sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
saiko
Test team

Post by saiko »

ook knap

Image

Image
goedkope oplossing voor lichte 3" banden
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Van de "Bestemming Onbekend" van Camino Loco geprofiteerd om wat materiaal te gaan testen op de Canarische eilanden :-D. Eerst wat losrijden op Tenerife.

Image

Image

Het wolkendek hangt hier op ongeveer 1000 m hoogte...

Image

En dan de ferry op naar La Palma !

Image

Zowel aan het strand als helemaal boven aan de rand van de caldera, 2300 m hoog. De caldera zelf is hier 2000m diep...

Image

En hier de afdaling aan de noordkant... zelfs met een Sandman waren er heelder stukken stappen bij. In de afdaling mijn 4-zuiger remmen met 203mm schijven zodanig overhit dat een blad dat er tussen zat (nadat ik in de struiken terechtgekomen was :oops:) in brand vloog - nog nooit meegemaakt !

Image

Dan maar wat afkoeling gezocht 8)

Image

Image

En terug naar Tenerife. Dit is ergens onderweg op één van de twee afdalingen van 2100 m naar 0 dat we daar gedaan hebben. Dikke fun !

Image
Afwisselend boven en onder de wolkenlaag, die daar altijd rond de 1000m schijnt te hangen.

Image

Image

Materiaal testen is zwáár werk :wink: !

Image

Ook nog nooit meegemaakt: tamme hagedissen die gamba lusten...

Image

Nog wat verbroederen met het surfersvolkje aldaar.

Image

En wat nagenieten van de mooie natuur...

Image

Heel geslaagde 12 dagen, de Sandman bikes bleken héél geschikt voor het terrein aldaar, of het nu rotsachtige kamikazepaadjes bergaf, goeie pistes bergop of het mulle lavazand was: alle testers héél tevree :-D.
Zero issues met het materiaal ook, buiten die eenmalige fading op de remmen (maar dat kan ook aan mijn soortelijk gewicht gelegen hebben...). Bij anderen stonden naar verluidt de schijven letterlijk roodgloeiend - aanhoudend 35° ruwe offroad !
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

ZEg, mag ik zo'n gobi testen voor laat ons zeggen een paar jaar??? :lol: :P
Kvenlor
Mountainbiker

Post by Kvenlor »

Hallo,
Gisteren op de Houffalize Open Tour met de gobi large gereden.
Had de stand zien staan vrijdag en eens een test gedaan over de teststrook. (daar kan je alleen met zo een fiets over zonder kleerscheuren). Dat was een goede warmup maar het kriebelde toch om die bike eens echt te testen. Zondag gestart met de bike en man wat een fun! Mijn maten waren eerst zoals iedereen zijn reactie (niet zo positief) maar moesten toegeven dat het wel straf was dat ik gestart was zondag en het nog eens uitreed! =D>
De sandman zelf: Afdalingen en vlakke bosstroken met en zonder wortels/stenen/bospad/...hoe moeilijker hoe beter/... no problem. Bel opzetten dat de mensen weten dat je langs komt!
De hellingen daarentegen waren wel zwaar! Komt misschien ook omdat ik niet zo goed getraind ben of al de derde dag op de fiets zat of misschien omdat het gewoon een zware rit was!
Echt een aanrader deze bike!
Moesten ze hem nog eens willen laten testen dan wil ik zeker rijden!
Eens kijken of hij ook goed rijdt in onze streek waar het niet zo extreem op en neer is.
Ik vond het echt super dat jullie dat hebben geregeld dat ik met de Sandman mocht starten zondag. Echt Top! =D> =D>
Succes met jullie product verder en geef maar een seintje als die large weggaat die ik getest heb =P~
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Nog een vraag, hoeveel CO2 partonen gaan in zo ne band ?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Kvenlor wrote:Hallo,
Gisteren op de Houffalize Open Tour met de gobi large gereden.
Had de stand zien staan vrijdag en eens een test gedaan over de teststrook. (daar kan je alleen met zo een fiets over zonder kleerscheuren). Dat was een goede warmup maar het kriebelde toch om die bike eens echt te testen. Zondag gestart met de bike en man wat een fun! Mijn maten waren eerst zoals iedereen zijn reactie (niet zo positief) maar moesten toegeven dat het wel straf was dat ik gestart was zondag en het nog eens uitreed! =D>
De sandman zelf: Afdalingen en vlakke bosstroken met en zonder wortels/stenen/bospad/...hoe moeilijker hoe beter/... no problem. Bel opzetten dat de mensen weten dat je langs komt!
De hellingen daarentegen waren wel zwaar! Komt misschien ook omdat ik niet zo goed getraind ben of al de derde dag op de fiets zat of misschien omdat het gewoon een zware rit was!
Echt een aanrader deze bike!
Moesten ze hem nog eens willen laten testen dan wil ik zeker rijden!
Eens kijken of hij ook goed rijdt in onze streek waar het niet zo extreem op en neer is.
Ik vond het echt super dat jullie dat hebben geregeld dat ik met de Sandman mocht starten zondag. Echt Top! =D> =D>
Succes met jullie product verder en geef maar een seintje als die large weggaat die ik getest heb =P~
Tof dat je ervan genoten hebt :-D , je vraag kwam wel totaal onverwacht maar kadert wel in ons project om proefondervindelijk te tonen dat een Sandman iets anders rijdt dan ie eruit ziet (volgens sommige kwatongen als een tractor :wink: ). De bike was dus met plezier uitgeleend.
Je was trouwens niet alleen op tocht: Ken Hermans heeft er de volle drie dagen van de HOT mee gereden en ik denk dat iedereen die hem voorbij heeft zien komen de bikes nu met iets andere ogen bekijkt.

CO2: Ken had tijdens de tweede etappe een leegloper achteraan en heeft die onderweg bijgeblazen met één patroon toen hij bijna op de velg zat - ik weet niet of ie daarmee op druk was (dacht van wel, alleszins genoeg om - terug bijna op de velg - binnen te rijden). Als ik hier nog ergens een patroon & adapter opscharrel probeer ik het eens uit met een manometer in aanslag.

Sandman bikes proberen: we staan met alle maten (van XS tot XL) én de Outback tandem op de Happy Bike Days testdagen van O2 Bikers in Malmedy volgend weekend. Langdurig testen kan ook, ik woon op 4 km van de E40 Brussel-Luik: één of meer testbikes 's morgens komen uithalen op weg naar de Ardennen en 's avonds op de terugweg weer afzetten wordt aangemoedigd. Maak er een clubuitstap van :-D, gegarandeerd een superdag dikke fun !!
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Ik heb gisteren, te Houffa op de marathon naar Bastogne, een tijdje in de buurt van een sandman gereden (hij was 'iets' te snel).
Dikke RESPECT voor de biker! Dienen heeft een mooi staaltje van kunnen laten zien. =D>

(wie het meeste aandeel in deze prestatie heeft kannik niet inschatten, maar ik vermoed toch de biker zelf :lol: )
Last edited by J.E. on Mon 02 May 2011 14:41, edited 1 time in total.
Kvenlor
Mountainbiker

Post by Kvenlor »

[quote="J.E."]Ik heb gisteren, te Houffa op de marathon naar Bastogne, een tijdje in de buurt van een sandman gereden (hij was 'iets' te snel).
Dikke RESPECT voor de biker! Dienen heeft een mooi staaltje van kunnen laten zien. =D>

Dat zal Ken wel geweest zijn want ik was zeker ni de rapste :-D
Of tmoet in een bos/bergaf geweest zijn :bounce: :bounce: :bounce:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Het was bergop.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

J.E. wrote:Het was bergop.
Als het toen gewoon bergop was is het de volledige verdienste van de Ken. Als het héél steil en moeilijk bergop ging waar de rest te voet ging zit de Sandman er ook voor iets tussen :-D.
Post Reply