29er nieuws (bikes, onderdelen...)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Locked
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

vannoli wrote:Vraagje voor wielen

ik ben bij bruno cameleonbike geweest en hij zei dat de ZTR race 29er velg te slap is ,beter de crest 29er

Lees hier altijd niet te zware wielen ,maar tot hoeveel gr is het aanvaardbaar ikzelf weeg maar 59kg

Redelijk wat setten al gezocht en meeste met crest 29er komen rond de 1500-1600gr uit
als je met u gewicht zit denk ik niet dat je moet kijekn naar een rijdersgewicht, ik zou als ik van u was zou ik zoieso voor een zo licht mogelijk setje gaan, ook de spaken zeker 1.5 nemen, met u 59kg ga je hier geen nadelen van merken.

ikzelf heb met spaken 1.8 gereden en nu achteraan 2.0 , ik voel dit wel maar ik weeg dan ook bijna 2 maal zoveel. :oops:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik heb net een setje ztr racen vastgehad die den technieker van Bikepoint had gespaakt met (euh, ben effe kwijt welke spaken, mor 't was iets speciaal) en Tune naven, buiten dat die spastisch licht waren, stonden we er allen van te kijken hoe strak die velgen direct stonden...ze hebben idd de faam om houlahoop te zijn....maar blijkbaar kan ne goede wheelsmith er wel wat mee....
Na dit gezien te hebben, ga'k mezelf ook eens met zo'n setje verwennen als ik vroem van verlof ben.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

ben zelf ook al nen helen tijd aant twijfelen om ook een setje te laten spaken met race 29er... nu hebbek crest 29er. 1st raadde Luc Hilset ze me aan, iets later heeft hij zelf een velg id prak gereden, en raadde hij ze af.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

vannoli wrote:Vraagje voor wielen

ik ben bij bruno cameleonbike geweest en hij zei dat de ZTR race 29er velg te slap is ,beter de crest 29er

Lees hier altijd niet te zware wielen ,maar tot hoeveel gr is het aanvaardbaar ikzelf weeg maar 59kg

Redelijk wat setten al gezocht en meeste met crest 29er komen rond de 1500-1600gr uit
Met 59kg lijken Crests ideaal. Welke naven heb je in gedachten? Banden en spaken doen ook veel, hé

Ik dacht dat mijn set met ZTR-naven op net geen 1500gr kwam, zonder QR's. Zwaar is niet goed voor 29", maar slap is erger volgens mij!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Klopt.
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

met crest + cx ray + tune king/kong zou je toch ts de 1400 en de 1450 gr moeten uitkommen grofweg.
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

ahja en ztr race velgen kosten 2 keer zoveel als crests , just as an FYI
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

slashy wrote:ahja en ztr race velgen kosten 2 keer zoveel als crests , just as an FYI
Waardoor ik dus nóg contenter ben met mijn crests ! :wink:
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

ztr crest met american classic naven 1480 gram
naven bollen super
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Hoor toch vanalle dingen van Tune naven ,dat de body zo snel inslijten

Heb nu een 26" set met ztr 7000 en Ck naven sapin spaken(1400gr) en
een 26" podium mmx met sapin en novatec naven (iets goedkoop,licht maar voorlopig niet slecht)ong 1350gr

Iemand al wa ervaring met die ZTR naven ,

Ik stop voor niets ,wortels ,stenen zelfs zoals in Houffamarathon die plas waar ik toch aan crank onder ging blijf ik rijden

Dus ze zien af mijn naven

Mss best voor betrouwbaarheid en Dt 240s naven of zijn er andere die evengoe zijn en lichter
Locked