Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

't Is nogal te zien zeker met welke velg ge op baan gaat?
Op m'n notubes velgen krijg ik zo goed als alles dicht.
Vroeger had ik mavic 717 velgen met yellow tape en tubeless ventiel en daar had ik ook geregeld problemen mee.
jochemr
Mountainbiker

Post by jochemr »

Neen de velg is hier het probleem niet (Dt Swiss 4.2d met FRM lint), langs de hiel ontsnapt niets van lucht meer. De lucht komt gewoon uit gaatjes in de flanken van band zelf. Ook als je met je vingers drukt op de flanken om opnieuw te schudden, ontstaan gewoon onder je vingers nieuwe gaatjes. Hoe hoger de druk , hoe meer gaten zichtbaar zijn na oppompen. Maar zowel bij 2 als bij 3 bar ontstaan er telkens nieuwe gaten. Als ik rond rij lost hij trager dan als ik de fiets gewoon laat stilstaan. Ook als hij plat op emmer ligt, en alle gaten schijnbaar gedicht zijn door te schudden en om de 5min om te keren, lost hij nog druk. Banden zijn eraf, voor marathons geen vertrouwen meer in.. Maar bedankt voor de tip. Ga ook eens contact opnemen, want dit zou toch echt niet mogen voor een band met deze prijs. Al vrees ik wel, omdat het niet de racesport versie is, dat ze zullen zeggen dat deze banden niet gemaakt zijn om met latex te rijden.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

zaskar72 wrote:Gisteren in Houffa een fleske NoZich gekocht si en vandaag volgens de regels van de kunst erbij gedaan..

Banden mooi proper en droog gemaakt
Gemonteerd en laten Klikken
Lucht afgelaten
Dan via ventiel 100ml in iedere band gedaan
Opgepompt tot 2 bar
Mooi rond gedraaid en geschud

En nu op een emmer gelegd si en ik laat ze tot morgen zo liggen
dan bij pompen indien nodig, schudden en ronddraaien
Dan weer op de emmer op andere kant
enweer dagske laten liggen en dan resultaat bekijken... [-o<

Vandaag ze weer vastgehad
en er zat nog +/-50% druk op dus...weer op 2 bar gezet.
rondgedraaid en geschudt, ik draai tijdens het schudden telkens een beetje door ik doe een ronde in 7x ofwel op kloksysteem zo om de 5min snappie :roll: :wink:
En daarna weer op de emmer gelegd maar dan met de andere zijde naar beneden.

update morgen ! [-o<
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

jochemr wrote:Neen de velg is hier het probleem niet (Dt Swiss 4.2d met FRM lint), langs de hiel ontsnapt niets van lucht meer. De lucht komt gewoon uit gaatjes in de flanken van band zelf. Ook als je met je vingers drukt op de flanken om opnieuw te schudden, ontstaan gewoon onder je vingers nieuwe gaatjes. Hoe hoger de druk , hoe meer gaten zichtbaar zijn na oppompen.
Heb je eigenlijk gecheckt of er geen vettige laag aan de binnenkant van de band was? Soms kan het gebeuren dat er een substantie gebruikt wordt om de band makkelijk in en uit de mal te halen tijdens het fabricageproces. Band eerst ontvetten (Dreft) en dan is proberen met sealant?
jochemr
Mountainbiker

Post by jochemr »

Ja, had ik hier al ergens gelezen dat dit belangrijk was, dus band heel goed uitgekuist vanbinnen met water en dreft..
arne_be
Mountainbiker

Post by arne_be »

zaskar72 wrote:
zaskar72 wrote:Gisteren in Houffa een fleske NoZich gekocht si en vandaag volgens de regels van de kunst erbij gedaan..

Lucht afgelaten
Opgepompt tot 2 bar

rondgedraaid en geschudt, ik draai tijdens het schudden telkens een beetje door ik doe een ronde in 7x ofwel op kloksysteem zo om de 5min snappie :roll: :wink:

update morgen ! [-o<
Juist hetzelfde voorgehad.
Een dikke week blijven proberen met Nozisch, maar iedere keer weer drukverlies door de flanken ven de Xking.
Nozisch eruit, Caffélatex erin. Een keer schudden, langs beide kanten laten rusten en nu een week verder nog geen mbar druk verlies.
Ik hoor veel lovende commentaren over Nozisch, maar Nozisch en Xking lijkt me toch niet zo'n goede combinatie.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Heb zelf al 6 X-King Racesports gedicht met NoZisch, en die rijden nog altijd vlotjes rond hoor :wink:

Ge had er altijd is mee langs mogen komen :-D
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

arne_be wrote:
zaskar72 wrote:

Lucht afgelaten
Opgepompt tot 2 bar

update morgen ! [-o<
Juist hetzelfde voorgehad.
Een dikke week blijven proberen met Nozisch, maar iedere keer weer drukverlies door de flanken ven de Xking.
Nozisch eruit, Caffélatex erin. Een keer schudden, langs beide kanten laten rusten en nu een week verder nog geen mbar druk verlies.
Ik hoor veel lovende commentaren over Nozisch, maar Nozisch en Xking lijkt me toch niet zo'n goede combinatie.

een vrouw zei ooit is tegen mij geduld is een mooie zaak, maar ik wou ze direct pakken :oops: ok ik had geduld en heb ze gepakt =D>
nu heb ik ook geduld gehad en nu zijn mijn banden toppie :bounce: met NoZich :-D
arne_be
Mountainbiker

Post by arne_be »

madskatingcow wrote:Heb zelf al 6 X-King Racesports gedicht met NoZisch, en die rijden nog altijd vlotjes rond hoor :wink:

Ge had er altijd is mee langs mogen komen :-D
De volgende keer kom ik af!
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

zijn er hier nog die zo hun twijfels hebben bij de zijdelingse grip van de X-king op droge ondergrond als voorband? Ik heb de indruk dat de oude MK veel meer zijdelingse grip heeft dan de X-king. Hij heeft precies nogal de neiging om te willen schuiven.

Wel was ik aangenaam verrast door de grip in nattere omstandigheden.
Post Reply