Za 07/05/2011 Merelbeke :: Omlopen der Schelde en Zwalmstree

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

MTBovi wrote:Deze ochtend rond 8u15 aangekomen aan de start voor de 110 km. Aan de inschrijving zonder vergunning stond niemand, met vergunning was het mooi aanschuiven #-o Samen vertrokken met 2 goodfellas en met hen het eerste deel van de rit gebold, rond de 70 km wat gas moeten terugnemen op zoek naar betere benen. Parcours was in het begin redelijk vlak, redelijk wat verharde aardewegen waar het lekker stof vreten was. Naar het midden toe meer klimwerk voorgeschoteld rond de berendries die offroad langs meerdere kanten aangedaan werd. Bevoorradingen goed verzorgd, bepijling was over het algemeen goed, hier en daar kon het wat duidelijker en op afdalingen wat vroeger maar dit zijn natuurlijk kleine schoonheidsfoutjes. Kortom het was weer een gezellige mtb voormiddag [-o<
Op zoek naar nog betere benen #-o je hebt het me in het begin flink lastig gemaakt op sommige stukken :lol: maar toen mijne diesel is aangesprongen ging het al vele beter .
Was een mooie rit maar was toch ook blij dat ik er was uiteindekijk :lol:
Binnen gekomen met 112 km en 23 gem.
Dat stuk rond de berendries was best pittig te noemen =D>

Zeker voor herhaling vatbaar :bounce: en ind. een toffe voormiddag gehad. =D> =D>
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Deze morgen ook de verplaasting vanuit de verre Westhoek gemaakt om de lange afstand af te bollen :bounce: .
Vond het een goede organisatie alhoewel het systeem van inschrijven verliep nogal chaotisch #-o .
Vond het een mooie tocht maar er toch in geslaagd om tweetal keren te misrijden door een gemiste pijl.
Had 111 km op de teller en volgens de gps 1046 Hm.
Het was zeker de verplaatsing waard en waarschijnlijk volgend jaar terug [-o<

Grtzz

Pompierke
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

Van daag daar ook de 110km gedaan.het was toch zeker niet plat zoals de meeste beweren.bij mij was het vat toch af .ben ook niet meer van de jongste.voor mij was alles ok .alleen die drank aan de bevooradingen daar kan ik niet op.het blijft altijd op mijn maag liggen.is altijd een probleem voor mij.heb onderweg ook nog een bikster moeten helpen die in de prikkeldraad gevallen was.hoopelijk houd ze er geen littekens aan over.wand dat is linke boel.heb haar ook gevraagd of het al lang geleden was of ze een spuit voor de klem gekregen had.anders zeker laten doen.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

de 110km gereden en toch wel enkele keren misreden omdat pijlkes niet goed zichtbaar stonden of verkeerd opgesteld.
Vooral op de 110km lus. Op het stuk waar ook de kleinere afstanden passeerden was de bepijling beter.......ge zou denken dat de organisatie pijlkes tekort had

of ligt de prioriteit op hun wegrit?

toch schoon tochtje en ideale voorbereiding voor herders binnen 14 dagen
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

pearl jam wrote:de 110km gereden en toch wel enkele keren misreden omdat pijlkes niet goed zichtbaar stonden of verkeerd opgesteld.
Vooral op de 110km lus. Op het stuk waar ook de kleinere afstanden passeerden was de bepijling beter.......ge zou denken dat de organisatie pijlkes tekort had

of ligt de prioriteit op hun wegrit?

toch schoon tochtje en ideale voorbereiding voor herders binnen 14 dagen
Volgens de organisatie zijn er een aantal pijltjes weggenomen. Er zou zelfs iemand van de organisatie rond gereden zijn met den mtb om de verdwenen pijltjes te vervangen. =D>
andredv
Mountainbiker

Post by andredv »

ook aangezet voor de 110km.
leuke tocht nu bij droog weer wel dorstig.
pijltjes idd soms iets te moeilijk geplaatst.
heb wel mijn bedenkingen bij een stukje waar dalstenen naast mekaar gelegd zijn die nu openingen hebben van enkele cm .
makkelijk om met uw wiel ertussen te geraken ,dan mag je nog verzekerd zijn
Fujibiker
Mountainbiker

Post by Fujibiker »

Action-Man wrote:Van daag daar ook de 110km gedaan.het was toch zeker niet plat zoals de meeste beweren.bij mij was het vat toch af .ben ook niet meer van de jongste.voor mij was alles ok .alleen die drank aan de bevooradingen daar kan ik niet op.het blijft altijd op mijn maag liggen.is altijd een probleem voor mij.heb onderweg ook nog een bikster moeten helpen die in de prikkeldraad gevallen was.hoopelijk houd ze er geen littekens aan over.wand dat is linke boel.heb haar ook gevraagd of het al lang geleden was of ze een spuit voor de klem gekregen had.anders zeker laten doen.
Hey Action-Man, ik antwoord hier onder het profiel van mijn ventje. Leuk dat ik je hier aantref. Nogmaals bedankt om me te helpen. Bedankt ook voor de tip van de inenting tegen de klem , heb dit ook laten doen. De littekens zullen zeker nog meevallen hoor. Alleen zit ik nu met een dubbeldikke voet :cry: , mijn enkel moet wat tijdens de val gekneld gezeten hebben. Geduld uitoefenen is de boodschap, ik hoop dat ik snel de fiets weer op kan en de toertochten weer onveilig kan maken :lol:
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren rond 7u30 :-? ook gestart voor de Woestijnrally Merelbeke -Brakel-Merelbeke... Amai wat ligt het droog zeg , gelukkig bandes niet te hard opgepompt.
Was 2 weken geleden dat ik op de bike had gezeten en meteen de vuurdoop van mijn Granville frame off-road, en goed bevallen =D>
Was aangenaam verrast van het off-road gehalte van deze tocht ( toch zeker de eerste helft , na Brakel iets minder).
Heb me laten verleiden om veeel te snel te starten en daarom rond Brakel ferme patat gekregen , gelukkig er weer bovenop gekomen ( onkruid vergaat niet)
De tocht zowat voor 3/4 dienen af te werken op het middenblad omdat er probleem was met voorderailleur, gelukkig heb ik een "toernavieske" kunnen gebruiken van electricien die aan het werk was om derailleur bij te regelen en zo kon ik de tocht verder afhaspelen, wel jammer dat groot blad niet kon , want de stroken met wind in de rug te kleine versnelling moeten draaien, maar ja

Ivm de pijltjes me ook nu en dan geëergerd en paar keer rechtsomkeer moeten maken.

Maar het gevaarlijkste van alles vond ik toen we de Paddestraat in Zottegem verlieten rechts naar beneden daar was in die afdaling die slagboom naar beneden en ontzettend hard in de remmen moeten gaan of zat er knal tegen op, een waarschuwingsbordje had er niet misstaan.
Ook rond Michelbeke-Elst vond ik het toch vrij gevaarlijk op die stapstenen en een 2-tal meter lager die prikkeldraad , tevens zat er ineens een knikje in naar beneden tussen de braambessen , brrrrr paar keer gedacht : "als dit maar goedkomt"

Maar allez , alles bij mekaar mooie tocht gehad en mooie voormiddag.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Inderdaad Barty,ik heb er daar enen uit de afgrond naar boven zien klauteren,t'is niet diep maar zeer gevaarlijk
door die schrikkeldraad daar beneden en ik kan het weten want ik ben er ooit ook eens in moeilijkheden gekomen!! :roll:
Beetje daarvoor op een paadje op betonstenen was er een doodleuk het gras aan het afknippen met een haagschaar!!!
Gewoon verhindering om dwars te liggen want hij had nog maar pas de afsluitingsdraad moeten vernieuwen door...
de schuld van alle toertochtrijders die daar passeerden....
wat een arrogante zak was dat!
Heb het hem maar meteen gezegd dat de beste oplossing...verhuizen was!! #-o
Woestijnrally,idd.de streek rond Munte en Michelbeke kan heel droog liggen,maar nu was het wel héél héél droog!
Pijltjes van de beste die er zijn maar als je er soms eentje wegsteekt aan de linkerkant van de weg is het soms zoeken!
Sommigen waren alleen duidelijk wanneer je het kruispunt opreed,waarvoor begrip om veiligheidsredenen je moet stoppen en kijken( zoeken).
En dat er pijltjes verdwenen waren en er iemand nieuwe heeft moeten plaatsen !!!
t'Ja als je weet dat er bij de herders constant min. 5 mensen op het parcours aan het herbepijlen-en controleren zijn!!!
Dan mag je hier nog van geluk spreken dat er maar zo weinig gesabotteerd is!!
In het terugkeren was er een zeer groot stuk dat bijna uitsluitend road was maar over het algemeen mogen we niet klagen kwa off-road %!
Beetje te vlug gestart (bijna 25 avs) en het nog voor halfweg ferm moeten bekopen,maar gelukkig nog veel meewind in't terugkeren
want anders was ik misschien nog niet thuis?? :lol:
Bijna 5 uur onderweg geweest,t'wordt duidelijk te lastig om de langste afstanden te verwerken zonder trainingen op mijn leeftijd! #-o
Over het algemeen een goede toertocht,ideaal om km's (en stof) te vreten maar kwa MTB-gehalte pur sang iets te zwak!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Hier gestart met mijn 2 maten voor de 110km, zoals vorig jaar maar dan in omgekeerd richting denk ik. Verder een degelijk parcour zonder al te veel uitschieters. Zeer goede bevoorradingen =D> =D> , gelukkig waren er 4, want net met dit weer mijn drinkpulle vergeten #-o #-o .

Iets voorbij halfweg bushrider tegen gekomen die zijn wagonnetje aan ons treintje heeft gehangen. Op slag was ons boemeltreintje een tgv geworden onder impulsen van bushrider. Bij sommige momenten toch eens ferm op de tanden moeten bijten :-? .

Al bij al ons zeer goed geamuseerd. Bij deze nog de groetjes aan bushrider, want geen goeiendag meer kunnen zeggen. Na het douchen pas beseft dat het al redelijk laat was #-o en den apres aan ons moeten laten passeren, moest s'namiddags naar openong vaarseizoen van de scouts. Mijn dochter en zoon zouden niet [-X [-X kunnen lachen moest ik deze missen.
Post Reply