spaanse pyreneeën

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
hansadriaens
Mountainbiker

spaanse pyreneeën

Post by hansadriaens »

Wij gaan naar de spaanse pyrenee=ên in de buurt huesca , iemand hier al geweest en eventueel tips?
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Wij gaan naar dinges.....euhm.....tja. #-o #-o #-o Ergens een land dat tussen de bergen ligt daar, hoe heet dat ook al weer ? :oops: ....
hansadriaens
Mountainbiker

Post by hansadriaens »

snap de reactie niet goed ?
ik vraag gewoon of er iemand al in de spaanse pyreneeën in de buuurt van huesca is geweest en of er iemand tips heeft om te gaan biken?

maar blijkbaar is dat hier een bizarre vraag?
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Yeps, dat is zeker de moeite. Wat goed werkt daar is switchen tussen de hoge Pyrenneen (Pineta ed) en het gebied eronder Sierra de Guara. Wanneer je slecht/onvoorspelbaar (on)weer hebt in de Pyrenneen is de Sierra een super uitwijkgebied. Prachtige xc over eeuwenoude holle paden, compleet verlaten dorpen in een uniek landschap..top notch!
hansadriaens
Mountainbiker

Post by hansadriaens »

zo een readtie heb ik al liever , ben wel nog maar totaal beginnend bikertje dus hoop dat het geen overkill is om nu al naar zo een gebied te gaan :p
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

In welk dorp/verblijfplaats zit je dan juist?
Het is immers handig dat je tochten aangereikt krijgt die direct vanuit je verblijfplaats vertrekken.
Een paar jaar geleden in El Formigal geweest.
Eerste rit gepland met de auto naar Panticosa, wil mijn fietdrager met een draaibeweging op de trekhaak zetten...en zat met een serieus verschot in de rug.
Ritje nog gedaan maar heb daar veel moeten afstappen in de afdalingen, pijn op de hardtail was niet te harden.
Ik heb de tochten toen opgesnord via het internet.
Een detailkaart van de regio gekocht en daar de tochten op ingetekend.
GPS is wel handiger uiteraard.
hansadriaens
Mountainbiker

Post by hansadriaens »

22149 Arcusa (Aïnsa)
dat is waar ik juist zal terechtkomen , plaatsje in het midden van de bergen.
zoek geen diehard routes maar mooie mtb routes die voor een 3tal beginners zeker aanraders kunnen zijn. al vrees ik daar in de bergjes dat het allemaal zwaarder is dan we gewend zijn na paar 100km mtb :p
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Sierra de Guara is idd super mtb gebied. Huesca (stad) zelf ligt op de grens van "bergen" ten noorden en "eerder vlak" gebied ten zuiden.

Ten noorden van Ainsa begint dan het echte hooggebergte.

Ik lees net dat je Ainsa verblijft. Prima om zowel het hooggebergte of de sierra de Guara te doen. Als je wilt, ik heb nogal wat GPStracks van de streek.

Wanneer ga je? 't is daar nogal warm in de zomer hoor!
hansadriaens
Mountainbiker

Post by hansadriaens »

3tot 11juni ben ik daar , maar een fietsgps heb ik nog niet spijtig genoeg.
vermoed dat ik daar ook wel ergens plannen of fietsroutes kan vinden maar wil hier toch al op voorhand een navragen ivm tips

bedankt
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Leen/koop een GPS'je. Daar ga je zoveel aan hebben+safety. Anders toerist offices voor routes.
Begin Juni ligt er vaak nog sneeuw rond 2100-2200 meter, wij zijn er later in Juni eens moeten afdruipen op de GR20 (hiking) omdat het gewoon niet te doen was. (Maar ik weet niet welke lente ze daar gehad hebben dit jaar) 'Afdruipen' richting Navarra, dat was overigens echt geen straf (wil ik fietsen asap)
Ik zie wel dat je met een Cube rijdt...dat zijn kaders die blijkbaar smelten als chocola hé in Vlaamse TT's, dus in de Pyrennneen :^o

Veel plezier daar!
Last edited by MNG on Mon 02 May 2011 13:25, edited 3 times in total.
Post Reply