sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jarno9
Mountainbiker

Post by Jarno9 »

BTW: voor diegenen die eens een Sandman willen testen: komend weekend (7 & 8 mei) zullen ze aanwezig zijn op de Happy Bike Days in Malmedy (O2Bikers organisatie).

http://www.bikers.be/pg.asp?pageID=367&lgid=nl :lol: :lol:
butters
Mountainbiker

Post by butters »

Zet er al maar eentje op zij voor mij. Wil het wel eens proberen :-)
Luc Gielen
Mountainbiker

SANDMAN BIKES

Post by Luc Gielen »

De voorbije paasvakantie was het ontzettend genieten in en rond Houffalize met een Sandman Outback! Deze vakkundig samengestelde mountaintandem doet bijwijlen m'n Cannondale mountaintandem verbleken! Het rijgedrag van dit Belgisch 'monster' boezemt zoveel vertrouwen in dat het nog meer genieten geblazen is bij nog snellere afdalingen. Klim'werk' blijft werken geblazen. Kleine en middelgrote obstakels neemt hij met het grootste gemak. Ik vrees dat deze Sandman m'n Cannondale naar de vergetelheid zal verwijzen. Bovendien siert het Koen dat voor elk aangekaart minpuntje een best mogelijke oplossing wordt gezocht (iets wat van Cannondale niet kan gezegd worden ...). Zo zal bv.eerlang de zware White Brothers voorvork vervangen worden door een lichtere German A voorvork. Verder zijn alle onderdelen vakkundig gekozen ... en bieden zij het oog ook wat: mooie combi matzwart frame / lederen Brooks-zadels. Gewoon schitterend!
Die week bleven we hoegenaamd niet onopgemerkt. Eenstemeer daar we op de weg duo vormde met een Hase Pino (www.hasebikes.com). Met dit duo gaan we begin juni ook aan de slag tijdens de beklimming van de Mont Ventoux (Ventourist /Ventousiast 2011). Foto's en impressies beloofd! Koen, m'n fietshelm af voor deze schitterende creatie!
Kvenlor
Mountainbiker

Re: SANDMAN BIKES

Post by Kvenlor »

Luc Gielen wrote:De voorbije paasvakantie was het ontzettend genieten in en rond Houffalize met een Sandman Outback! Deze vakkundig samengestelde mountaintandem doet bijwijlen m'n Cannondale mountaintandem verbleken! Het rijgedrag van dit Belgisch 'monster' boezemt zoveel vertrouwen in dat het nog meer genieten geblazen is bij nog snellere afdalingen. Klim'werk' blijft werken geblazen. Kleine en middelgrote obstakels neemt hij met het grootste gemak. Ik vrees dat deze Sandman m'n Cannondale naar de vergetelheid zal verwijzen. Bovendien siert het Koen dat voor elk aangekaart minpuntje een best mogelijke oplossing wordt gezocht (iets wat van Cannondale niet kan gezegd worden ...). Zo zal bv.eerlang de zware White Brothers voorvork vervangen worden door een lichtere German A voorvork. Verder zijn alle onderdelen vakkundig gekozen ... en bieden zij het oog ook wat: mooie combi matzwart frame / lederen Brooks-zadels. Gewoon schitterend!
Die week bleven we hoegenaamd niet onopgemerkt. Eenstemeer daar we op de weg duo vormde met een Hase Pino (www.hasebikes.com). Met dit duo gaan we begin juni ook aan de slag tijdens de beklimming van de Mont Ventoux (Ventourist /Ventousiast 2011). Foto's en impressies beloofd! Koen, m'n fietshelm af voor deze schitterende creatie!
Wij (Goodfellas Dendermonde) zijn jullie tegen gekomen in de Paasvakantie thv Mac Chouffe (was voor jullie een stopplek) en was wel fijn zicht zo een tandem! Gaan jullie de Ventoux op en af via de gewone baan of via mtb parcours? Ze rijden via het werk elk jaar deze ook op, maar dan gewoon op den asfalt. Ik zou het liever eens offroad proberen. Mss dat je met een Sandman er volledig kunt afrijden want met een gewone mtb lijkt het er wel op dat je af en toe moet afstappen omdat het niet te doen is. Iemand hier al ervaring mee?
Ja man een keer met die velo gereden en kan er ni over zwijgen :roll:
Denk dak ga beginnen sparen ze :P
Luc Gielen
Mountainbiker

Post by Luc Gielen »

Weekje Houffalize was opgezet als training. De klim van de Mont Ventoux verloopt over de weg. Collega Jan vormt op de Sandman Outback team met 24-jarige Niko. Niko revalideert momenteel nog steeds in het revaldatiecentrum Pellenberg. Verminderde mobiliteit van de onderste ledematen met bijbehorende instabiliteit zal een blijvend aandenken zijn van een zwaar verkeersongeval. Ikzelf vorm op een volledig aangepaste Hase Pino team met een 61-jarige revalidatiepatient met het Locked In Syndroom. Etienne is zo goed als quadripleeg maar is 200% verstandelijk. Samen met handbiker Bernard en vele tientallen startende fiets(st)ers, 'Join2bik(st)ers', proberen we de top te bereiken op 4 juni .... langs de weg. Dit zal op zich al geen sinecure zijn ... zodat een klim of afdaling via de mtb-route niet aan de orde zal zijn. De Sandman boezemt qua rijgedrag zoveel vertrouwen in dat we er graag wat extra gewicht bijnemen. Trouwens, de historische woorden van Hannibal 'Inveniam viam aut faciam' (én Koen's leuze) vinden in ons opzet, geintegreerd sporten, een mooie invulling, niet?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Dat past inderdaad wonderwel !

Image
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

hmm, vorig jaar heb ik met Ventourist ook de Ventoux beklommen met de mtb. (Wel offroad afgedaald :P )

De afdaling langs de kant van Maulaucène is wel leuk rijdbaar. Behalve op het einde wordt het enkele kilometers heel ruw. Maar dat is dan ook weer spek voor de bek van Sandman. De overige paden zijn gewone shotter wegen.

Image
hier een foto met 'dunne' bandjes op het ruwe stuk. Op dat stuk moet je goed je weg zoeken tussen de steentjes. En de struiken hebben scherpe doornen :-)
Bart Viaene
Mountainbiker

Post by Bart Viaene »

pocoloco wrote: Zero issues met het materiaal ook, buiten die eenmalige fading op de remmen (maar dat kan ook aan mijn soortelijk gewicht gelegen hebben...). Bij anderen stonden naar verluidt de schijven letterlijk roodgloeiend - aanhoudend 35° ruwe offroad !
Laat dat "soortelijk" er maar af broertje ! Mijn eigen 115 kg veroorzaakten ook "fading" in de schijfremmen van mijn Cannondale Prophet bij de afdalingen op Tenerife en La Palma... het zit hem in de genen :^o

Nog eens bedankt om je titanium Sandman Gobi XL te mogen lenen voor de 2200m afdaling van de Teide. Hoe meer ik van het "BEEST" vroeg, hoe meer hij ook leverde. 't Is gewoon kwestie van verstand op nul, en durven !

SANDMAN ROCKS on ROCKS !

Ik kan niet wachten om hem eens in een koeienwei uit te proberen. Die achterband moet gewoon koeienvlaaien SPROEIEN !!!

Bart
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Bart Viaene wrote:... Die achterband moet gewoon koeienvlaaien SPROEIEN !!! ...
8)

'k Had daar nog niet aan gedacht #-o

Alleen daarvoor is het inderdaad de moeite, tja de Poco zal tevreden zijn, na de Sandman nu de vlaaibike [-o<
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Bart Viaene wrote:
SANDMAN ROCKS on ROCKS !
Dat van Sandman & Rocks klopt wel hé, het paadje zoals op de foto hierboven is zowat hét terrein waar een Sandman onverslaanbaar is bergop en bergaf. Niks "je weg zoeken", gewoon gáán - en met volle controle, zodat je rustig alle vlaaien en doorns kan vermijden :-D !
Post Reply