piepen aan derailleurwieltjes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
tuinman.be
- Mountainbiker
Post by tuinman.be »
die rondellekes krijg je dar makkelijk afRigolleM wrote:Volgens mij kan je die afdekkapjes eraf prutsen en daaronder vind je de lagers. Je gaat natuurlijk ook de dichting van de lagers eruit moeten halen om het vet erin te krijgen.
daar zitten nog afdichtingsringen onder, ik heb daar vet aan gedaan
op die ene staat sealed, dus daar blijf je mijn inziens beter af (uit)
en 't zijn nieuwe, dus die zouden toch goed moeten zijn, niet?
alhoewel
ik zal die oude eens openprutsen en kijken of daar iets aan te doen valt, doch betwijfel ik het, maar zeg nooit nooit
-
tuinman.be
- Mountainbiker
Post by tuinman.be »
oke, ik zal het eens proberenRigolleM wrote:De afdichting moet eraf tot je de kogellagers ziet zitten, en daar moet lagervet in komen. Daarna alles proper maken, opdat het vuil niet blijft kleven!
tnx
-
Herminator
- Mountainbiker
Post by Herminator »
Heb vroeger xt-derrie wieltjes gehad. Steeds met simpele WD40 ingespoten.
Rijd sinds 2 jaar met knc - zelfde behandeling - super lange levensduur en zo goed als geen onderhoud, die slijten bijna niet en blijven soepel draaien.
Mss te overwegen ?
Grtz
Rijd sinds 2 jaar met knc - zelfde behandeling - super lange levensduur en zo goed als geen onderhoud, die slijten bijna niet en blijven soepel draaien.
Mss te overwegen ?
Grtz
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
K'zal t'ekik ne keer zeggen.tuinman.be wrote:sorry, hier spreek ik u in tegen. Een lager vol pompen is niet goed, heb ik geleerd tijdens mijn graduaad onderhoudstechniekenCanyon Luc wrote:Elke lager groot of klein, open doen en vet in doen
Het is eender welk merk je neemt er is nooit genoeg vet in
Niet volproppen is enkel voor lagers die (zeer)hoge toeren draaien , Vb C3 uitvoering van SKF dacht ik.
- Extra weerstand.
- Extra hitteontwikkeling.
- Uitzet"ruimte" houden in lager bij uitzetten vet door temp° , indien te veel vet(lees propvol) kan bij warmlopen lager uw vet de sealring eruit duwen
Moet ge dus gene bal van aantrekken bij fietslagers.
Nochtans gene graduaat en al ZEEER lang van school af + ervaring leert dat ge nie alles moet geloven wat ze u in school leren
-
Canyon Luc
- Mountainbiker
Post by Canyon Luc »
Ja propvol moet je ze ook niet stoempe das waar
maar een paar drupjes vet extra kan geen kwaad
Heb het ooit eens voor gehad met derwieltjes +/-50km en stuk om dat
er gewoon geen vet in zat, merk weet ik niet meer
Elke lager dat ik plaats op fiets of machine gaat eerst open
maar een paar drupjes vet extra kan geen kwaad
Heb het ooit eens voor gehad met derwieltjes +/-50km en stuk om dat
er gewoon geen vet in zat, merk weet ik niet meer