worldclass marathon challenge offenburg

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
kris
Mountainbiker

worldclass marathon challenge offenburg

Post by kris »

Binnen 2 weken rijden enkele ronsenaars deze marathon.
Op het forum is er weinig over terug te vinden.
Wie reed deze al en kan info geven over de organisatie en het parcours.
Bandenkeuze?

http://www.scheiderbauer-sports.com/en/ ... /news.html
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Heb vorig jaar deze marathon (langste afstand) gefietst. Parcours is technisch alles behalve spannend. Denk dat je met een band met weinig tot geen profiel op dit moment wel goed uit de voeten kunt. Als ik mee zou doen zou ik Conti Raceking's 2.2 gebruiken.

Marathon is erg commercieel en geweldig goed georganiseerd :-D

Je krijgt volle bidons aan aangereikt. Leuke stukjes zijn de beklimming van de Mooskopf (laatste stuk bestaat uit een soort van kasseienpad), het fietsen door het stadhuis in één van de dorpjes waar de route langsgaat (geloof Gengenbach) en de laatste klim waar veel publiek langs de kant staat.

Het is dat ik meedoe met de Shark Attack anders zou ik zo weer mee hebben gedaan dit jaar.

Wedstrijd kent voor de lengte relatief veel hoogtemeters.
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Ik heb em nu 2x gereden en vind het het mooiste van het jaar. Tis inderdaad niet zeer technisch (brede paden etc), maar wel uitdagend. Meer omdat er veel goede en snelle renners aan de start komen waardoor je je makkelijk kan "opblazen".

Fantastische organisatie, laten niets aan toeval over (tot helicopter toe die cirkelt boven).

Voorzie sterke benen, want het parcours is zeer simpel: 6x omhoog, 6x omlaag. Dus lange klimmen, zéér lange klimmen. 84K & 2900HM volgens Polar.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Merci voor de info.
Zie er al naar uit.
Nu nog mijn jean-mariepfaff-duits wa oefenen :-D
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

Offenburg

Post by Nrico »

Top-organisatie...ga hem voor de 6e keer rijden en hij blijft mooi!
Verre van technisch, rasechte snelle Duitse 'shotterwegen' waar je je door de hoge startsnelheid aardig aan kan mispakken naar het eind toe. Het eindstukje van de Mooskopf (zowat 16km klimmen) is erg steil en je hobbelt van links naar rechts door aanwezigheid van kasseien doordat het een oude militaire weg betreft. Daarna tegen 80km/h naar onder richting Gengenbach waar je door het stadhuis moet en door honderden lokale supporters aangemoedigd wordt. Vervolgens een asfaltbeklimming naar Kasteel Ortenberg, doorheen de druivenakkers.
Kippenvelmoment is de laatste beklimming in Riedle...daar ga je vanzelf 5km/h harder omhoog door het gejoel van de 'lokals'...nooit eerder meegemaakt.
Bevoorrading is uitmuntend, volle bidons worden aangereikt.
Leg snelle banden (type Kenda Small 8 Block), Offenburg is 29" country!
Watch the Niner in Tang over there...
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Re: Offenburg

Post by Faxe »

Nrico wrote:Top-organisatie...ga hem voor de 6e keer rijden en hij blijft mooi!
Verre van technisch, rasechte snelle Duitse 'shotterwegen' waar je je door de hoge startsnelheid aardig aan kan mispakken naar het eind toe. Het eindstukje van de Mooskopf (zowat 16km klimmen) is erg steil en je hobbelt van links naar rechts door aanwezigheid van kasseien doordat het een oude militaire weg betreft. Daarna tegen 80km/h naar onder richting Gengenbach waar je door het stadhuis moet en door honderden lokale supporters aangemoedigd wordt. Vervolgens een asfaltbeklimming naar Kasteel Ortenberg, doorheen de druivenakkers.
Kippenvelmoment is de laatste beklimming in Riedle...daar ga je vanzelf 5km/h harder omhoog door het gejoel van de 'lokals'...nooit eerder meegemaakt.
Had de wedstrijd niet beter kunnen omschrijven =D>

Kan me van vorig jaar nog herinneren dat in Offenburg zal ook nog kort vies klimmetje zit waar je nog lekker op stuk kunt gaan als je denkt dat je er al bent :wink:
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

Re: Offenburg

Post by Nrico »

Faxe wrote:
Nrico wrote:Top-organisatie...ga hem voor de 6e keer rijden en hij blijft mooi!
Had de wedstrijd niet beter kunnen omschrijven =D>

Kan me van vorig jaar nog herinneren dat in Offenburg zal ook nog kort vies klimmetje zit waar je nog lekker op stuk kunt gaan als je denkt dat je er al bent :wink:
Nu heb je het einde verklapt...ws 'n verrassing :lol:
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Nog een vraagje:
Enig idee wat er in die bidons zit? Water of sportdrank?
Nrico
Mountainbiker

Offenburg

Post by Nrico »

Vermits 'Ultra Sports' het geheel zal sponsoren...waarschijnlijk iets uit hun gamma... :-D

http://www.scheiderbauer-sports.com/eve ... s/126.html

Maar maak je niet ongerust, er is ook water, sjnapss, bier, cola en Royco-soep.
blades
Mountainbiker

Post by blades »

kris wrote:Nog een vraagje:
Enig idee wat er in die bidons zit? Water of sportdrank?
1. water
2. appelsap met bruis
3. sportdrank van Leppin was het vroeger. Slecht, ma slecht !!!

Ik dacht dat er ergens cola ook was, ofwel was da in Daun; don't remember

Bottles van 75CL
Post Reply