Valkenbike Marathon - Nederland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
ikeizer
Mountainbiker

Post by ikeizer »

Meer info:
Wedstrijdparcours
Image
Toer 1
Image
Toer 2
Image
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Is dit geen tocht over een lus van 102km?
Lijkt mij een kort toerke? :-?
Toon
Mountainbiker

Post by Toon »

Ik wil ook wel eens gaan MTB-en in die streek, maar wat wordt er nu eigenlijk georganiseerd?

Een toertocht en/of een wedstrijd?
Wat zijn de afstanden van de toertochten (30/60?) en van de wedstrijd (102?)?
Kan iedereen meedoen aan die wedstrijd?
En vertrekt die pas rond de middag? Massastart?
Inschrijvingsgeld?

Komt waarschijnlijk allemaal wel op de site te staan zekers :P
ikeizer
Mountainbiker

Post by ikeizer »

Route 1 = +/- 34 km. 2e lus 30. Dus voor toerrijders in totaal 64km.

Het is dus een toertocht EN een wedstrijd. Complete info volgt nog...
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

ikeizer wrote:Route 1 = +/- 34 km. 2e lus 30. Dus voor toerrijders in totaal 64km.

Da wil dus zeggen da de marathon 3 keer de 1ste lus is :-? #-o lijkt me alles behalve interessant :-s
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Dan kunnen ze eigenlijk beter 25 rondjes van 4km laten rijden, dan kan er ook nog wat publiek opdagen en slecht hollands bier komen zuipen.

Maar als ik mag meedoen aan de 102km, dan zal ik ze wel rijden denk ik.

Om het misschien wat spannender en gevarieerder te maken. 1e rondje in wijzerzin, 2e tegenwijzerzin, 3e terug zoals 't eerste.

Extra risico's daar kicken we toch op of niet soms???
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Gf biker wrote:
ikeizer wrote:Route 1 = +/- 34 km. 2e lus 30. Dus voor toerrijders in totaal 64km.

Da wil dus zeggen da de marathon 3 keer de 1ste lus is :-? #-o lijkt me alles behalve interessant :-s
Denk ik niet hoor. Als je de plannetjes bekijkt dan ze je toch dat het bovenste (voor de wedstrijd) veel meer "geschaald" is en dat die dus over een veel grotere afstand loopt. Alleen mis ik daar de passage in de grotten !
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

tarzan wrote:
Gf biker wrote:

Denk ik niet hoor. Als je de plannetjes bekijkt dan ze je toch dat het bovenste (voor de wedstrijd) veel meer "geschaald" is en dat die dus over een veel grotere afstand loopt. Alleen mis ik daar de passage in de grotten !

En toch heb ik gelijk :drunk: kijk maar eens op hunne site het zijn wel degelijk 3 rondjes van 34 km :-? 3 x de eerste lus van de tocht dus #-o .
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Valkenburg en omgeving lening zich uitstekend voor MTB; maar .... het ligt in Nederland = meestal krenterigheid troef = meestal hoog inschrijvingsgeld in ruil voor wat ????
Zelf heb ik al eens deelgenomen aan een Nederlandse marathontocht met het trieste gevoel van terug thuisgekomen te zijn van een kale kermis. (€ 15,00 inschrijvingsgeld, geen eten, telkens slechts 1 bekertje drank op amper 3 bevoorradingen, geen douches, zelfs geen afspuitstand)
Hier op het forum al gelijksoortige ervaringen kunnen lezen !
Als deze Hollanders nu bij uitzondering eens deze trieste regel willen bevestigen, ??? :wink:
ikeizer
Mountainbiker

Post by ikeizer »

15 inschrijfgeld?? Dat gaan wij in ieder geval niet halen. Fietsen afspuiten is ook al voorzien (douches zeer waarschijnlijk ook) en bevoorrading wordt morgen geregeld.

Qua organisatie ligt hier in NL alles wat moeilijker; dit jaagt ook vaak de kosten op.

Mbt de marathon; dit is inderdaad 3x de lus van 34 kilometer, vanwege de volgende redenen:
- 1 grote ronde zou voor ons 4x vergunningen aanvragen betekenen, 4x zoveel kans op bezwaar, 4x zoveel verkeersregelaars en 4x zoveel EHBO posten.
- 1 grote ronde=totaal a-boeiend voor publiek

Dus als je voor de toer gaat, heb je bijna 70km te rijden, geen lussen. Ga je voor de marathon, dan heb je 3x een ronde te rijden met daarin enkele leuke klimmen.

Gewoon komen, laat daarna vooral weten wat je graag anders ziet, dan wordt er in 2005 een top event neergezet!
Post Reply