Zo 01/05/2011 Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

Streets wrote:
Kezzemil wrote:'k ben in het eerste stuk met mijnen helm frontaal in aanvaring gekomen met een laag hangende tak. Een vriendelijke persoon heeft mij toen wat geholpen. Zij die soms op dit forum ?
Weet die soms nog waar dat ongeveer was (km, straatnaam).
Ik vermoed dat ik daar dat zwart zakje verloren ben. (zie vorige post)
we zullen er op letten bij de afpijling
weet je nog waar dit ergens was?

Streets
Volgens mijn sportstracker op 10,1 km (http://www.sports-tracker.com/#/workout ... eegvibv5t8)
Het was in een wegje dat uitkomt in de Putstraat in Meldert.
Je vertrekt vanuit de Lepelstraat in Meldert en dan ongeveer 200 M door open veld/weiden en dan linksaf een donker bosje door en daar ben ik tegen den boomtak geknald en vervolgens aan de rechtse kant den decor in.
Alvast bedankt voor het zoeken.

By the way, 't was ondanks alles toch ne schitterende tocht. Laarbeekbos was wel wat zwaar voor mij en door die bonk was ik ook wel wat minder zeker daar :-)
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

schoon tocht, ken de buurt vrij goed en meer kon je er niet uitkrijgen imho, van thuis vertrokken me de bike (kapelle op den bos) en de 85 gereden, de laatste patatteweggeltjes waren er teveel aan heel menne rug uiteengeschud :) en dan de weg naar huis nog 15km wind op kop, 117km int totaal. schoon ritje, alleen was er een incident met 3 wielerterroristen van middelbare leeftijd op een kruispuntje in asse, waar voorrang van rechts gelde, auto reed rechtdoor en had voorrang op de wielerterroristen, maar die werden woedend omdat ze moestte stoppen een hele scheldtirade, met als afsluiter een ferme mep op de carosserie van diene mens zenne auto. ik heb dan is ferm mijn gedacht gezegd tegen diene wielerterrorist echt beschamend, ben dan doorgereden .maar de automobilist kon er nie mee lachen en heeft achtervolging ingezet, wat er daarna gebeurt is weet ik niet. en dan staanze stom dat er zo een verzuring komt tegen alles wat zich op 2 wielen beweegt :(
_Nico_
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)

Post by _Nico_ »

Dr.Gonzo wrote:
Aan de hand van de garmintrack kan ik zien waar iedereen heeft gemist.
Das daar op een plaats waar een aannemer met zijn kraan naast het spoor heeft gewerkt, die heeft daar een nieuwe (voorlopige) baan getrokken naast de spoorbedding.
De track zelf liep er parallel naast maar zwenkte naar rechts, jullie hebben waarschijnlijk vrij kort bij het (ijzeren) spoor gezeten.
"Vrij kort"; dat is nog wat eufemistisch uitgedrukt; hier ook als eerste van een klein groepje de spoor-talud gekozen volgens de pijlen maar begon toch echt te twijfelen of dit wel de bedoeling kon zijn; vlak naast het spoor, over stroomkabels en over die stenen kabelgoten en over brug; met daarnaast (daaronder) een weg die er onder door ging een 6-tal meter lager. Een in de verte aankomende claxonnerende en met de lichten knipperende trein was tenslotte het finale sein om de berm naar beneden te gaan...Dacht al wat zijn dat sadistische mannen die van Straf in Bergaf! :roll:

Voor de rest:
- prachtig niet te onderschatten parcours! Fameuze technische stukken soms (maar op sommige stukken was het wel filerijden naar boven)
- ingeschreven voor de 75km maar tijdsgebrek (en toch wat mindere benen ook) noopten me van toch "maar" de 60km te doen (die uiteindelijk toch 69km bleken te zijn volgens mijn Garmin?). Al bij al toch 102km in totaal met de heen&terug naar Iddergem.
- voor de eerste keer jaloers geweest op al die deelnemers met hun fullies; rug redelijk geradbraakt op 't einde en ingewanden goed dooreengeschud van al die harde daverende veldwegen, chapeau aan de rijder met oranje Niner Air9 29-er met vaste voorvork :-)
- in dat draaibosje naast de E40 (van Electrabel?) wel een serieze bladerentak in 't gezicht gezwierd gekregen na doorgang van voorganger; bril kapot en wang gezwollen tot vandaag
Last edited by _Nico_ on Mon 02 May 2011 11:57, edited 1 time in total.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Een kalklijntje had daar missers kunnen voorkomen?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Dickie wrote:Een kalklijntje had daar missers kunnen voorkomen?
neen eerder een ambentante buurtbewoner die bewust wat pijlen heeft verhangen. daar kan jeje bijna niet tegen wapenen, buiten een konstante permanente controle.
Na een 25 tal minuten is dit euvel verholpen, maar er zijn wel wat suicidale bikers geweest had ik de indruk.
Op een totaal van 120 km bepijld parkoers is het al bij al nog meegevallen.

Aan alle 1077 bikers bedankt om langs te komen en hopelijk tot volgend jaar, met ergens een vernieuwde inovatie :P

Streets
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

ad24 wrote:
vannoli wrote:
fietsertjeAnn wrote:=D> =D> =D> aan iedereen die ons vandaag een pracht van een 1ste mei bezorgd hebben.
PRACHTIG uitdagend parcours , goede bepijling , 3 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren voor de langste afstand , overal vriendelijke mensen , ...
Wel goed dat men een paar keer liet kiezen tussen (zeer) technisch en normaal.
Met dit prachtig weer en met heel tof gezelschap van 'den Bart' , Ben en Jerry van km 1 tot km 87 enorm genoten. Toch in 't begin enkele serieuze valpartijen gezien. Hopelijk bij niemand ernstig. En toch nog altijd mensen ZONDER helm [-X [-X
Hier zien ze me zeker nog terug
Effe in u buurt gereden denk ik (u reed met een Spark met witte Rocket ron's en witte DT swiss vork)
veel kopwerk gedaan =D> en ik zei tegen mijne maat ,kijk hier allemaal Echte venten, Vrouw op kop en een hele bende venten erachter rijden uit de wind =D>

Tocht zelf 87km was weer goed maar volgende keer neem ik mijn fully in plaats van de HT ,ben dooréén geschud en op het einde krampen ,warm en te weinig gedronken
héhé, kzat lekker zacht op mijne fully, demper lekker los :wink:
ha, waren jullie die 2 met de cubes?

Ik was ook mee met ons Ann. in't begin doet ze het nog rustig aan, maar vanaf de 2e helft komt die op stoom en mogen we soms blij zijn dat we nog in het wiel kunnen blijven :-)

Ik heb jullie trouwens ook ni veel kopwerk zien verrichten toen ge bij ons aan't rijden waart zulle ;-)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Dickie wrote:Een kalklijntje had daar missers kunnen voorkomen?
We hadden er een lijntje gelegd hoor, maar dat is verdwenen. CIS Asse onderzoekt de case :)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

_Nico_ wrote:
Dr.Gonzo wrote:
Das daar op een plaats waar een aannemer met zijn kraan naast het spoor heeft gewerkt, die heeft daar een nieuwe (voorlopige) baan getrokken naast de spoorbedding.
De track zelf liep er parallel naast maar zwenkte naar rechts, jullie hebben waarschijnlijk vrij kort bij het (ijzeren) spoor gezeten.
"Vrij kort"; dat is nog wat eufemistisch uitgedrukt; hier ook als eerste van een klein groepje de spoor-talud gekozen volgens de pijlen maar begon toch echt te twijfelen of dit wel de bedoeling kon zijn; vlak naast het spoor, over stroomkabels en over die stenen kabelgoten en over brug; met daarnaast (daaronder) een weg die er onder door ging een 6-tal meter lager. Een in de verte aankomende claxonnerende en met de lichten knipperende trein was tenslotte het finale sein om de berm naar beneden te gaan...Dacht al wat zijn dat sadistische mannen die van Straf in Bergaf! :roll:
Ik zat toen ook in jullie groepje, achteraan weliswaar, met de zilveren fully. Ik volgde jullie blindelings tot we idd die trein met de lichten knipperend zagen aankomen. Effe leuk momentje :-D
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

vannoli wrote:
fietsertjeAnn wrote:=D> =D> =D> aan iedereen die ons vandaag een pracht van een 1ste mei bezorgd hebben.
PRACHTIG uitdagend parcours , goede bepijling , 3 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren voor de langste afstand , overal vriendelijke mensen , ...
Wel goed dat men een paar keer liet kiezen tussen (zeer) technisch en normaal.
Met dit prachtig weer en met heel tof gezelschap van 'den Bart' , Ben en Jerry van km 1 tot km 87 enorm genoten. Toch in 't begin enkele serieuze valpartijen gezien. Hopelijk bij niemand ernstig. En toch nog altijd mensen ZONDER helm [-X [-X
Hier zien ze me zeker nog terug
Effe in u buurt gereden denk ik (u reed met een Spark met witte Rocket ron's en witte DT swiss vork)
veel kopwerk gedaan =D> en ik zei tegen mijne maat ,kijk hier allemaal Echte venten, Vrouw op kop en een hele bende venten erachter rijden uit de wind =D>

Tocht zelf 87km was weer goed maar volgende keer neem ik mijn fully in plaats van de HT ,ben dooréén geschud en op het einde krampen ,warm en te weinig gedronken
Dat heb je goed gezien. 'k Heb behoorlijk wat kop moeten doen en de mannen uit de wind moeten zetten :lol: :lol:
Zo'n parcours en afstand liggen me veeeel beter dan de tt in Zele. Is te vlak voor zo'n klein dametje. Ben ook een echte diesel zodat ik er goed door kom als er bij de anderen een lichtje begint uit te gaan. Tevreden dat ik met mijn fullly gereden heb.
dietj
Mountainbiker

Post by dietj »

MC Tim wrote:
_Nico_ wrote:
Dr.Gonzo wrote:
Ik zat toen ook in jullie groepje, achteraan weliswaar, met de zilveren fully. Ik volgde jullie blindelings tot we idd die trein met de lichten knipperend zagen aankomen. Effe leuk momentje :-D
Wij zijn er met een man of 10 iets daarvoor gepasseerd (ook over de stenen kabelgoten); iets erna, toen wij op het brede pad naast het spoor reden kwam de trein inderdaad toeterend en met de lichten knipperend door. Moet wel tricky geweest zijn. Verder was er nog 1 pijltje dat aan de aandacht van vele bikers ontsnapt is. Aan de overkant van Laarbeekbos, ter hoogte van de tunnel met de loshangende betonijzers, dat pijltje stond te laag bij de grond.
Voor de rest schitterende toer, leuke initiatieven (keuze technisch/normaal), op-en-top bevoorradingen,... kortom af!
Proficiat aan de m/v van Straf in Bergaf!
Post Reply