sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

elangelo wrote:middleburn lijkt me ook wel eenvoudig? het enigste wat je zou moeten doen is die mannen overtuigen een langere as te maken voor hun rs8 xtype...
Bij de meeste fabrikanten krijg je zelfs geen antwoord als je zo'n vraag stelt :evil:, ik heb hier tientallen verzonden mails liggen van "we zoeken onderdeel X in maat Y, kan u dat leveren en wat zijn de minimum hoeveelheden". Laten we zeggen dat 1 firma op 20 een antwoord geeft.

De levering van de speciale stukken is hét grote hoofdbreken geweest en de reden van alle vertragingen. Je zou verwachten dat groothandels of fabrikanten graag verkopen of produceren, maar in de fietsbranche blijkt dat niet altijd zo te zijn :-?
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

ja maar ze gaan niet voor 100 stuks een voledig nieuw program laten maken / draien.
en ze kunnen mischien met hun standaart produktie al niet volgen en daarom geen speciale productie bij nemen .

da zou een een uitleg / reden zijn, maar da neemt niet weg da ze op zen minst beleeft kunne andwoorden van sorry het gaat niet om.....
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

saiko wrote:E 13 erop, dat zou ik toch op mijne zetten die ik in mijn hoofd al helemaal heb opgebouwd :)

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=59012
=P~

trouwens hoe cool is dat als ge als 9 of 11 jarige met zo'n ding naar school kunt! :bounce:
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

pocoloco wrote:
elangelo wrote:middleburn lijkt me ook wel eenvoudig? het enigste wat je zou moeten doen is die mannen overtuigen een langere as te maken voor hun rs8 xtype...
Bij de meeste fabrikanten krijg je zelfs geen antwoord als je zo'n vraag stelt :evil:, ik heb hier tientallen verzonden mails liggen van "we zoeken onderdeel X in maat Y, kan u dat leveren en wat zijn de minimum hoeveelheden". Laten we zeggen dat 1 firma op 20 een antwoord geeft.

De levering van de speciale stukken is hét grote hoofdbreken geweest en de reden van alle vertragingen. Je zou verwachten dat groothandels of fabrikanten graag verkopen of produceren, maar in de fietsbranche blijkt dat niet altijd zo te zijn :-?
Dat geloof ik wel. Investering in nieuwe ontwerpen moeten natuurlijk terugbetaald raken. Maar juist daarom dacht ik dat je bij middleburn een goeie kans had kunnen hebben. Hun kranken zijn heel modulair: as is volledig gescheiden van de krankarmen.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Contacteer Spunk op dit forum eens,
ik weet dat hij mtb spul maakt en one-offs zijn ook mogelijk.
Maar ik weet niet of hij een Middleburn as kan reproduceren?
FOUTURE
Mountainbiker

Post by FOUTURE »

trouwens hoe cool is dat als ge als 9 of 11 jarige met zo'n ding naar school kunt! :bounce:
Of als 53-jarige naar je werk :drunk:

De mijne is besteld, het wachten is alleen op een Rohloff/Pinnion-type alternatief voor een derailleur.

Los zand, sneeuw en ijs, grote rotsblokken, dikke wortels, vulkanische asse, vlakke pistes of asfalt, stuurgedrag : allemaal "check".

Zeg Koen, what goes down must have come up : voor de instelling van de zadelhoogte zijn er oplossingen, zelfs zonder afstappen. Check.

Bestaat er zo ook niets voor de regeling van de stuurhoogte, of de bandendruk ? Ik bedoel : zonder afstappen en pompen ?

Een omhoog-klapbaar stuur zou nuttig zijn om de druk op mijn handen en armen te verlagen als ik met mijn Sandman wil gaan cruisen, of voor een gezapig fietstochtje met niet-bikende vrienden, of als straks de benen niet meer meewillen. Ik heb geen stadsfiets.

Automatisch instelbare bandendruk zou geweldig zijn op het strand, of op tochten met veel afwisselende asfaltklimmetjes en korte technische afdalingen zoals er in ons land zoveel zijn. Op een El Camino Loco raid weet je waar de toppen liggen en kan je boven iets eten en wat wind lossen en beneden weer bijpompen, maar soms heb je van die roller-coaster etappes waarop stijvere banden op de niet-technische klimmetjes wel handig zouden zijn. Voorlopig nog een "pipe dream" ?

[-o<
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Heb die eens geprobeerd in houffa op dat standje met die hindernissen en vandaag dan eens met mijn eigen bike en kging er makkelijker over met m'n eigen bike (26") dan met die sandman...
Die gast in houffa vertelde me wel dat er daar bijna niemand doorgeraakte met z'n eigen bike en aangezien ik geen technisch wonder ben, heb ik er toch m'n bedenkingen bij...
Sandman is dan dus toch niet zo bombproof ofdat ze beweren...?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Foxy wrote:Heb die eens geprobeerd in houffa op dat standje met die hindernissen en vandaag dan eens met mijn eigen bike en kging er makkelijker over met m'n eigen bike (26") dan met die sandman...
Die gast in houffa vertelde me wel dat er daar bijna niemand doorgeraakte met z'n eigen bike en aangezien ik geen technisch wonder ben, heb ik er toch m'n bedenkingen bij...
Sandman is dan dus toch niet zo bombproof ofdat ze beweren...?
Dat kan hoor. Ieders perceptie van een bike is zo verschillend, dat hebben we in Houffalize ook gemerkt: er hebben meer dan 100 bikers en bikesters een Sandman getest en zowat iedereen was het erover eens dat op de ruwe stukken en downhill een Sandman "het einde" was. Over het klimmen waren de meningen verdeeld: een aantal vonden dat hij zwaar klom, anderen vonden dat dan weer niet, 't was gewoon ok, en sommigen waren dan weer van mening dat hij verrassend goed klom. Er was iemand bij die blijkbaar eerst een Sandman testte vooraleer hetzelfde parcours te doen met een andere bike. Die kwam opnieuw langs, vroeg zijn fiche terug en schreef er met dikke letters "grip" bij. Hij zei dat hij veel meer moeite had gehad op de steile stukken bergop, waar hij met de Sandman "zonder het te beseffen" over was geklommen.

Buiten één groepje van 3 testers (twee en een dame): die vonden er maar niets aan, zelfs dat ze met een Sandman ronduit slechter naar beneden reden dan met hun gewone XC bikes.
En dat zal dan wel zo geweest zijn: totaal onbekende bike, zitpositie, remmen en stuurgedrag tov je vertrouwde ros waarvan je de eigenschappen en gedragingen tot op de mm kent.

Maar ga er toch maar van uit dat eens met een Sandman vertrouwd, je limieten op ruw terrein véél verder dan met een klassieke bike liggen.

Aan alle testers in Malmedy: bedankt om een Sandman te testen, 't deed ons veel plezier en we hopen dat je je goed geamuseerd hebt ermee - want daar komt het op het einde op neer: dat je plezier hebt in het biken :-D !
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

FOUTURE wrote:... Bestaat er zo ook niets voor de regeling van de stuurhoogte, of de bandendruk ? Ik bedoel : zonder afstappen en pompen ...
Ja bij zijne grote broer .... Den Hummer #-o
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

MirFlash wrote:
FOUTURE wrote:... Bestaat er zo ook niets voor de regeling van de stuurhoogte, of de bandendruk ? Ik bedoel : zonder afstappen en pompen ...
Ja bij zijne grote broer .... Den Hummer #-o
Voor fietsen bestaat dat ook al - zelfs al een tijdje. Type eens "Air hub" en Nakano in. Dat is een systeem met pomp in een fietswielnaaf die de bandendruk altijd constant houdt. De naaf is de pomp (zoals een naafdynamo).

Dat moet aan te passen zijn naar aanpasbare druk "on the go".

Pirelli heeft een gelijkaardig systeem voor bandendruk op peil te houden in motoren en scooters.

Andere piste is een gelijkaardig systeem met CO2 patronen.

Is er niemand die een tof project zoekt voor zijn eindwerk bij de unief of hogeschool :-D ?
Post Reply