ik ben al een tijdje aan het denken om zo een edge 800 aan te schaffen.
Alleen blijf ik twijfelen over de 'opties'. Het toestel op zich spreekt me namelijk enorm en de hartslagmeter is eveneens een leuke optie. Maar, als ik nu zou gaan lopen zie ik het niet zitten om die hele gps mee te sleuren.
Is het bv mogelijk om een polar horloge met hartslagmeter te kopen en die band op de edge 800 aan te sluiten bij het fietsen?
Lopen met de gps zie ik niet zitten
Als ik dan ga fietsen zou ik wel graag de harstlag in mijn statistieken vermeld zien en niet op 2 apparte locaties dus ik moet kunnen verbinden met de gps?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
edge 800 .... ?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
polar en garmin producten zijn onderling niet uitwisselbaar...stijnmtb wrote:ik ben al een tijdje aan het denken om zo een edge 800 aan te schaffen.
Alleen blijf ik twijfelen over de 'opties'. Het toestel op zich spreekt me namelijk enorm en de hartslagmeter is eveneens een leuke optie. Maar, als ik nu zou gaan lopen zie ik het niet zitten om die hele gps mee te sleuren.
Is het bv mogelijk om een polar horloge met hartslagmeter te kopen en die band op de edge 800 aan te sluiten bij het fietsen?
Lopen met de gps zie ik niet zitten
Als ik dan ga fietsen zou ik wel graag de harstlag in mijn statistieken vermeld zien en niet op 2 apparte locaties dus ik moet kunnen verbinden met de gps?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
specifiek om te lopen heb je bij garmin wel de forerunner
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
Paar vraagjes aan de bezitters van de Edge 800 :
-hoeveel memory is er al aanwezig bij aankoop ? of is het aangeraden om een sd card bij te kopen ?
-ze zeggen ook, compatibel met wattage meter, welke dan is er compatibel met de edge 800 ?
-en welke kaarten zijn er al aanwezig ? benelux of gewoon belgie ?
Merci
-hoeveel memory is er al aanwezig bij aankoop ? of is het aangeraden om een sd card bij te kopen ?
-ze zeggen ook, compatibel met wattage meter, welke dan is er compatibel met de edge 800 ?
-en welke kaarten zijn er al aanwezig ? benelux of gewoon belgie ?
Merci
- steven31
- Mountainbiker
- Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium
bijna heel de wereld is verkrijgbaar op de kaarten van garmin hangt er gewoon vaanf hoeveel geld je wil investeren .
ik raad aan de kaarten op dvd te kopen dan kun je een grotere micro sd kaart in je garmin steken dan de 4gb standaazrt voor geinstaleerde kaart
voordelen van sd voorgeinstaleerde kaart tezgenover dvd is:
- je kan die sd kaart ook gebruiken in de andere gpsen
dat kun je niet met een dvd of je moet je oude gps inleveren dan geven zij je een vermindering op je nieuwe gps
nadeel is:
als je sd kaart kapot is ben je je kaart ook kwijt en is de garantie verstreken krijg moet je een niuwe kopen.
je kan je kaart ook niet op de pc gebruiken dus veel moeilijker om roetes te maken.
met de dvd versie kun je als je sd kaart defekt is gewoon een nieuwe kopen en er terug de maps opzetten van je computer je kunt de traks eerst ontwerpen op je pc en je bent niet beperkt tot een 4gb micro sd ram kaartje
ik heb er nu een 8gb in gestoken.
hoopp dat dit je vraag een beetje beantwoord.
ik raad aan de kaarten op dvd te kopen dan kun je een grotere micro sd kaart in je garmin steken dan de 4gb standaazrt voor geinstaleerde kaart
voordelen van sd voorgeinstaleerde kaart tezgenover dvd is:
- je kan die sd kaart ook gebruiken in de andere gpsen
dat kun je niet met een dvd of je moet je oude gps inleveren dan geven zij je een vermindering op je nieuwe gps
nadeel is:
als je sd kaart kapot is ben je je kaart ook kwijt en is de garantie verstreken krijg moet je een niuwe kopen.
je kan je kaart ook niet op de pc gebruiken dus veel moeilijker om roetes te maken.
met de dvd versie kun je als je sd kaart defekt is gewoon een nieuwe kopen en er terug de maps opzetten van je computer je kunt de traks eerst ontwerpen op je pc en je bent niet beperkt tot een 4gb micro sd ram kaartje
ik heb er nu een 8gb in gestoken.
hoopp dat dit je vraag een beetje beantwoord.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
welke wattage meter is compatibel met de edge 800 ?
welke kaarten zijn al aanwezig op de edge 800 bij aankoop ?
waar koop ik die dvd zoals je zegt ? en kan ik gewoon copie/paste op de sd ? of hoe gaat dat in zijn werk ?
ik zal het wel ondervinden zodra ik hem heb,maar toch graag paar vraagje vragen :)
alvast bednakt
grtz
waar koop ik die dvd zoals je zegt ? en kan ik gewoon copie/paste op de sd ? of hoe gaat dat in zijn werk ?
ik zal het wel ondervinden zodra ik hem heb,maar toch graag paar vraagje vragen :)
alvast bednakt
grtz
- steven31
- Mountainbiker
- Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium
kijk naar mijn antworrd en voor de karten kijk op garmin website daar staan alle topografische karten en citynav kaarten op die je kunt gebruikenBelAir_500 wrote:welke wattage meter is compatibel met de edge 800 ?
alvast bednakt
grtz
en voor power meter cycle ops is de enigste da ik ken die er me werkt
http://www8.garmin.com/train-with-garmi ... meter.htmlBelAir_500 wrote:welke wattage meter is compatibel met de edge 800 ?
BelAir_500 wrote: welke kaarten zijn al aanwezig op de edge 800 bij aankoop ?
een standaard niet bruikbare wereldkaart met enkel autostrades en een paar nationale wegen
die DVD koop je in dezelfde winkels waar je gps'en kunt kopen
via het programma Mapsource zet je die op je toestel of SD kaart