Za 30/04/2011 Wortegem-Petegem :: 1meitocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

de charmantste en mooiste après van heel vlaanderen, héél veel waar voor je geld, inclusief boterham & drankje, dus gaan we niet trunten over de koude mannendouches

naar mijn gevoelen waren het ook meer dan 75 kms, de tweede bevoorrading kwam net op tijd, erger is dat het nieuwe parcours voor mij geen onverdeeld succes was (die van vorige jaren bevielen me meer), de passages in de bossen waren bij wijlen iets té (teveel keren en draaien en hotsen en botsen), zelfde probleem als bij desselgem

de flow van een parcours is voor mij het belangrijkst: er moet een vloeiende lijn in zitten, waardoor je een bepaald tempo kunt aanhouden, met nu en dan natuurlijk wel eens een nijdige helling of technisch bosparcours die het tempo eruit haalt, maar bij meerdere van die parcours was ik blij dat ik eindelijk verlost was van het bos en zijn kronkels en bobbels (ook al zaten er wel degelijk een aantal schitterende passages in)

in zoverre ik de enige ben die daar zo over denkt, is het natuurlijk totaal irrelevant :wink:
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

En zo zal iedereen wel een eigen mening hebben zeker :-D Ik vond het een mooie tocht al mochten er wel wa hellingen meer in zitten . De bosstroken te lang #-o neeee ... dit is mtb he mannen . Er zat een mooie afwisseling in het parcour vond ik . Zoals elk jaar heb ik er volop van genoten . Mijn polar gaf 82.1 km aan met 21 gem. en 595 hm.

Tot volgend jaar =D> =D>
debiker
Mountainbiker

Post by debiker »

Mannekes wat was dat ?dit kunnen we een bikeorgasme noemen !
had in het verleden al eens deze toch gereden (3jaar geleden)
en dan was het echt afzien tot op het einde denk toen de een 40 tal km gedaan en daarvan zeker 20 al stervend daar ik pas begon te biken !

nu een paar jaar later en een 35 tal kilo lichter gestart voor de 65 en het was zalig een héél mooi parcour ! dat is teminste stampen en geen snelheids koers ! al zaten er een paar afdalingen in waar de meter toch boven de 50 bleef gaan !leuk maar ook stroken waar de polar met moeite 10 km per uur aangaf !! met andere woorden een perfecte org. al hebben we toch een pijl gezien die de verkeerde richting uitwees en waar héél wat bikers op den dool waren ! bij deze hebben we dan de pijl in de juiste richting gezet !

mannen tot de volgende en dan kom ik voor de grote afstand =D>

thanks
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

cyclon wrote:de charmantste en mooiste après van heel vlaanderen, héél veel waar voor je geld, inclusief boterham & drankje, dus gaan we niet trunten over de koude mannendouches

naar mijn gevoelen waren het ook meer dan 75 kms, de tweede bevoorrading kwam net op tijd, erger is dat het nieuwe parcours voor mij geen onverdeeld succes was (die van vorige jaren bevielen me meer), de passages in de bossen waren bij wijlen iets té (teveel keren en draaien en hotsen en botsen), zelfde probleem als bij desselgem

de flow van een parcours is voor mij het belangrijkst: er moet een vloeiende lijn in zitten, waardoor je een bepaald tempo kunt aanhouden, met nu en dan natuurlijk wel eens een nijdige helling of technisch bosparcours die het tempo eruit haalt, maar bij meerdere van die parcours was ik blij dat ik eindelijk verlost was van het bos en zijn kronkels en bobbels (ook al zaten er wel degelijk een aantal schitterende passages in)

in zoverre ik de enige ben die daar zo over denkt, is het natuurlijk totaal irrelevant :wink:
Ook van de partij en inderdaad een prachtige bike-namiddag gehad. Veel onverhard , heel mooie passage's , schitterende vergezichten en prima organisatie.

Maar ook ik ben van gedacht dat er teveel gekronkel (vooral in het Spitaelbos) in zat . 't Is toch niet nodig om bijna rond elke boom te gaan draaien.Jullie steken daar zoveel werk in, en persoonlijk vind ik dit toch geen meerwaarde aan de tocht. Eén plensbui de nacht ervoor en ge moogt bijna de helft schrappen van het traject dat jullie uittekenden. We hebben dat daar ook nog meegemaakt, indertijd met onze tocht.
Zorg misschien dat volgend jaar het Oud Moregembos erin zitten en hou de "flow" in het traject en je komt ook aan 10 km bos.
Het Bouvelobos was dan weer een pareltje, al had ik toch wel weer een ingeving van " alé niet weer da gedraai" toen we het bos een tweede keer indoken en direct een klein lusje of twee onder de wielen kregen.
Maar daar viel het al bij al voor de rest mee.
Het venijn zat duidelijk in de staart met nog enkel extra hoogtemeters.

Daarna nog genoten van de boterham en den drank.
Met de bike nog naar huis zodat ik uitkwam op 90 km. 't Was genoeg.

groeties en tot de volgende editie
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

levensgenieter wrote: Eén plensbui de nacht ervoor en ge moogt bijna de helft schrappen van het traject dat jullie uittekenden. We hebben dat daar ook nog meegemaakt, indertijd met onze tocht.
Idd, gelukkig dat die onweersbui gisteren niet iets zuidelijker getrokken is, want dan waren die bospassages veel zwaarder geweest.
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Commentaar van mij sluit perfect aan bij hetgeen al vermeld is, ik had op mijn polar 82,2 km, 24avg, 610hms. Prachtige streek om te biken, al vond ik soms ook dat er iets te veel gedraai aan te pas kwam waardoor er geen tempo gemaakt kon worden, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij en is goed voor de weerstand zeker ;-)
Weer: top, bepijling: top, parcours: heel afwisselend, bevoorrading: top (al kon 1 extra voor iedereen precies wel deugd doen), douches: wel warm water bij de mannen....

Het rare is dat door die humuslaag en het gekronkel in de bossen ik precies harder heb afgezien dan tijdens een Ardennenrit!
Staat aangekruist voor volgend jaar!!
boskabouter
Mountainbiker

Post by boskabouter »

zeer mooie tocht gedaan vandaag,net zoals elk jaar zat er alles in wat een tt'ken nodig heeft! =D> =D> =D> wat de kilometers betreft denk ik dat er veel bikers eens deftige kilometriekskes moet kopen want ik had op de kop 65km van start tot finish :lol:
den aprés was ook zeer goed dus een dikke pluim voor de organisatie =D> =D> =D> =D>
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

Staat jaarlijks op mijn programma. Fantastische rit en dito organisatie. Tot volgend jaar.[/b]
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Mijn 1e TT dit jaar was er 1 om van te genieten.
75km die er 83 bleken te zijn.
Tochtje afgebold in 4h met mijn bro dieter en katrien20 =D> =D> =D>
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Prachtige streek, prachtig parcours.
Post Reply