je moet ze niet volleig stil houden, eerst effe doorstoempen en dan kan je even soepel trappen, dit is het moment om te schakelen, doe het altijd zo, ook achteraan schakelen, uw materiaal ziet veel minder afjulie wrote:het probleem is dat voorzichtiger schakelen niet voldoende is. Uiteraard hou ik even de benen stil als ik naar het kleine blad ga, maar op een gegeven moment moet je toch gaan draaien en dan gaat het mis!
Probleem met mijn EMD frame ...
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
- G-m@n.
- Mountainbiker
+1Headshot wrote:je moet ze niet volleig stil houden, eerst effe doorstoempen en dan kan je even soepel trappen, dit is het moment om te schakelen, doe het altijd zo, ook achteraan schakelen, uw materiaal ziet veel minder afjulie wrote:het probleem is dat voorzichtiger schakelen niet voldoende is. Uiteraard hou ik even de benen stil als ik naar het kleine blad ga, maar op een gegeven moment moet je toch gaan draaien en dan gaat het mis!
Uiteraard ben ik op snelheid als ik schakelHeadshot wrote:je moet ze niet volleig stil houden, eerst effe doorstoempen en dan kan je even soepel trappen, dit is het moment om te schakelen, doe het altijd zo, ook achteraan schakelen, uw materiaal ziet veel minder afjulie wrote:het probleem is dat voorzichtiger schakelen niet voldoende is. Uiteraard hou ik even de benen stil als ik naar het kleine blad ga, maar op een gegeven moment moet je toch gaan draaien en dan gaat het mis!
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
laat het weten als het gelukt is!El Perro Diablo wrote:Vandaag mijn nieuwe MCR frame ook al serieus beschadigd, volgende week maak ik een stiftje op het mannetje(verbindingsstuk van de liggende achterbrug, chainstay's dus) zodat d ketting niet meer omhoog kan kruipen.....
Als e een "vingertje" vlak naast de "grote" plateau zit, of beter bijna tegen, in mijn geval is dat den 32t, juust zodat de tandjes den 22 niet raken, dan heeft de ketting ook geen kans om nog tussen het frame te geraken....zaak is om dat stiftje stevig en juist te bevestigen...handige Harry's die dit weekend niet gaan koersen mogen mijn patent al heben en dit weekend al wat uitproberen, 'k zal het maandag dan snel effe copieren....
25 jaar geleden hadden we dit, ik wil dit vereenvoudigen....
Er bestaan al modernere spullen, maar het bovenstaande is makkelijker zelf te maken
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Dat is een ander ding....ge kunt iets voorzien om te zorgen dat je frame niet beschadigd(uw voorstel) of iets voorzien dat ge geen chainsuck hebt (mijn voorstel).dmx wrote:gewoon een inox plaatje van 0,8mm in de juiste vorm kloppen en met 2-componentenlijm vastlijmen op de chainstay op de plaats waar cs voorkomt. een beetje zoals de nieuwe carbonframes ook hebben
- dmx
- Mountainbiker
Is waar, maar ga je in uw geval niet een tand afbreken van het blad ?El Perro Diablo wrote:Dat is een ander ding....ge kunt iets voorzien om te zorgen dat je frame niet beschadigd(uw voorstel) of iets voorzien dat ge geen chainsuck hebt (mijn voorstel).dmx wrote:gewoon een inox plaatje van 0,8mm in de juiste vorm kloppen en met 2-componentenlijm vastlijmen op de chainstay op de plaats waar cs voorkomt. een beetje zoals de nieuwe carbonframes ook hebben
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Neeh, ge moet een stiftje maken dat bijna tegen het grote blad komt, juust achter de tandjes en voor de tandjes van de granny, als de ketting dan omhoog wil, dan wordt ze terug op haar plaats getsjoept...
'k Zal van de week is een prototype uit dik kunststof zagen en dat in alu laten maken, beetje als ne old skool Ringlé, maar dan eenvoudiger.
Geen chainsuck is géén beschadiging, maar ook niet moeten stoppen, een beschermplaatje is ne propere kader, mor nog wel moeten afstappen, da zuigt ook, maar anders...
'k Zal van de week is een prototype uit dik kunststof zagen en dat in alu laten maken, beetje als ne old skool Ringlé, maar dan eenvoudiger.
Geen chainsuck is géén beschadiging, maar ook niet moeten stoppen, een beschermplaatje is ne propere kader, mor nog wel moeten afstappen, da zuigt ook, maar anders...