Zo 15/05/2011 Écaussinnes-D'Enghien :: 6ième Ultra Rando de

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Heb me deze ochtend aangesloten bij fc de plooiers. Het feestje gisterenavond heeft roet in het eten gegooid en vertrek zo dadelijk voor de rit in Roeselare. Wel nieuwsgierig naar de reacties van dit tochtje in Henegouwen!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend gestart met 'den Bart' voor de lange afstand.
Waaaawwww !!!! Wat een mooi parcours =D> =D>
Heel veel bomen gezien :lol: , duidelijke bepijling , 2 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren w.b. afstand. Hun hv klopt blijkbaar toch niet. Ik had volgens de Garmin 882 m wat wel goed zit op een afstand van 61 km. De beentjes waren niet echt fris na de megarit van gisteren maar toch ontzettend genoten van de fantastische rit.
Deze staat zeker genoteerd in mijn top 3.
=D> =D> =D> voor de organisatoren en dank-u-wel aan 'den Bart' om samen de tocht te willen rijden.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

fietsertjeAnn wrote:Deze ochtend gestart met 'den Bart' voor de lange afstand.
Heel veel bomen gezien :lol: , duidelijke bepijling , 2 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren w.b. afstand. Hun hv klopt blijkbaar toch niet. Ik had volgens de Garmin 882 m wat wel goed zit op een afstand van 61 km. De beentjes waren niet echt fris na de megarit van gisteren maar toch ontzettend genoten van de fantastische rit.
=D> =D> =D> voor de organisatoren en dank-u-wel aan 'den Bart' om samen de tocht te willen rijden.
Als ik het juist voorheb wie jij bent, dan hebben we een hele tijd zowat samen gereden. Wij waren met een 5tal in zelfde kleren.

Idd, héél mooie rit, kicken in "het grote bos"... Sommige lekkere afdalingen en de klimmetjes er naar toe mochten er ook zijn.

Volgend jaar terug!!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

prideandglory1891 wrote:
Als ik het juist voorheb wie jij bent, dan hebben we een hele tijd zowat samen gereden. Wij waren met een 5tal in zelfde kleren.

Idd, héél mooie rit, kicken in "het grote bos"... Sommige lekkere afdalingen en de klimmetjes er naar toe mochten er ook zijn.

Volgend jaar terug!!
Je zal het inderdaad juist voorhebben want wij hebben toch een tijd in de buurt van een 5-tal mannen gereden in dezelfde kleren.
Ik reed met een mtb met witte banden en zo rijden er ook geen hopen rond hé !
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Deze ochtend ook naar Écaussinnes-D'Enghien afgezakt met MC Tim en aan de start ons Anneke en Den Bart nog gespot. Tim en ik gingen wachten op de andere MC's zijnde Jo, Sven en Werner want wij gingen starten voor de 49 kms. Iets na de start was het al meteen kiezen tussen soft en hard dus meteen een dillema van formaat want de die hards moesten een klim van 35% naar boven volgens mijn tellerke, toch een poging gedaan maare ook nie ver geraakt #-o .

Tot aan de eerste RV was het wel op en af maar ik vroeg me al af waar de hms bleven want echt klimmen hadden we nog niet gedaan maar vanaf de bevoorrading begon het ware fun gehalte.
Constant het bos in en uit en vele singletrails met soms de keuze tussen soft en hard, ook gedurig op en af natuurlijk. Ook veel stukken van waren omgekeerd dan de TT van Braine le Comte enkele weken terug maar het waren wel de leuke stukken.

Een schone 53.5 kms staan er op de teller bij nu en geen 900 hms maar wel 551. Merci voor de companie jongens en tot volgende week in Schorisse voor de 4de Herdermarathon.

MaC'Red 8)
Koeneman
Mountainbiker

Post by Koeneman »

Hier heb ik van genoten: leuke stroken bos, technische uitdaging waar ze zich aanbiedt, aangename singletracks EN een goede bevoorrading. Ik vergeet iets: het kasteel, haar vesting, en overige overblijfselen van weleer te Écaussines!

Ohja, bij de 3de 'Hard', was het dan naar links (soft volgen) of naar rechts (richting niet verder aangeduid met pijltjes)?
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Mijn eerste deelname hier. Eerste 20 km vielen mij wat tegen, de resterende 40 daarentegen was het puur genieten. Ook tegen alle verwachtingen in droog gebleven. Paar keer verkeerd gereden, maar door mijn eigen onoplettendheid. Bepijling OK en splitsingen waren zeer duidelijk aangegeven. Ik kom dus zeker nog terug.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

fietsertjeAnn wrote:
prideandglory1891 wrote:

Volgend jaar terug!!
Je zal het inderdaad juist voorhebben want wij hebben toch een tijd in de buurt van een 5-tal mannen gereden in dezelfde kleren.
Ik reed met een mtb met witte banden en zo rijden er ook geen hopen rond hé !
Ja, dat waren wij! Ik ben deze met de grote wielen. Bij deze, aangename kennismaking!
flow
Mountainbiker

Post by flow »

rit van 49 km gedaan, kmoet zeggen het wel in orde was. Voor de eerste bevoorrading vroeg ik mij ook af wanneer die hoogtemeters eindelijk gingen beginnen. Maar eenmaal in het bos was het wel snel duidelijk waar ze waren :)
Om toch iets van kritiek te geven, juist die lopers was een beetje spijtig...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

hetgeen waar ik me wel vragen bij stelde was de verwoording van steengroeve en volgens mij verstaan we tocht dit eronder ??

Image

Dit is te Lessines tegen Geraardsbergen trouwens.

MaC'Red 8)
Post Reply