Dat is waar, ik kwam een hele groep motorrijders tegen. Wat een lawaai, en die gingen ook nog niet echt uit de weg.SusXT wrote:Er zijn veel moto's en ik vermoed dat ze er die weg willen houden. Er zijn veel mensen die daar over klagen. Staan op sommige plaatsen zelfs bordjes "Moto's weg" of zoiets.
Binnenkort nog eens met een bijltje langsgaan waar nodig is. Soms krijg je wel mooie omwegen. Verandering is ook plezant, he.
opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Donderdag vorige week, zo rond een uur of twee ben ik de Brugstraat overgestoken, tegenover het Kapel van de weerstand, om richting Bergerven te gaan (ik zag een beetje verder een groep mannen/vrouwen die vanuit de fietspad rechtstreeks den bos in gingen, richting de technische stuk, waar nu het pad versperd is)...ik vermoed dat dit de "saboteurs" waren.K2-er wrote:Dat is waar, ik kwam een hele groep motorrijders tegen. Wat een lawaai, en die gingen ook nog niet echt uit de weg.SusXT wrote:Er zijn veel moto's en ik vermoed dat ze er die weg willen houden. Er zijn veel mensen die daar over klagen. Staan op sommige plaatsen zelfs bordjes "Moto's weg" of zoiets.
Binnenkort nog eens met een bijltje langsgaan waar nodig is. Soms krijg je wel mooie omwegen. Verandering is ook plezant, he.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Ze verdienen een klets op de poep...
Nee, t wordt erg. Ik fietst vooral in de week, heb daardoor de mogelijkheid, en ik kan u verzekeren dat ik zo goed als niemand tegenkomt in de bossen.
Vorige week donderdag dus, vanaf Niel tot Opitter en terug: zero nada nobody gezien. (op zondagen en feestdagen, is wat anders natuurlijk).
We "zouden" volgens het NHC, waar ik lid van ben, de dieren onnodig storen
...... ga even in Lanklaar in de zomermaand !!! die op kampen zijn, met tientalen, die rennen en schreeuwen. Dat is ook storend voor de dieren hé. Twee maten en twee gewichten (we maken geen lawaai, alleen als we vallen, kraakt het soms, maar ja, ' t is maar een kort gekraakt hé.. 
Nee, t wordt erg. Ik fietst vooral in de week, heb daardoor de mogelijkheid, en ik kan u verzekeren dat ik zo goed als niemand tegenkomt in de bossen.
Vorige week donderdag dus, vanaf Niel tot Opitter en terug: zero nada nobody gezien. (op zondagen en feestdagen, is wat anders natuurlijk).
We "zouden" volgens het NHC, waar ik lid van ben, de dieren onnodig storen
- saiko
- Test team
`K2-er wrote:Dat beetje regen heeft de singletracks deugd gedaan. Aan de kapel van de weerstand, aan de overkant van de weg is er wel iemand goed bezig gewest met een kettingzaag. Half afgezaagde bomen hangen over het pad
idd, maar ik heb een manuele takel gevonden in men huis, ik denk dat ik daarmee die bomen wel kan wegtrekken als ik de takel aan een andere boom vast maak.
binnekort heb ik ergens vrij en dan ga ik eens proberen.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Werd dat "werk" verricht door "natuurliefhebbers" of in opdracht van de boswachter ??? Kan iemand dit mss natrekken (ik ben niet van Dilsen-Stokkem)...ik heb al genoeg gegrommeld bij de ANB ivm de terril
Ik kan niet op elk site mijn ongenoegens plaatsen, want dan wordt ik the most wanted people van de provincie
Ik kan niet op elk site mijn ongenoegens plaatsen, want dan wordt ik the most wanted people van de provincie
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik ga in de vooravond nog eens alle paadjes rijden en kijken of er hier of daar nog iets te herstellen is. Als dat zo is dan is het om komend weekeinde uit te voeren. Lekker undercover, misschien met een jagersvest aan of zo...
Achteraan aan de stortkant van de grindkuil is er nog een "missing link" om een perfecte omloop te maken. Misschien moet ik daar toch ook eens wat gaan op en af wandelen met ne stok achter me...
Ik heb wel de indruk dat de wegjes goed bereden worden. Daar was het uiteindelijk allemaal om te doen. De zever van de jagers nemen we er dan maar gewoon bij. Bij mij tovert zo iets een lach op mijn gezicht.
Achteraan aan de stortkant van de grindkuil is er nog een "missing link" om een perfecte omloop te maken. Misschien moet ik daar toch ook eens wat gaan op en af wandelen met ne stok achter me...
Ik heb wel de indruk dat de wegjes goed bereden worden. Daar was het uiteindelijk allemaal om te doen. De zever van de jagers nemen we er dan maar gewoon bij. Bij mij tovert zo iets een lach op mijn gezicht.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Ik ga me als bever verkleden, en met mijn valse vlijmscherp tanden ga ik de stammen die in de weg staan gebruiken om een dam te bouwen....ik sta te popelen
Ik ben deze namiddag gaan kijken, en het is inderdaad schandalig
' t heeft niets met de natuur te maken, het is haat tegen een groep mensen.
Ik ben deze namiddag gaan kijken, en het is inderdaad schandalig
' t heeft niets met de natuur te maken, het is haat tegen een groep mensen.
Gisterenavond heb ik het Glimburgerbos eens een goei knuffel gegeven
Eens een steile afdaling geprobeerd bij het voetbalveld en ik denk dat mijn wiel in het mulle zand is omgeslaan en ik vloog over het stuur plat om mijn borst. Vandaag nog wat groggy en wat lichte hoofdpijn. Volgende keer toch maar weer de paadjes doen ik normaal doe en wat beter ken..
Eens een steile afdaling geprobeerd bij het voetbalveld en ik denk dat mijn wiel in het mulle zand is omgeslaan en ik vloog over het stuur plat om mijn borst. Vandaag nog wat groggy en wat lichte hoofdpijn. Volgende keer toch maar weer de paadjes doen ik normaal doe en wat beter ken..
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
oesje, dat is minder. Die afdaling is wel te doen maar inderdaad erg technisch als het op insturen aankomt. Vooral van de voorste remmen afblijven op het meest scheve middengedeelte. Ik zal eens gaan kijken of ok de ondergrond wat kan verbeteren. Wil niet dat er ongelukken gebeuren hé.