Zo 08/05/2011 Buggenhout :: 2 de Bergpallieterstoertocht (08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

TOMBA wrote:En nog eens aan degenen die geen helm dragen op de toertochten, ge zijt met uw leven aan het spelen. Misschien post ik hier wel nog een fotoke van mijen helm en gaat ge mij gelijk geven.
Het is hier al veel aangehaald en ik durf het zelfs te zeggen tijdens TT's als ik iemand zonder helm zie, zeker jonge(re) kinderen. Vaak krijg je nog kritiek terug #-o
Maar uiteindelijk is het nog altijd aan de biker zelf om te beslissen. Zij moeten dan maar zelf instaan voor de gevolgen... hoe cru het moge klinken :-?
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

TOMBA wrote:Sommige passages waren effectief wel wat vergezochte sensatie.
Ge kunt het niet ver genoeg gaan zoeken :wink:

In Opwijk vertrokken aan de bevoorrading op het graspleintje. Van daaruit het mooiste van Opwijk en daarna Buggenhout binnen langs het Buggenhout bos (niemand last gehad met de vele joggers?).
Aan de inschrijving ons nummerke afgehaald en dan hopsakee, vollen bak verder over het platte Buggenhout en Lebbeke. Eens lekker vlammen kan ook deugd doen. Dikke bravo aan de bepijlers, was zeer overdadig afgepijld, nooit getwijfeld of verkeerd gereden.
Daarna Meldert en Asse, na al dat vlakke deed een bergje op en wat technisch meer dan deugd. Ons eens volledig laten gaan. De tweede bevoorrading deed dan ook meer dan deugd. Daarna dan de laatste kilometers richting onze kerktoren.

Mooie tocht, mooie combinatie tss plat en stukje golvend met wat technisch, goeie organisatie, volgend jaar weer he.

Enige opmerking, het samenvallen met de wandelende medemens. Ergens aan een tweede spoorpassage.

Mojo
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

fillou wrote:Een probleempje, ik betaalde in Opwijk vijf euro. Het is jullie gegund, maar als je aan het vertrek 3,5 betaalt, is het een beetje onnozel.
Dit is niet 100% correct. Ik heb juist voorbij Wieze aan de bevoorrading ook 5 euro betaald en een groen bandje gekregen.
Aan de start/finish in Buggenhout heb ik dit bandje ingeruild voor een plakkaatje en ik toen 1,5 of 2,5 euro (ik weet niet meer precies) teruggekregen. Dat zal jij niet gedaan hebben... vrees ik.
Vind ik persoonlijk een heel leuk systeem want zwartrijden doe ik echt niet graag :wink:
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

MC Tim wrote:
fillou wrote:Een probleempje, ik betaalde in Opwijk vijf euro. Het is jullie gegund, maar als je aan het vertrek 3,5 betaalt, is het een beetje onnozel.
Dit is niet 100% correct. Ik heb juist voorbij Wieze aan de bevoorrading ook 5 euro betaald en een groen bandje gekregen.
Aan de start/finish in Buggenhout heb ik dit bandje ingeruild voor een plakkaatje en ik toen 1,5 of 2,5 euro (ik weet niet meer precies) teruggekregen. Dat zal jij niet gedaan hebben... vrees ik.
Vind ik persoonlijk een heel leuk systeem want zwartrijden doe ik echt niet graag :wink:
Ik heb ook een hekel aan zwartrijden en wilde dus zo snel mogelijk betalen. Misschien mijn fout dat ik er in Buggenhout zelf niets van zei.

Die vijf euro is hen gegund hoor, daar niet van.

In Meldert wel "aangevallen" door een gans! Eerst stuurde een boerke me verkeerd en toen ikterugkwam, kwam ik door een of ander erf vol kippen en ganzen. Eentje liep er met gejookte en kwam begot aanvallen, de trien...

Als er nog eens iets in de buurt is en je hebt geen zin om alleen te rijden, je weet me wonen.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

fillou wrote:
MC Tim wrote:
Als er nog eens iets in de buurt is en je hebt geen zin om alleen te rijden, je weet me wonen.
Die Oost-vlaamse ganzen toch :wink:
En idd, als ik nog eens alleen moet rijden en het is in de buurt laat ik wel iets weten. Pas wel op hé: ik ben genen snellen :-D
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

pvdm, je hebt voor een leuk tochtje gezorgd vandaag. Nogal wel dat er voldoende pijlkes waren, want door al dat draaien en keren had ik totaal geen idee waar ik aan het rijden was. Het leukste deel was inderdaad het technische gedeelte in asse en omstreken. En na houffalize vorige week, had ik hier een beetje overschot (oef!).
het tweede gedeelte een aantal goeie compagnons gevonden en samen de rit verder uitgereden. Leuk leuk.
tot de volgende!
de haas uit grembergen (alé toch voor 1 dag) :-D
Last edited by el stevo on Sun 08 May 2011 20:27, edited 1 time in total.
RumaNoV
Mountainbiker

Post by RumaNoV »

Ook de 55 km gedaan en was zeer tevreden van het parcours. Zeer goed afgepijld en goede bevoorrading (met wc's!). Hier en daar lagen er wel van die kl*te hobbelbaantjes waar je idd bijna van je fiets daverde, maar das uiteraard door het droge weer. Dat stukje aan die diepe beek en de prikkeldraad aan de andere kant (zat er vorig jaar ook tussen denk ik) vond ik ook redelijk riskant, maar we zijn er veilig doorgeraakt.

Den après was ook meer dan dik in orde, net zoals vorig jaar trouwens: schoon volk en schitterend weer!

Tot volgend jaar.
BikingRon
Mountainbiker

Post by BikingRon »

Alles is gezegd en geschreven ... het was meer dan in orde. =D> =D>
Tot volgend jaar Bergpallieters. :-D
nelle2
Mountainbiker

Post by nelle2 »

Amai, prachtige tocht!! Ik heb super genoten. Het was echt de moeite om van West-Vlaanderen af te zakken. Prachtige veldweggetjes en mooie singletracks door bossen, paar technische stukken.
Gelukkig een heel goede bepijling, want zelf kan ik die weggetjes niet terugvinden. Om de 20km bevoorrading, die ook dik in orde was!
Bij de aankomst een roze roos gekregen, heel leuke attentie! Dikke merci voor de organisatie! Jullie zien mij volgend jaar terug!
:wink:
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Zeshonderdtwintig maal dank aan alle deelnemers, het doet goed om de lovende kritieken te lezen en ook nu leren we uit onze tweede toertocht. Volgend jaar moeten we inderdaad maar aandacht besteden aan de pechverhelping want door twee zware valpartijen hebben we enkele mensen serieus lang moeten laten wachten waarvoor onze excuses. Naar volgend jaar toe zijn er al enkele ideeën om met de 55 km ook meer de kant van Asbeek uit te trekken maar we hebben nog een jaar om alles uit te zoeken. Ik denk dat we mogen zeggen dat we onze basis gevonden hebben en dat we daar nu proberen op verder te bouwen. Nogmaals dank voor de lovende kritieken en we staan altijd open voor verdere suggesties / verbeteringen....
Post Reply