29er gezocht - maar welke?????
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Jeremy
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy
Jep, heb deze vorige winter aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Afmontage is vrij degelijk en fiets op zicht is niet te zwaar. Rij veel beter met deze fiets dan met mijn Epic hier in de vlaanders. In ardennen verkies ik nog steeds mijn Epic omwille van meer comfort voor lange tochten.Special Eyes'd wrote:Ik geef toe dat plan B bestaat uit het aanschaffen van een van bovenvermelde bikes om bij gelegeheid het frame te vervangen door een Niner emd...
Dan moet ik mss bij de Centurion bliijven voor de goeikoop, dan heb ik al mijn componenten (misschien ben ik wel zo content da ik met die centurion zou blijven bollen)
Iemand met een Trek X-Caliber?
Enige wat ik nu persoonlijk overweeg is om mijn epic te verkopen en een fully 29er aan te schaffen.
- Special Eyes'd
- Mountainbiker
Post by Special Eyes'd »
vandaag op Orbea alma H50 gezeten, alu
verrast dat ik zo rechtop zat
ideale geometrie en mooie fiets
deze maakt veel kans...
ik neem aan dat de scott scale, scott kennende, een zeer lange bovenbuis zal hebben en mij niet ligt...
mooi aanbod, die merida
mss moet ik nog ff afwachten en zien wat er nog uit de bus valt
verrast dat ik zo rechtop zat
ideale geometrie en mooie fiets
deze maakt veel kans...
ik neem aan dat de scott scale, scott kennende, een zeer lange bovenbuis zal hebben en mij niet ligt...
mooi aanbod, die merida
mss moet ik nog ff afwachten en zien wat er nog uit de bus valt
Gisteren eerste ritje gemaakt op de Focus Redskin 1.0
34km 60 à 70% verhard. Wel geen modderstrokken door de droogte.
Effe wennen aan gevoel, ik had de eerste km de wil om meer boven mijn voorwiel te gaan hangen, omdat de zithouding rechter is dan op een 26''.
Nog enkele kleine aanpassingen doen, shifters en remgrepen naar binnen schuiven, zadel iets naar achter, ...
Heb inderdaad gemerkt dat het een zoektocht kan zijn om nog aan de gewenste 29er te geraken. Al veel uitverkocht en niet meer te bestellen.
Ik heb ook de Orbea Alma H50 overwogen. Mooie fiets (vooral kader) en afmontage.
Ben uiteindelijk voor de Focus gegaan omwille van afmontage, tandwielverhouding; 39/26 voor en 11-32 (naar men zegt ideaal op en 29er), en hij stond bij de dealer.
34km 60 à 70% verhard. Wel geen modderstrokken door de droogte.
Effe wennen aan gevoel, ik had de eerste km de wil om meer boven mijn voorwiel te gaan hangen, omdat de zithouding rechter is dan op een 26''.
Nog enkele kleine aanpassingen doen, shifters en remgrepen naar binnen schuiven, zadel iets naar achter, ...
Heb inderdaad gemerkt dat het een zoektocht kan zijn om nog aan de gewenste 29er te geraken. Al veel uitverkocht en niet meer te bestellen.
Ik heb ook de Orbea Alma H50 overwogen. Mooie fiets (vooral kader) en afmontage.
Ben uiteindelijk voor de Focus gegaan omwille van afmontage, tandwielverhouding; 39/26 voor en 11-32 (naar men zegt ideaal op en 29er), en hij stond bij de dealer.
- Special Eyes'd
- Mountainbiker
Post by Special Eyes'd »
@ Joluma,
De Focus kwam als beste uit de test in Mountainbike plus, zal wel een zeer goede koop zijn. Volgens de aanduiding in dat magazine is de rijhouding echter racing, en ik zit graag vrij rechtop,met een korte kader...
Verbaast me nu wel dat je zegt ook de indruk te hebben rechtop te zitten - welke maat voor welke gestalte?
De Focus kwam als beste uit de test in Mountainbike plus, zal wel een zeer goede koop zijn. Volgens de aanduiding in dat magazine is de rijhouding echter racing, en ik zit graag vrij rechtop,met een korte kader...
Verbaast me nu wel dat je zegt ook de indruk te hebben rechtop te zitten - welke maat voor welke gestalte?
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Waarom koop je geen los frame en bouw alles over van je 26'r?
(velgen en banden niet vaneigens, een vaste vork van ne 26'r werkt ook, enfin, past, want werken doet da ni).
(velgen en banden niet vaneigens, een vaste vork van ne 26'r werkt ook, enfin, past, want werken doet da ni).
- Special Eyes'd
- Mountainbiker
Post by Special Eyes'd »
mijn speci fsr is verkocht - dus ik heb nix meer op oep te rijen / mee te knutselen!!!!
ik heb dus alles nodig - zelfbouw vanaf scratch is duurder dan een volledige fiets (met een schone korting) en het werk is ook uitgespaard
+ ik vind bvb geen geveerde 29vorken bij actionsports.de, een beetje goei wielen kunde daarentegen vrij goeikoop bestellen
ik heb dus alles nodig - zelfbouw vanaf scratch is duurder dan een volledige fiets (met een schone korting) en het werk is ook uitgespaard
+ ik vind bvb geen geveerde 29vorken bij actionsports.de, een beetje goei wielen kunde daarentegen vrij goeikoop bestellen