Yeti

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

en wat die kabels betreft,
ik heb de voorkeur om de derrailleurkabels langs boven te laten
lopen, samen met RockyMountain, scott (scale) en xesco en weinige andere merken
is yeti ook van die mening...

( en waarom dan, omdat ik merk dat ik dan minder kabels
verslijt (na 2cannondales - een rocky/nu xesco)
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Re: Yeti - ASR SL

Post by serge »

philip wrote:ik ben aan het uitkijken om een nieuwe fully te kopen en een van de kandidaten op het lijstje is de Yeti ASR SL.

Iemand hier ervaring mee?
Wat zijn de andere kandidaten van het lijstje? Al is die Yeti echt wel mooi. =P~

greettzz..
philip
Mountainbiker

Re: Yeti - ASR SL

Post by philip »

serge wrote: Wat zijn de andere kandidaten van het lijstje? Al is die Yeti echt wel mooi. =P~

greettzz..
staan op het lijstje:

- fuel 110 (nieuw 2005 model)
- epic
- etsx
- yeti

de fuel is al min of meer afgeschreven ... te weinig all-round, te veel koersvelo ... en de commentaren zijn mixed (sommige heel goed, andere maar so-so)

epic ... veel blabla ... ik wil er eens mee gaan testrijden om te zien wat het is ... maar ik vertrouw dat brain ding niet echt (ik hoor dat het soms werkt als het niet moet werken en omgekeerd)

etsx ... schitterende fiets (rocky he 8) ) maar ik heb al een rocky fully

de yeti krijgt zeer goeie reviews in alles wat ik tot nu toe erover heb kunnen vinden: actieve suspension, all-round gedrag ... XC gecombineerd met trail bike ... licht frame ... wendbaar ... en niet alledaags

er zijn nog zoveel andere fully merken, het lijstje is lang maar voorlopig houd ik het bij deze vier ... proberen te testrijden en dan zien we wel weer
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Thierry wrote:Image

In 't begin moest ik van dat kleurke ni hebben, maar na verloop van tijd besef je toch dat een Yeti groen MOET zijn, en niet zwart of wit ...

Komaan Philip : kwijlen :lol: !!!
dat is dat bianche scheit kleur !!! bwèèèèèèèkes.

neen, serieus, hoe zien die lagers er uit ? mijn fietske heeft ook een stel lagers zo vlak bij de trapas, eigenlijk een stel iets lager/iets achter, en een stel er iets boven, en die zien toch ongelofelijk af hoor... zijn dat standaard te verkrijgen lagers ? kan je ze er gemakkelijk zelf uitkloppen en inkloppen ?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

flupke73 wrote:en wat die kabels betreft,
ik heb de voorkeur om de derrailleurkabels langs boven te laten
lopen, samen met RockyMountain, scott (scale) en xesco en weinige andere merken
is yeti ook van die mening...

( en waarom dan, omdat ik merk dat ik dan minder kabels
verslijt (na 2cannondales - een rocky/nu xesco)
de kabels bij mijn intense spyder lopen ook zoals hier : onder de bovenbuis. ongelofelijk eigenlijk dat dit geen standaard is, want zo krijg je geen krassen op je bovenbuis, en geen steenslag tegen de kabels als ze langs onder lopen. raar raar raar...
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Iegienie wrote: dat is dat bianche scheit kleur !!! bwèèèèèèèkes.

neen, serieus, hoe zien die lagers er uit ? mijn fietske heeft ook een stel lagers zo vlak bij de trapas, eigenlijk een stel iets lager/iets achter, en een stel er iets boven, en die zien toch ongelofelijk af hoor... zijn dat standaard te verkrijgen lagers ? kan je ze er gemakkelijk zelf uitkloppen en inkloppen ?
Ge bedoelt ongetwijfeld : "dat is dat prachtig appel-baby-zee-blauw-groen van de Bianchi's" :lol: :lol: hoewel er wel een verschil op zit hoor, de yeti lijkt me net ietske "blauwer" dan het Celeste (dat fameuze "groen") van Bianchi. 'k Ben gisteren ne keer bij Filip Sport gaan zien, daar hangt zo'n frame in de etalage (Philip was al heel den dag aan 't mailen over die Yeti, daarmee :lol:) ...

Lagers e.d. : op de Yeti-site is er een link naar hun "shop", waar je allerlei kits kan kopen, waaronder ook een lager-kit. 50 dollar, dacht ik, plus de extra kosten om ze tot hier te krijgen. Ofwel bestel je ze op voorhand bij Filip Sport ... Wanneer ik een fully koop (ik zeg "wanneer", ik zeg niet "als" :wink:), zal de levensduur van de lagers toch een belangrijk punt zijn hoor, net zoals rijgedrag, achterdemper, looks, gewicht ... en ook wel een beetje de prijs want mijnen bruine kan da ni blijven trekken zenne, nog ne fiets d'erbij :oops: ... Iemand misschien een C'dale F1000sl (zo ne gele) kopen, of een Scalpel :lol: ??? Of alletwee :lol: :lol: ???

Afin, om effe terug on-topic te komen : is er NIEMAND die daar al ooit eens mee gereden heeft, of die zelf een Yeti heeft of gehad heeft ? Flupke73 bijvoorbeeld : jij kent er blijkbaar toch ietske van af (dat van die carbon achterbrug voor 2005 bijvoorbeeld) ? Kan jij wat meer vertellen over dit cult-merk en hun verschillende modellen ? Ik vind hier en daar wel wat info, over de verschillen tussen de opeenvolgende jaargangen bijvoorbeeld, en ook die fan-sites zijn interessant, maar échte (objectieve) reviews ben ik nog niet tegengekomen op tinternet ...
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Thierry wrote: Afin, om effe terug on-topic te komen : is er NIEMAND die daar al ooit eens mee gereden heeft, of die zelf een Yeti heeft of gehad heeft ? (...) Ik vind hier en daar wel wat info, over de verschillen tussen de opeenvolgende jaargangen bijvoorbeeld, en ook die fan-sites zijn interessant, maar échte (objectieve) reviews ben ik nog niet tegengekomen op tinternet ...
Waarschijnlijk net omdat het merk enkel die-hard (/pay hard :P) fans heeft, objectieve commentaar moet je van hen niet verwachten...

En wat betreft kwaliteit van de lagering en rij-ervaringen, kan je daarvoor niet bij Filip Sport rechtstreeks terecht? Ik bedoel maar, er zullen geen tien verkooppunten zijn van Yeti in België, en er zullen er geen tientallen Yeti's rondrijden. De shop die ze verkoopt, moet dan toch wel een behoorlijk zicht hebben op de sterke en zwakke punten van het frame (en daarin hopelijk open kaart spelen, het gaat toch om een boel centen)... Dan koopt een mens als 'ns NIET bij een Duitse verzender :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

50 euro voor een stel lagers ? dat is niet veel hoor.

maar ik blijf erbij dat je lagers moeten kunnen kopen in de lagershop om de hoek. tegen dat je door hebt dat je je lagers moet vervangen, en tegen dat je ze dan daadwerkelijk hebt, daar zit toch wel een tijdje tussen hoor...

levensduur van de lagers heeft naar mijn gedacht niet echt veel te maken met de fiets hoor. die onderste lagers zien in gelijk welk model af. en, eum, tis niet omdat ze halvelings vast zitten dat ge dat onmiddellijk merkt bij het rijden. ik spreek uit ondervinding.

de slechtste lagers die ik gehad heb waren trouwens de originele, nochtans kan je die in de "intense shop" kopen en worden ze aangeprezen als the best of the best... tja. nu moet ik wel zeggen dat ik ze onredelijk zwaar belast heb : tussen januari en mei nogal veel berejachten, sneeuwepics ende mudtochten gedaan... Zoals altijd is vergelijken dus moeilijk.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

ik heb er zelfs nog nooit een zien rijden...
en bij filip heb ik er ook nog geen 'op onderhoud' gezien,
een tijdje terug had hij een kokopelli staan,
gemonteerd in de showroom,
maar geen testfiets,
de kokopelli werd alleen in europa als frame verkocht,
goedkoper (+/- 1500 euro), ietsje zwaarder,

tip ; mailen met iemand van mtbr.com,
op die site zeggen ze na drie weken al dat ze een lang-duur-verslag
maken, maar als je iemand na een jaartje nog eens mailt,
hoor je veel objectievere commentaar,
proberen waard denk ik
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Iegienie wrote:50 euro voor een stel lagers ? dat is niet veel hoor.
.
op het moment dat je de fiets koopt bestel je een extra setje lagers

op het moment dat je dat extra setje monteert bestel je opnieuw een nieuw setje

zo zit je nooit zonder en kan het wachten geen kwaad

maar de spyder heeft idd veel last van lager probs blijkbaar; ook al in wat andere posts gezien
Post Reply