opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
Wilde gisteren een stuk over de weg gegaan op mijn mtb omgebouwd tot "vakantiefiets" (slicks erop, voor en achterdragers, spatbordjesen starre vork). Maar het kriebelde toch om het bos in te gaan. Dus op de heenweg kwam ik toevallig langs Opitter en maar een klein stukje gedaan. Om vervolgens over de bredere onverharde paden binnendoor naar As te rijden. Wel zo goed als verhard terug tot ik weer in Opitter uitkwam. Toen wel het parcours opgegaan. Na een kleine ronde toch maar huiswaarts gegaan. Toch tot de conclusie gekomen dat slicks met 4 bar niet ideaal zijn maar och ja met een kleine 60 km in de benen voldaan naar vansummeren gekeken.
-
Kenzonator
- Mountainbiker
Post by Kenzonator »
Vandaag weer heel de dag in de weer geweest om de paadjes nog eens een flinke beurt te geven.
Morgen om 9 u zal ik gaan rijden in opitter. Die graag eens wil komen fietsen iedereen is welkom. Zeker de moeite.
Groetjes
Morgen om 9 u zal ik gaan rijden in opitter. Die graag eens wil komen fietsen iedereen is welkom. Zeker de moeite.
Groetjes
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Ben daar een 2tal weken ook geweest op dat pad.Gezonde bomen op een halve meter inzagen en omduwen over de single tracks.K2-er wrote:Dat beetje regen heeft de singletracks deugd gedaan. Aan de kapel van de weerstand, aan de overkant van de weg is er wel iemand goed bezig gewest met een kettingzaag. Half afgezaagde bomen hangen over het pad
Aan beide zijden langs het spoor van eisden naar as,alles plat gereden en(of) omgezaagd.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Het is helaas zo dat niet iedereen leuke gedachten heeft bij recreatie al denk ik dat men vooral motocrossers viseert die ook 's morgens vroeg de paadjes op gaan. De "natuurjongens die ook in de bossen frequenteren willen die ABSOLUUT uit de bossen en wij als recreatieve tweewielers zijn er de dupe van. In opitterbos is de rust voorlopig teruggekeerd... Alles is goed te rijden en ik ga er nu in de heerlijke ochtendsfeer aan beginnen voor een 2-tal uurtjes
Vandaag 60km gaan biken. Vertrokken vanuit Bree - eetseveld-glimburgerbos-bergerven-kapel v/d weerstand-bergerven-dorne-oudsberg-glimburgerbos-bree.
Op de paadjes tegenover kapel v/d weerstand is de bikefun idd een pak minder geworden, triestige boel. Heb nog een boomstam weggelegt. In het glimburgerbos daarintegen liggen de tracks er zalig bij
Op de paadjes tegenover kapel v/d weerstand is de bikefun idd een pak minder geworden, triestige boel. Heb nog een boomstam weggelegt. In het glimburgerbos daarintegen liggen de tracks er zalig bij