Met 5 greenbikers vandaag voor de volle 82 km gekozen en genoten van start tot finish . De keuze aan tracks in deze streek lijkt wel onuitputtelijk want ook nu zaten er weer tracks in die we in de vorige 10 edities nog niet hebben gereden. Door enkele noodgedwongen last minute wijzigingen aan het parcours t.g.v. een endurorace klokten we echter af met 97 km op de teller. Toch wel een extraatje dat kan tellen .
de cijfers;
97 km, 1955 hm, avs 16,4 km/h
Vandaag ook de 82 (95) km gereden in Tellin. Van alle edities die ik daar al gereden heb was deze veruit de mooiste en de meest uitdagende.
Terug bij de start aangekomen nog een babbeltje gemaakt en een pintje gedronken met een zeer joviale vlaming uit Lint die mee in de organisatie van deze tocht zat. De brave man heeft zich wel 1000 x verontschuldigd omdat de afstanden langer waren dan was aangekondigd, dit omdat men in extremis het parcours nog heeft moeten aanpassen voor een evenement daar ergens in de buurt met crossmoto's. Wat mij betreft waren die kilometers een leuk extraatje. Nen dikke proficiat aan de organisatie en wat mij betreft mag er volgend jaar terug zo'n XXL-editie van 95 km inzitten. (maar dan misschien wel op voorhand aangekondigd)
Enkele cijferkes: afstand: 95km, hoogtemeters: 1971, avg: 19.3km/h, verbruikte caloriekes:3500
Gestart met voor de 83km maar door pech en tijdsgebrek dan maar de 69km gereden die er 79waren
3x kettingbreuk,4 platte banden,.........en maar met zijn 3en.
Parcours,volgend jaar kom ik zeker terug,genoten van begin tot einde.
Bevoorrading,lekker
Misschien de bepijling een ietske beter maar voor de rest geen opmerkingen.
Een hele prettige,pittige zondag gehad waarvoor
Gisteren een 5 sterrenrit gereden. In het begin was het puur genieten zo alleen fietsen door de bossen en de vogeltjes maar fluiten. Ma na een uur of 3 berg op en bergaf rijden was het ik die begon te fluiten (gelijk een fluitketel). Een paar keer nie goe opgelet, maar gelukkig reed er toen juist iemand achter mij zodat ik toch nog juist zat. Enkel langs die rivier zag ik duidelijk een lijn op de grond met een klepper van een beklimming (zwaarste van de dag) der aan opgesuggeld (15 m moeten wandelen) kom ik boven op een pad uit waar allemaal enduro's door kwamen. Dit zal het oorspronkelijke pad geweest zijn want er stonden allemaal kalkstrepen op de grond.
76,5 km en 5u15 min gereden en 1650 hm en op weg naar huis nog even moeten stoppen om een dutje te doen anders stak ik in het decor. Goede voorbereiding voor waimmes, maar eigenlijk is deze veel mooier dan waimmes
prachtige toertocht, de 55 km waren iets langer door een kleine omweg hadden we er 59 .
bij de aankomst maakte ik een schuiver op de asfalt ; bar end's kapot, broek , benen en elleboog geschaafd .
De dag nadien is dat minder leuk , maar de herinnering aan deze tocht maakt alles goed.
Tot volgend jaar !