Za 14/05/2011 Ophasselt :: Trofee De Muur Altreba

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Antwoord op een paar vragen:

@Barty: ik ben een ramp om offroad-percentages te kunnen inschatten, dus ik ga er hier geen getallen op plakken, maar het is alleszins hoog genoeg :wink: Ben zelf nogal kritisch op dat gebied, maar bij onze tochten heb ik nog nooit het gevoel gehad dat er veel te veel weg in zat.

@Chriske: sorry, geen gpx-file ter beschikking :-?

Nu nog wat duimen op goed weer, al kan het parcours uiteraard nog veel water slikken voor het slecht gaat liggen.

Tot morgen!
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Deze ochtend vroeger wakker dan voorzien, dan maar op het gemak vertrokken en om 7u al van start gegaan #-o Zeer vlotte inschrijving, toch al een pak cyclomannen op de baan. Gestart voor de 80 km, al na 8km reden we richting muur #-o om toch eerst nog in het mini bikepark te gaan (waar ik geen bestaan van wist) en zo de muur te nemen. Persoonlijk heb ik toch liever de muur te beklimmen naar het einde van de rit zo weet je nog wat je over hebt in de benen. De eerste 30 km van de rit hadden we al 500 hm, hierna viel het toch wat stil en kregen we veel weg voorgeschoteld. Naar het einde toe waren het terug mooiere paadjes. Bevoorradingen ruim voldoende en op het gepaste moment, bepijling ook zeer goed. Aangekomen met 77 km en 960 hm op de teller, het had zeker wat lastiger gemogen maar dit is dan ook het enige minpuntje =D>
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend om 7.15 met 5 in Ophasselt gestart voor de lange afstand.
Matthias en ikzelf hadden gezorgd voor een goede opwarming door met de fiets naar de start te rijden (25 km enkel).
Goede bepijling (enkele keren juist voorbij door de snelheid) , 3 goede bevoorradingen die telkens welkom waren , op en rond de Muur mooie stukken (het deeltje door bikepark kende ik totaal niet).
Voor mij was het zwaar genoeg aangezien ik als dame meegereden heb met 4 mannen waarvan 2 ex-wielrenners en 2 vliegmachines.
Heel weinig volk gezien op parcours maar dat zal wel aan ons vroeg vertrekuur gelegen hebben zeker ?
Deze mooie rit toch overleefd en met 127 km in de benen tevreden en hopelijk wat gerecupereerd voor de rit van morgen.
Aan de organisatoren : =D> =D> =D>
Aan Matthias : dank u om mij mee te nemen met de fiets heen en terug.
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

fietsertjeAnn wrote:Deze ochtend om 7.15 met 5 in Ophasselt gestart voor de lange afstand.
Matthias en ikzelf hadden gezorgd voor een goede opwarming door met de fiets naar de start te rijden (25 km enkel).
Goede bepijling (enkele keren juist voorbij door de snelheid) , 3 goede bevoorradingen die telkens welkom waren , op en rond de Muur mooie stukken (het deeltje door bikepark kende ik totaal niet).
Voor mij was het zwaar genoeg aangezien ik als dame meegereden heb met 4 mannen waarvan 2 ex-wielrenners en 2 vliegmachines.
Heel weinig volk gezien op parcours maar dat zal wel aan ons vroeg vertrekuur gelegen hebben zeker ?
Deze mooie rit toch overleefd en met 127 km in de benen tevreden en hopelijk wat gerecupereerd voor de rit van morgen.
Aan de organisatoren : =D> =D> =D>
Aan Matthias : dank u om mij mee te nemen met de fiets heen en terug.
Ah dan heb ik jullie gezien aan de laatste bevoorrading. Mooie bike heb je :-D
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Deze ook gereden. Ik ben content, 78km, 990hm, 3 goede bevoorradingen en een pittige start en op het einde nogal wat tegenwind en vooral geen regen. Houden zo tem volgend weekend voor de Herders!

Vraag aan de organisatie: zou volgend jaar Ophasseltbos niet op het einde aangedaan kunnen worden? Ik ben wel al 20 jaar niet meer in dit bos geweest, dus weet ik niet hoe toegankelijk de paadjes er nu bijliggen. Vroeger was er in ieder geval wel een motorcross parcours.
Vb van extra lus van enkele km waar men zeker 100hm kan uithalen: in plaats van aan Doublet terug naar Altebra te rijden, rij rechtdoor tot aan kruispunt De Kat, rij daar Patattenstraat in, volg Tempelstraat tot boven (Fonteintje voor de locals), en also komt men aan achterkant van Ophasseltbos. In mapsource zie ik toch wel enkele paadjes en ge kunt aan de steenweg aan Altebra het bos onderaan verlaten. Enig minpunt is dat daar een nogal drukke steenweg gekruisd moet worden.
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Deze ochtend de 65 km afgewerkt. Voor mij meer dan genoeg. Eerste deel tot aan eerste bevoorrading kon inderdaad tellen.Parcours kurkdroog. Bij regenweer zou dit een pak lastiger worden vrees ik. Tweetal fotografen onderweg tegengekomen. Waar komen deze online?
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Net na 10 u gestart voor de 80 (had er 79).
Leuk technisch bosje net voor de muur die al vrij vroeg kwam. Bevoorradingen goed, bepijling soms wat laat, vooral op het einde paar keer moeten 'zoeken'. Hele tocht alleen gereden (passeerde slechts enkele bikers) en na de 3 de bv samen gereden met iemand van Zele. Pittig tempo gereden, al stribbelde de fiets soms af en toe tegen ...
Achteraf nog douchke in een soort container (was ok) en genoten van de unieke aprés.
=D> voor de organisatie.
Sjeraar
Mountainbiker

Post by Sjeraar »

8) Deze voormiddag samen met m'n 2 zoons van 12 jaar de 25 km gereden .
Het percentage weg lag wel wat aan de hoge kant vonden we alledrie .
Zo werd bijvoorbeeld gewoon het jaagpad langs de Dender gevolgd i.p.v. via "De Gavers" te rijden , en zo waren er nog wel enkele stukjes , jammer :-?
Bevoorrading en bewegwijzering waren wél goed in orde :P
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

ben blij dat ik deze gedaan heb, vond het een zeer mooie rit! congratz aan organisatie! ! =D>
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Tegen 8 u 30' aangezet voor den groten toer.
t'Was idd.zo snel mogelijk naar"den muur".
Ben er daar in geslaagd de weg niet te vinden naar het bikepark!!!
Achteraf pas gehoord en ik was niet de enige die dit niet wist!
De bepijling kon hier en daar toch wat beter hoor??
Pijltjes aan de linkerkant van de weg in de bomen vind ik maar niks.
De pijltjes aan korte steegjes vond ik ook soms een beetje zoekwerk!
En tenslotte de lokatie van die eerste bev. is wel mooi maar als je daarna
goed afgekoeld terug moet vertrekken aan 10% bergaf bij 12-13°!!
Das niet om metteen warm van te krijgen,hoor!
De TT op zich was best oké,al had ik hem nog iets hoger ingeschat.
Hopelijk is er niemand in die put gesukkeld op dat hobbelpaadje naast die gracht?
t'Was wel heel erg rustig op den grote toer,misschien hadden de meesten
schrik van de aangekondigde buien die uitbleven??
In ieder geval zou het dringend eens mogen regenen hier!
Ofwel zoeken ze morgen(zondag)nog mooiere oorden op?
Post Reply