Za 07/05/2011 Doornik :: 1ste La Tournay VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
organisatie had het hier duidelijk voor de wielertoerist,al van bij de start
wist eigenlijk niemand welke kant we uitmoesten,dan hebben
we het maar zelf gezocht ....en gevonden!
voor het verdere verloop van de rit was de bepijling wel ok alsook
de bevoorradingen!
het grote minpunt was het parcour(en daar doen we het toch voor);
veel dokkerwegels en vooral veel asfalt,alleen vanaf km 30 tot aan
ongeveer km 50 was het wel de moeite....maar dat kan de rit absoluut
niet goedmaken
allee,het was zeker geen 10 euro waard... toch een mooie voormiddag
gehad vooral met het goeie weer en het gezelschap onderweg
voor het verdere verloop van de rit was de bepijling wel ok alsook
de bevoorradingen!
het grote minpunt was het parcour(en daar doen we het toch voor);
veel dokkerwegels en vooral veel asfalt,alleen vanaf km 30 tot aan
ongeveer km 50 was het wel de moeite....maar dat kan de rit absoluut
niet goedmaken
allee,het was zeker geen 10 euro waard... toch een mooie voormiddag
gehad vooral met het goeie weer en het gezelschap onderweg
-
The Orb
- Mountainbiker
Van 't zelfde laken een broek. Omdat we niks vonden dan maar de gewone pijlen gevolg en plots zaten we op het parcours dus alles ok dachten we .... tot we plots na 15km opnieuw aan de start stonden. Ipv 60km afgeklokt op 80km waarvan er idd veel te veel asfalt in zat.stempelke wrote:organisatie had het hier duidelijk voor de wielertoerist,al van bij de start
Ik was naar Doornik afgezakt omdat ik dacht leuke dingen te ontdekken maar ben een beetje teleurgesteld naar huis gereden.
Juist de 45 km gaan rijden die er 50 waren in Doornik.
wat een mega drukte was dat daar zeg. Auto's en fietsers (vooral baanjeannetten...) kwamen daar van langs alle kanten op hetzelfde rondpunt af.
Tegen dat ik een parkeerplaatske gevonden had was ik helemaal verdoold en wist ik maar half meer welke richting ik uit moest om aan de inschrijving te geraken, waar het best lang aanschuiven was.
De tocht zelf begon redelijk saai en ik begon me het al snel te beklagen dat ik zo ver gereden was om deze vtt te rijden.
Gelukkig begonnen er na een 20-tal km. toch wat meer uitdagende stukken in te zitten en na de bevoorraading was het toch iets meer de moeite.
De hellingen en afdalingen waren toch wel amusant.
Ik wil niet gezegd hebben dat de vtt voor de organisatie maar bijzaak was, maar ik denk wel dat er toch meer uit de streek kon gehaald worden.
Ik vond wel dat het de moeite waard was om te zien hoe de tijd daar is blijven stilstaan in die dorpjes en het is een mooie rustige streek. Dat maakte toch al iets goed.
De Romy pils die ze ons na de tocht serveerden brak dat wel weer ruimschoots af...
Al bij al stak de vtt niet slecht in mekaar, maar ik weet nog niet of ik volgend jaar nog eens terug ga gaan
wat een mega drukte was dat daar zeg. Auto's en fietsers (vooral baanjeannetten...) kwamen daar van langs alle kanten op hetzelfde rondpunt af.
Tegen dat ik een parkeerplaatske gevonden had was ik helemaal verdoold en wist ik maar half meer welke richting ik uit moest om aan de inschrijving te geraken, waar het best lang aanschuiven was.
De tocht zelf begon redelijk saai en ik begon me het al snel te beklagen dat ik zo ver gereden was om deze vtt te rijden.
Gelukkig begonnen er na een 20-tal km. toch wat meer uitdagende stukken in te zitten en na de bevoorraading was het toch iets meer de moeite.
De hellingen en afdalingen waren toch wel amusant.
Ik wil niet gezegd hebben dat de vtt voor de organisatie maar bijzaak was, maar ik denk wel dat er toch meer uit de streek kon gehaald worden.
Ik vond wel dat het de moeite waard was om te zien hoe de tijd daar is blijven stilstaan in die dorpjes en het is een mooie rustige streek. Dat maakte toch al iets goed.
De Romy pils die ze ons na de tocht serveerden brak dat wel weer ruimschoots af...
Al bij al stak de vtt niet slecht in mekaar, maar ik weet nog niet of ik volgend jaar nog eens terug ga gaan
Tot aan de eerste bevoorrading (24 km) was dit niet vtt-waardig. Zelfs in Zuidschote scoren ze daar beter op gebied van %-offroad.
Tot aan de derde bevoorrading (75 km)kregen we meer waarvoor we naar Doornik gekomen waren. Veel hoogtemeters, enkele heel mooie bospassage's en toch redelijk veel offroad.
Vanaf de derde bevoorrading was de pret er terug (volledig) af. Enorm veel baan.
De bepijling vond ik eigenlijk ook maar povertjes, bevoorrading daarentegen was voor mij ruim voldoende.
115,9 km 1422 HM
Hopelijk organiseert Reningelst terug zijn tocht volgend jaar want naar Doornik ga ik niet meer.
Tot aan de derde bevoorrading (75 km)kregen we meer waarvoor we naar Doornik gekomen waren. Veel hoogtemeters, enkele heel mooie bospassage's en toch redelijk veel offroad.
Vanaf de derde bevoorrading was de pret er terug (volledig) af. Enorm veel baan.
De bepijling vond ik eigenlijk ook maar povertjes, bevoorrading daarentegen was voor mij ruim voldoende.
115,9 km 1422 HM
Hopelijk organiseert Reningelst terug zijn tocht volgend jaar want naar Doornik ga ik niet meer.
- marti
- Mountainbiker
+1roy111 wrote:Tot aan de eerste bevoorrading (24 km) was dit niet vtt-waardig. Zelfs in Zuidschote scoren ze daar beter op gebied van %-offroad.
115,9 km 1422 HM
Heb deze gereden uit gebrek aan beter,maar was toch nog een mooie training op voorbereiding van de LCMT,is idd jammer dat reningelst afgelast was
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Deze morgen vertrokken en eigenlijk op m'n honger blijven zitten , tot aan de 3e bevoorading op reserve gereden met in het achterhoofd "ge weet nooit wat no komen kan"
, na deze bevoorrading had ik al door dat er niets meer zou komen en dan maar de kraan helemaal opengedraaid
Aangekomen met 122Km op de teller (2x +/-1Km misreden) wat toch een groot verschil is met de opgegeven 100 , mij kon het niet deren want t'was extra training maar ik denk dat er tch velen roze olifantjes gezien hebben
Is deze rit de afstand/file/wachten en 15€ waard , begot nee
@mars , aangename kennismaking en thanks voor aangename gezelschap 1e helft van rit.
@ dieter ex MX'er (denk ik
) , aangename kennismaking en wees gerust , ge zult er achteraf de vruchten van plukken 
Aangekomen met 122Km op de teller (2x +/-1Km misreden) wat toch een groot verschil is met de opgegeven 100 , mij kon het niet deren want t'was extra training maar ik denk dat er tch velen roze olifantjes gezien hebben
Is deze rit de afstand/file/wachten en 15€ waard , begot nee
@mars , aangename kennismaking en thanks voor aangename gezelschap 1e helft van rit.
@ dieter ex MX'er (denk ik