguerilla tussen de bomen.
Cara Mia.

Het je-ne-sais-quoi van de kasteeltunnelpassage is me ook bijgebleven. Dit, en de golvende panorama's van de streek. Vakantieplaatjes.
Nog even de compagnie bedanken want deze is als altijd, de kers op de taart.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

prideandglory1891 wrote:
MaC'Red wrote:hetgeen waar ik me wel vragen bij stelde was de verwoording van steengroeve en volgens mij verstaan we tocht dit eronder ??

Image

Dit is te Lessines tegen Geraardsbergen trouwens.

MaC'Red 8)
Heb je die stenen niet zien liggen. En die versleten tractorbandjes :lol:
Dat moet het geweest zijn veronderstel ik. Niettegenstaande krijgt de rit voor mij een 8/10. En ik val vies!
Dit is dacht ik het stuk (er stond in het begin aangegeven dat het privé was) waar al die grote rotsblokken lagen. Maar een echte steengroeve zou ik het toch niet noemen : http://goo.gl/maps/EhFO
sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

Voor mij was het ook terug in orde, veel plezier gehad met de MC'S, mooie passages, paar kuitenbijterkes, goede bevoorrading, droog weer wat moet ne mens nog meer hebben. =D>

Image
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

flow wrote:Om toch iets van kritiek te geven, juist die lopers was een beetje spijtig...
Die lopers zijn er elk jaar weer opnieuw, ik denk dat de organisatie daar weinig invloed op heeft.
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Ik vond de tocht eigenlijk een beetje tegenvallen. :-?
Ik had er meer van verwacht...

De 3 steengroeves was in de praktijk een rondje rond een plas rijden. Bij de TT van Bever rijd je tenminste tot gans beneden (en terug naar boven uiteraard) van de groeve in Lessines (die op de luchtfoto een paar posts hierboven. Da's de max daar. 120hm of zoiets. (http://www.klimax-mtbever.be)

Ik vond dat er te veel asfalt of brede rechte wegen gekozen werden door het bos. Terwijl er overal leuke paadjes vertrokken links en rechts. Ik vond de bospassages in de TT van Braine Le Comte precies toffer.

Maar natuurlijk blijft deze toch wel een pak boven het vlaams gemiddelde uiteraard!

Wat we opviel is dat in al die kilometers bos, ik geen enkel pad heb gezien dat kapot gereden is door 4x4s. Da's in Vlaanderen wel anders met die groene jongens van Natuurpunt en Bos en Groen of hoe dat ze zich ook mogen noemen.

Ook opvallend was de ligging van het bejaardentehuis in Ecaussinnes: recht tegenover het kerkhof. Leuk uitzicht hebben die oudjes #-o
Post Reply