Zo 01/05/2011 Ieper :: Fronttoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kevin79
Mountainbiker

Post by Kevin79 »

Mooie tocht moet ik zeggen veel variatie en de heuvels waren ook mooi meegenomen.Zelf ben ik van thuis uit vertrokken en de 60 km gereden.
Van de bepijling heb ik echter niet veel te klagen geen enkele keer misreden.De bevoorading was ook piccobello een proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Donavan wrote:De reacties over het tekort aan pijltjes verbazen me eigenlijk wel..
Ik heb hier niets van gemerkt, maar dat kwam misschien omdat we op het einde veel minder snel reden dan in het begin :-D
Meegereden met een vriend die een eindje niet meer heeft gereden en vandaag toch de 77 heeft geprobeerd.
Uitgereden met een gemiddelde van 21 en dan nog 25km tegenwind naar huis, heel straf van hem vind ik =D>
Voor mij was het parcours weinig nieuws, maar de bevoorradingen waren weer in orde. Daar kunnen veel tochten nog een puntje aan zuigen...
Proficiat met jullie rit!
remember me Donovan?
gij hebt het voordeel da je de streek kent gelijk uwen broekzak en al vooraf weet wat er komen zal :wink:
Bianchi--Driver
Mountainbiker

Post by Bianchi--Driver »

Super tocht, heb genoten van de eerste tot de laatste kilometer. Op einde 65km op de teller staan. Idd, op sommige plaatsen nogal zuinig met de pijltjes, maar geen enkele keer misreden! Heel mooie offroadstukken aanwezig en met zo'n weertje was het ook nog eens extra genieten van het soms zalige uitzicht. Ook bevoorradingen waren in orde met alles erop en eraan.
Volgend jaar zeker weer van de partij.

Grtz de Werkenaar van de Warandetocht!
Forever
Mountainbiker

Post by Forever »

Hoeveel deelnemers waren er ?
Het groot aantal wagens die op de parking en langs straat stonden, doen vermoeden dat het een succes was.

25 Juni - Koeje Trophy - Zarren
MTB Sprint chrono voor recreanten, afstand 10 km

www.wtczarrenhof.be
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Kort nog wat commentaar. Gestart om 7h45 met wind in 't gat. Gezien de leeftijd en het gewicht (alhoewel dienen boskanter nog meer woog en me voor de eerste bevoorrading al passeerde) 78,63 km afgehaspeld met avs 18,7 km. 638 Hm. Tevreden, goed georganiseerd doch op einde na de Palingbeek en voor de Gasthuisbossen nogal wat mtbers zien misrijden. Pijltjes waren daar dun gezaaid.
Weinig volk op lus van 78 km.

Leuke tocht, dank aan de organisatie en tot de volgende
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Ook aanwezig voor deze rit. Samen met 2 beachbikers ( een ervan was met fiets afgekomen van Gistel) de 77 Km afgehaspeld aan stevig tempo .
79,8Km Gem van 23,9Km/h .
Voor mij was het eerste gedeelte prachtig .Vanaf de bevoorrading (die perfect was en zeker voldoende)was het echter enorm veel verhard.
Nadien nog gedouched en een braadworst genuttigd ( enkele leffe's) en tevreden terug naar huis.
Bedankt.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Gisteren, tussen twee motorcrossbedrijven door, nog es de MTB van stal gehaald om samen met Jägermeister de Ieperse 60 km-tocht te gaan bollen. Mooie tocht, met in 't begin nogal wat asfalt om vlot de heuvelzone te kunnen bereiken. Waarna het lastigste en mooiste stuk volgde. Na de eerste bevoorrading mijn collega Jägermeister moeten laten gaan - 't ging iets te snel voor deze oude knar - maar op de tweede bevoorrading terug kunnen aanpikken.
" 't Is toch veel leuker om 's zomers biken hé in plaats van in de winter. 't Ligt veel droger en je bent zo vuil niet" zo sprak hij nog op die tweede bevoorrading. Zijn woorden waren amper koud of daar dook hij, een vijftal km verder, in een snelle aflopende dreef , aan de linkerkant spectaculair door de netels heen een tweetal meter lager de dieperik en . . . een tot aan de rand gevulde diepe gracht in. Er volgde een enorme plons, waarbij drie eendenkuikens en een kikker een traumatische ervaring opdeden. Even later kwam Jägermeister - gelukkig ongedeerd - terug kopje boven water, euh, boven slijk bedoel ik. Daarna de fiets en rijder terug op het droge gehesen, en vrolijk onze weg verder gezet. De ene al wat bruiner dan de andere.
Maar het zonnetje scheen, 't was een mooie tocht (een pijltje erbij hier en daar had idd wel gemogen) en we hebben ons wreed gejeund bij de Frontiere-bikers. En kom mij vooral nooit meer beweren dat je op een zomertocht minder vuil bent dan op een wintertocht. In Ieper werd het tegendeel bewezen !
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Bedankt aan alle 753 aanwezigen voor onze fronttoer classic, ook voor de positieve reacties die we hier mogen lezen.
Werken gaan we doen aan de opmerkingen die we kregen, vooral het punt voor het ontbreken van een afstand tussen de 34 en 60km die er zelfs paar km meer was, we zijn hier al op zoek naar enkele alternatieven om in het parcours te bouwen.
Het ontbreken van pijlen op het laatste stuk, was voornamelijk te wijten omdat we overgeschakeld waren van ander soort rekkers die blijkbaar niet tegen de zon konden en gewoon op de grond lagen, er werden wat pijlen bij gehangen, helaas stonden deze er niet altijd op tijd.

Dirk
Post Reply