Ik rijd voor de moment ook met een combi, XLS 1.95 vooraan/achteraan Sprint S 1.95 (allebei Michelin) vooraan 2bar en achteraan 2.3bar ,dan heb je geen probleem met grip, ik vind 2.5bar al te veel druk, laat staan 3bar dan bibber ik van mijne fietsA d r i wrote: Net iets te weinig grip vooraan bij het sturen. Een combi Jimmy vooraan/RR achteraan zou ideaal geweest zijn. Ik had er ook 3 bar inzitten en vermoed dat 2.5 net iets meer grip zou gegeven hebben
Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
- A d r i
- Mountainbiker
Ik plaats normaal gezien altijd de minimumdruk die op de band vermeldt staat, maar vermits ik vandaag in het Zonienwoud zat heb ik me laten verleiden iets meer druk te steken. Volgende keer gaat er terug 2.5 bar in.
Een smallere band zal bij gelijke druk sneller doorslaan (snakebites). Kijk steeds naar de getallen die de konstrukteur aangeeft.
bvb Skinny Jimmy 1.9 minimum 3 bar, Jimmy 2.1 en RR 2.1 minimum 2.5 bar. Big Jim 2.25 2.5 bar, King Jim 2.35 minimum 2 bar .
Lager kan maar met de nodige risiko's op doorslaan.
Een smallere band zal bij gelijke druk sneller doorslaan (snakebites). Kijk steeds naar de getallen die de konstrukteur aangeeft.
bvb Skinny Jimmy 1.9 minimum 3 bar, Jimmy 2.1 en RR 2.1 minimum 2.5 bar. Big Jim 2.25 2.5 bar, King Jim 2.35 minimum 2 bar .
Lager kan maar met de nodige risiko's op doorslaan.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
ADRI, band per band klopt uw regel wel, maar ge moogt niet veralgemenen.
comp S 2.0, 2 bar minimum, de XLS 2.0 ook 2 bar denk ik (zou ook 2,5 kunnen zijn, sla me niet dood).
black bull, ge hebt wel grip en comfort gewonnen, maar waarschijnlijk ook weerstand.
comp S 2.0, 2 bar minimum, de XLS 2.0 ook 2 bar denk ik (zou ook 2,5 kunnen zijn, sla me niet dood).
black bull, ge hebt wel grip en comfort gewonnen, maar waarschijnlijk ook weerstand.
- A d r i
- Mountainbiker
Zoals ik al zei, lees wat er op de band staat. Iedere band heeft een aanbevolen minimum en maximum druk. Experimenteer wat en leer van je fouten, dat doe ik ooknothing 's impossible wrote:ADRI, band per band klopt uw regel wel, maar ge moogt niet veralgemenen.
Double Defence is wat zwaarder omdat hij een extra Aramid/kevlar (?)beschermingslaag in het loopvlak heef en een dikkere zijwand. Daar ben ik dus nog NOOIT mee platgereden ! Voor de rest is het profiel idem dan de gewone Jimmy. DD weegt 575g, gewone Jimmy 495gElStinho wrote:Wat is het concrete verschil tss Jimmy Double Defense en Jimmy Light? Ik zie die 2 op de site van Janssen staan. Maar op de site van Schwalbe zie ik enkel een Jimmy Sport en Light. En het is me niet bepaald duidelijk wat het verschil is.
Grtz
Staat inderdaad niet meer op de site
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Comp S1.95 2.5bar XLS 2bar,nothing 's impossible wrote:ADRI, band per band klopt uw regel wel, maar ge moogt niet veralgemenen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Bedankt voor de correctie black bull, ik had geen zin om in de garage te gaan zien.
De rolweerstand is ook in het terrein kleiner als de band harder staat, maar je moet daar een compromis sluiten: weerstand/ grip en comfort.
De rolweerstand is ook in het terrein kleiner als de band harder staat, maar je moet daar een compromis sluiten: weerstand/ grip en comfort.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik kon met die hoge bandendrukin het terrein toch niet veel uithalen
ik heb altijd gedacht,dat lagere druk ook sneller was in het terrein, ook niet te laag natuurlijk
volgens mij is dat iets heel persoonlijk en moet je daar inderdaad een compromis in zoeken 
-
Tha Neighbour
- Mountainbiker
Post by Tha Neighbour »
Ik las hier ergens dat Schwalbe Jimmy's te verkrijgen zijn bij Van Eyck voor een kleine 10€/stuk, geldt dat voor de 2,1"? Is het mogelijk om het adres enz van deze winkel even op het forum te plaatsen. Mercie!
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Full Name: Van Eyck Sport
Company: Raccom NV
Business Address:
Gentsesteenweg 89
9300 Aalst
Belgium
Business: +32 (53) 781278
Business Fax: +32 (53) 785971
Elke weekdag van 9u30 tot 18u30 doorlopend...
Zaterdag van 9u tot 17u doorlopend...
of ne keer de search gebruiken, is hier al minstens 30 keer gepost
Company: Raccom NV
Business Address:
Gentsesteenweg 89
9300 Aalst
Belgium
Business: +32 (53) 781278
Business Fax: +32 (53) 785971
Elke weekdag van 9u30 tot 18u30 doorlopend...
Zaterdag van 9u tot 17u doorlopend...
of ne keer de search gebruiken, is hier al minstens 30 keer gepost