Houffalize MTB 2011 29/04 - 01/05

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Idworxer wrote:Daarom reed absalon er ook niet mee en de rest van de top 10 en wat nog meer!!

29" zijn leuk voor marathon maar voor XC is het niet de juiste keus en dit is niet alleen mijn mening zo ook van de profs die op beeld hebben gezegd dat het niks is voor de kort afstand XC!
Dat vind ik al een beter antwoord en kan daar helemaal inkomen.

In ieder geval de 26'wielen zijn nog niet afgeschreven zoals velen beweren.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Ik denk ook wel dat nen 29' niet ideaal is om te Mtb'n. Voor op den dijk te spurten tegen 45 per uur, zen ze daarentegen wel weer ideaal. Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

roger wrote:
Idworxer wrote:Daarom reed absalon er ook niet mee en de rest van de top 10 en wat nog meer!!

29" zijn leuk voor marathon maar voor XC is het niet de juiste keus en dit is niet alleen mijn mening zo ook van de profs die op beeld hebben gezegd dat het niks is voor de kort afstand XC!

De gesponserde profs moeten van hun sponser 26" blijven rijden, anders geven de merken toe dat ze al jaren fout zaten met hun kleine wielen. De rijders zelf zaten in de kapel van Houffa allemaal te bidden op hun knieen om toch maar met een 29" te mogen starten, maar de commerce besliste er anders over, ze "moeten" met ne 26" starten omdat daar al zoveel geld in geinvesteerd is en op 29" gebied geen enkel merk aan Niner kan tippen en ze dus niet kunnen concureren. Ze zijn er na 15 jaar nog steeds niet uit of ne 26" fully nu wél/niet sneller is dan een hardtail, wa zouden ze nu weten of ne 29" waar ze weinig of geen ervaring mee hebben, sneller is????

Mijn 2 Sevens zien er na 5 jaar ook nog als new uit, da's een groot voordeel van ongelakt titanium...ook van die chinese, heeft nix met Seven te maken.....

Maar, ik geef toe, ge hebt gelijk, Houffalize was DE parameter en daar is het bewezen dat 26" 2x zo snel is als 29".....
Ik Hope dat de discutie nu ten einde is, nu dit opgelost is en jullie allemaal tevreden 26" blijven bollen.

:-({|=

Toen ik net 29" overschakelde schreef ik: 29" is er NIET om 26" te vervangen, maar is een extra platform erbij, dat eenieder kan gebruiken naar eigen kunnen/doel.....maw, als uw rijstijl en de tochten/wedstrijden die ge rijdt, niet in dat plaatje passen...
bromtje
Mountainbiker

Post by bromtje »

De gesponserde profs moeten van hun sponser 26" blijven rijden, anders geven de merken toe dat ze al jaren fout zaten met hun kleine wielen.

haha,waar blijf je het halen
El Perro Diablo
Mountainbiker

bromtje wrote:De gesponserde profs moeten van hun sponser 26" blijven rijden, anders geven de merken toe dat ze al jaren fout zaten met hun kleine wielen.

haha,waar blijf je het halen

Image
Den EffiSten
Mountainbiker

Post by Den EffiSten »

Reed Kulhavy niet met een 29''.
Maar blijkbaar start je daar slecht mee :wink:
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Voor 29'ers moest ge helemaal niet in Houffa zijn. De hardcore koersbeesten zaten allemaal op't Europees Kampioenschap Single Speed met hun overwegend 29'ers. Ze gaven er zelfs 29'ers weg als ge ocharme nog op klein wielen rondreed...
El Perro Diablo
Mountainbiker

In Houffa stond nog een SS tank aan de startklim!!!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Kulhavy reed idd 29er Epic, was de enigste fiets die hij bij had.
Wat betreft Schurter, die blijft voorkeur geven aan z'n 26er volgens Frischknecht, terwijl Florian Vogel wél voorkeur geeft aan de 29er, maar die kon niet starten wegens blessure.
Van het ganse team Brentjes, reden er nog slechts 2 op de Trek 9.9, de rest reed allemaal op een 29er!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

El Perro Diablo wrote:
roger wrote:

De gesponserde profs moeten van hun sponser 26" blijven rijden, anders geven de merken toe dat ze al jaren fout zaten met hun kleine wielen. De rijders zelf zaten in de kapel van Houffa allemaal te bidden op hun knieen om toch maar met een 29" te mogen starten, maar de commerce besliste er anders over, ze "moeten" met ne 26" starten omdat daar al zoveel geld in geinvesteerd is en op 29" gebied geen enkel merk aan Niner kan tippen en ze dus niet kunnen concureren. Ze zijn er na 15 jaar nog steeds niet uit of ne 26" fully nu wél/niet sneller is dan een hardtail, wa zouden ze nu weten of ne 29" waar ze weinig of geen ervaring mee hebben, sneller is????

Mijn 2 Sevens zien er na 5 jaar ook nog als new uit, da's een groot voordeel van ongelakt titanium...ook van die chinese, heeft nix met Seven te maken.....

Maar, ik geef toe, ge hebt gelijk, Houffalize was DE parameter en daar is het bewezen dat 26" 2x zo snel is als 29".....
Ik Hope dat de discutie nu ten einde is, nu dit opgelost is en jullie allemaal tevreden 26" blijven bollen.

:-({|=

Toen ik net 29" overschakelde schreef ik: 29" is er NIET om 26" te vervangen, maar is een extra platform erbij, dat eenieder kan gebruiken naar eigen kunnen/doel.....maw, als uw rijstijl en de tochten/wedstrijden die ge rijdt, niet in dat plaatje passen...
Awel Perro dat vind ik nu eens sportief en is ook een duidelijk antwoord en daar geef ik je volkomen gelijk in.
Ik zeg niet dat ik ooit ook eens een 29 ga kopen maar met men 1m69 zal ik toch serieus moeten zoeken om iets deftigs te vinden.Het probleem is dat ik een grote binnenbeenlengte heb en een kort bovenlijf met als gevolg dat de horizontale bovenbuis niet langer mag zijn dan 55 tot max 56cm,vooral dat ik graag rij met stuurpenlengte van 100mm en zie het niet zitten van met pennekes te rijden van 70 of 80mm.Kan natuurlijk bij Seven ene op maat laten maken maar de prijs ligt niet in men budget voor een 2°bike.
Post Reply