Zo 08/05/2011 Spiere-Helkijn :: Kiwanis Walk en VTT Bike Rid

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
aji
Mountainbiker

Post by aji »

Vandage de 32km met de Witn gereden, twas een leuke TT =D> . Mooi parkoer voorgeschoteld, de bepijling kon wat beter.Enkele extra pijlen konden geen kwaad :wink: , 2 afspuitslangen was ook wat krap. @ lange fietser en co, toch ne geslaagde eerste TT =D> . Volgend jaar terug present
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen vertrokken voor de 60 km maar na een 15 tal km, lekke band. Bij herstelling bleek achterband gescheurd, dus verder de 60 afwerken was niet doenbaar zeker omdat we nergens over een pechnummer beschikten!!!!!
Dus langs het water terug naar Spiere, alwaar de TT voor mij stopte met 19 km op de teller, spijtig maar niks aan te doen, vond het jammer want het parcours was mij niet bekend en ik keek echt uit naar de mont st aubert, maar pech hield me tegen!!!
Mss tot de volgende editie, met hopelijk wel een pechnummer, dan kun je toch proberen om tocht uit te rijden.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Hier de 60 km gereden,maar bij aankomst had ik er maar 51 km op mijn teller (mss een laatste splitsing gemist). De bepijling vond ik soms wel wat raar opgesteld maar toch nergens verkeerd gereden de splitsingen en Zone aanduidingen (waar wel een pechnummer opstond) konden ook wel duidelijker gemaakt worden (na 1km al een splitsing gemist)
Voor de rest vond ik alles in orde prima parcour en met een prachtige doortocht op de Mont-Saint-Aubert.

Voor een éérste organisatie toch nen dikke proficiat =D>

Tot de volgende

GPS-Track: http://connect.garmin.com/activity/84191605
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Vertrokken voor de 60km. Aan de eerste splitsing bijna gemist maar toch het goede spoor gevonden. 3 km na de eerste bevoorrading met een heel pak misreden. Pijltje stond verkeerd. Ik was vroeg gestart en kwam zo als eerste toe op de 2e bevoorrading. Daarna terug richting Helkijn en opnieuw een klein stukje misreden. Wat reserves overgehouden om de 60 te kunnen volmaken maar na 53km op mijn teller en na het verkeerd rijden was de toertocht al af. Zeer mooie toertocht met veel onverhard, Mont-saint Aubert was aangename kennismaking. Pijltjes en splitsing waren aan de slechte kant. Parcours werd s'morgens vroeg wellicht niet afgereden door de organisatie. Doe dit volgend jaar wel en jullie toertocht is perfect. Succes.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook van de partij, met een groot vraagteken wat deze nieuwe organisatie te bieden had.
Verwachtingen redelijk goed ingelost. Toch enkele stroken aangedaan, die ik nog niet onder de wielen kreeg in het verleden. Inderdaad bepijling stond soms maar raar opgesteld, maar toch nergens misreden. Redelijk veel baan op sommige momenten , maar vanaf de eerste bevoorradingen tot een paar km na de tweede , een prachtig parcours die veel gelijkenis toonde met de wintertocht van Krierecrossers . Alleen de afstand die 10 km minder was , dan aangegeven was een minpunt. Met de bike nog terug naar huis, zodat ik toch op 85 km uitkwam.

groeties
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Ik kan hier niet veel aan toevoegen. Punten ter verbetering zijn zeker: afstanden juister melden, pechnummer bij start aan deelnemers geven en het parcours zeker verkennen 's morgens. We waren als eersten vertrokken en zijn 2x verkeerd gereden (pijltje in de grond en 1 gedraaid in verkeerde richting), goed voor 4 extra km, waardoor er 54 km op de teller stonden.
Parcours was doorsnee voor de streek. Veel boerenslagen, af en toe een singletrack, maar soms toch lange asfaltstukken. Gelukkig was het weer goed, want een paar stroken zouden bij regen echte modderstroken geweest zijn (vooral de doorsteek tussen twee akkers na de tweede bevoorrading). De doortocht op Mont-Saint-Aubert was ontegensprekelijk het hoogtepunt van de rit. Het klimmen ging zeer goed en dus met een goed gevoel richting 21 mei (herdermarathon).
sliekfretter
Mountainbiker
Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach

Post by sliekfretter »

Ik vond het een vlamparcours , natuurlijk heeft het droge weer daarmee te maken , mont st aubert is wel een leuk bergje om te beklimmen wat doseren om het laatste steile stukje te halen , de afdaling ervan was kort en niet zonder gevaar , de krierecrossers haalden wel meer singletracks op de mont st aubert , hoorde op de 2e bevoorrading dat ze het parcours van 60km hebben moeten inkorten door dat ze geen toelating hadden gekregen van gemeentediensten om op de wandelpaden te biken , jammer want op mont st aubert liggen leuke singletracks , vond hun eerste tt geslaagd maar duur , 5€ is veel maar dat ging deels naar het goed doel
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

genoten van deze tocht, mooie streek. Goede eerste organisatie, nog een beetje letten op de plaatsing van de pijlen en de spltsingsborden wat vroeger zetten (of groter). Anders prima organisatie =D> =D> =D> =D>
de fotokes
fotokes van de tocht van Spiere
http://s751.photobucket.com/albums/xx15 ... =slideshow
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Leuke tocht, mooie eerste editie en ja de 60 km bleek er maar 50 te zijn.
Achteraf nog met iemand van de organisatie blijven babbelen en volgend jaar zullen afstanden wel kloppen.

Ook nog iemand op zoek naar zijn 2 Fortis kids. Hopelijk zijn die terug. #-o [-o< [-o< [-o<

Volgende week Hertsberge of Roeselare.

Wat raden jullie aan ? #-o #-o #-o
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

mayohagar wrote:Leuke tocht, mooie eerste editie en ja de 60 km bleek er maar 50 te zijn.
Achteraf nog met iemand van de organisatie blijven babbelen en volgend jaar zullen afstanden wel kloppen.

Ook nog iemand op zoek naar zijn 2 Fortis kids. Hopelijk zijn die terug. #-o [-o< [-o< [-o<

Volgende week Hertsberge of Roeselare.

Wat raden jullie aan ? #-o #-o #-o

Als ge graag geniet van de vele bossen, HERTSBERGE!!!!!
Post Reply