Za 07/05/2011 Doornik :: 1ste La Tournay VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Niet veel woorden aan vuil maken, volgend jaar ga ik andere oorden opzoeken :wink:
of de rit van de cyclo's rijden :-k
gelukkig was het weer prachtig en het gezelschap zeer aangenaam!
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

@ KUBA merci, de laatste 15km nog héél diep moeten gaan en reserves had ik dan al lang niet meer.
Parkoer inderdaad geen vtt waardig en wetende dat er zoveel mooie stukjes liggen in die buurt.
Merci Katrientje voor t'gezelschap en de morele steun :roll:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Tja, ook lang getwijfeld tussen deze en Merelbeke. Reningelst was zonder discussie de eerste keuze geweest...toch schrik ik wel eventjes van de negatieve reacties hier op het forum. Ook ik was verbaasd van de file op de autosnelweg en de drukte bij de inschrijving, dit had ik nog niet veel meegemaakt. Na een laatste info betreffende de pijlen vol goede moed vertrokken (alhoewel ik moet toegeven dat ik een ogenblik twijfelde om rechtsomkeer te maken om ergens een blosoroute te gaan rijden). Tot aan de eerste bevoorrading een ideale opwarming en laat ons eerlijk zijn...de 50 km daarna waren echt wel de moeite. Ik vermoed dat de Herders daar nog iets meer gaan uithalen, maar we mochten toch reeds proeven van schitterende stukjes. Wat zijn die "Pays des Collines" toch prachtig en zeker niet te onderschatten, want de hoogtemeters volgen elkaar heel snel op. Spijtig genoeg viel de tocht vanaf de derde bevoorrading als een pudding in elkaar (wat ik vooraf reeds vreesde). De Krierecrossers hebben een prachtige wintertocht naar de Mont Saint Aubert. Altijd goed berijdbaar en in de winter heel leuk. Spijtig genoeg is dit in de zomer heel anders, zeker wanneer je dit stuk rijdt in een marathon en juist uit de streek van Frasnes en Ellezeles komt. Waar de goed berijdbare krieren in de winter een verademing zijn, worden ze nu vervelende boerenslagen met heel wat steenbrokken, waar je verlangt naar het einde. Bovendien zat er in dit stuk ook heel wat road. De wind kon het verlangen alleen maar aanwakkeren. De Mont Saint Aubert was dan ook een verademing. Dit was dan ook een tocht met twee gezichten. Tot aan de derde bevoorrading vond ik het prima, daarna kwam er toch wat ergernis. Waarom zo nodig tot aan Celles terugkeren om dan richting Mont Saint Aubert te gaan? Misschien omdat de cyclo's dit ook doen... Waarschijnlijk zit hier het probleem...een moutainbikeparcours hoeft niet altijd dezelfde richting uit te gaan van een cycloparcours. Al bij al toch ferm genoten van het gedeelte rond Frasnes (toch ruim 50 km) en het moet ook gezegd worden dat de organistie prima was. Om zo'n massa goed te ontvangen en te bevoorraden komt heel wat ervaring kijken. De bepijling kon misschien iets beter, maar de enkele keren dat ik misreed konden natuurlijk ook mijn fout zijn. Voor een juiste tijdsinschatting is een correcte afstand natuurlijk ook handig. Kom ik volgend jaar terug? Misschien wel mits een parcoursaanpassing vanaf de derde bevoorrading (natuurlijk mag er ook nog een stukje bij vanaf Ellezeles). De Pays des Collines doen me reeds uitkijken naar de Herdermarathon, met het besef dat het zwaar wordt...loodzwaar.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Fritsie wrote: Snel opeenvolgende hoogtemeters + de 50 km daarna waren echt wel de moeite. .
Zeker dat we het over dezelfde rit hebben??
xtreem09
Mountainbiker

Post by xtreem09 »

ik volg jullie,
hier kom ik ook niet meer terug
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

KUBA wrote:
Fritsie wrote: Snel opeenvolgende hoogtemeters + de 50 km daarna waren echt wel de moeite. .
Zeker dat we het over dezelfde rit hebben??
Ik geloof niet dat ik het op bovenstaande manier formuleerde. Ik schreef dat de eerste 25 km een opwarming waren en dat de 50 km daarna zeker de moeite waren met heel wat hoogtemeters (Pays des Collines). Hetgeen dat daarna kwam, was er te veel aan (na de derde bevoorrading). Ik heb het natuurlijk over de rit met de langste afstand, maar ik vermoed dat u die ook reed. Diegene die een kortere afstand reden zullen dan ook het mooiste gemist hebben...
Last edited by Fritsie on Sun 08 May 2011 10:05, edited 1 time in total.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Niks technisch, gewoon pokkelastig bij momenten... Na 60km lek gereden, scheur van 4-tal mm in buitenband, onbegonnen werk voor de antilekvloeistof... Bij het huis waar ik stond te wachten, hadden de bewoners me al een stoel en wat te drinken aangeboden... Wat een verschil met onze streek: hier vluchten ze weg achter hun gordijn als er een "wielertoerist" aanbelt... O ja, heeft er iemand een GPS-track van de langste MTB-afstand? PB mag, alvast bedankt!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Als de biker (reed met chronosuit en scott fiets en ging vree goe vooruit)die gisteren serieus gevallen is, ook hier geregistreerd is, (zag er sleutelbeenbreuk uit) zou ik die nog eens een spoedig herstel willen wensen!!
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

ja ik vond het ook een pover ritje voor zijn geld , gelukkig goed weer en een schitterende omgeving , 60 km gereden die er 64 waren en vooral die baanjanetten stoorden mij , die denken soms dat ze de baan voor hun alleen hebben , ik heb daar iemand van nieuwpoort geholpen die wss zijn sleutelbeen gebroken had , iemand hem nog gezien ?
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

gedewe wrote:ja ik vond het ook een pover ritje voor zijn geld , gelukkig goed weer en een schitterende omgeving , 60 km gereden die er 64 waren en vooral die baanjanetten stoorden mij , die denken soms dat ze de baan voor hun alleen hebben , ik heb daar iemand van nieuwpoort geholpen die wss zijn sleutelbeen gebroken had , iemand hem nog gezien ?
Aan de tafel waar ik zat, kwam er inderdaad iemand van de kust die zijn sleutelbeen gebroken had.
Post Reply