Tielt-Winge

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
bikerbee
Mountainbiker

Post by bikerbee »

Gisteren tijden de TT van Bekkevoort zijn we op enkele stukjes van de Solveld route gepasseerd, en ik kan je zeggen dat het er redelijk goed bij lag en er was toch een stuk bij waar het normaal redelijk vettig is na een regenperiode. Op links en recht wat modder of grote plassen na. Maar niet echt baggeren. Maar hoe het gaat zijn na al de regen dat er uitgevallen is deze nacht ???

Ik vermoed dat als het een dagje niet regent het wel best zal meevallen.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Vandaag groen blauw in Tielt-Winge gaan bollen.
Was wederom zalig fietsplezier.
45km/ 535hms.
Wel wil ik de mensen van Bloso hier nog even bedanken. De bepijling is hier dik in orde. Met duidelijke borden waar ritten samenkomen en splitsen. Bv waar die van Bekkevoort een tijdje samenloopt.
StijnRR
Mountainbiker

Post by StijnRR »

Vandaag een groot deel van Tielt-Winge gedaan, voor het eerst sinds de route verBLOSO't is. Inderdaad een puike uitpijling. Hier en daar is de route lichtjes gewijzigd, waardoor er een paar singletrackjes zijn bijgekomen! (jawel, u leest dit goed)
NHke
Mountainbiker

Post by NHke »

Ga deze ook eens rijden, een idee waar ik het beste vertrek en waar ik de auto kwijt kan?
Mc Mudface
Mountainbiker

Post by Mc Mudface »

Sporthal Solveld is het begin.
Vw
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 3 + Cannondale F800 (Team Volvo)

Post by Vw »

WT6 wrote:De knik in de bergaf in het bos, nadat je over de kasseien links bent ingeslagen, naast de bareel omhoog, even vlak, en dan rechts naar beneden suizen. Die knik heeft al menig biker liggen gehad, en al een pak platte banden ge-eisd. Bovendien staat die helemaal niet aangegeven, en is enige parcourskennis zeer handig om hier vlot door te komen.
Eerst rechts nemen, achter de wortels naar links doorsteken en dan hoog op de berm blijven.
Recht erdoor naar beneden is niet aan te raden, tenzij je met een DH fiets op stap bent.
Hier mogen ze idd een 'bloso-gevaar-bordje ' zetten,dit laatste knikje in deze afdaling ligt er behoorlijk slecht(lees: weggespoeld) en glad (wortels) bij na de regen van de laatste dagen... gisteren in levende lijve ondervonden :-?

voor de rest is deze route zeer goed berijdbaar bij dit belgisch zomerweer. zeker n aanrader!
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Het enige technische stukje van de hele route... :roll:

Mischien beter op de weg gaan rijden mannen. :wink:
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Wij zijn hem vorige week gaan rijden, toen de ondergrond nog redelijk oké was. Niet te veel plassen gehad, en die er waren konden we meestal wel ontwijken

Conclusie voor deze route:
De korte route leek ons minder interessant, en dus hebben we gekozen voor de lange route! (kleine 50km) Als je graag technische routes rijdt moet je hier zeker niet komen! Echt technisch is het nergens, je krijgt wel wat leuke klimmetjes en leuke afdalingen voorgeschoteld. Om die reden vonden we de route ook niet echt bangelijk, maar we moeten toegeven dat we nooit lange routes rijden (meestal kort en krachtig: 25-30km) en omdat we deze keer een keertje een langere route hebben gereden beviel het ons toch wel! Het was soms wel even puffen...
Je krijgt onderweg vele mooie vergezichten te zien, en ook wat mooie natuur! Zeker de moeite waard!
De ondergrond wisselt een beetje af, van grond en stenen tot ook veel asfalt. Maar in ons geval vonden we dat niet erg, even uitpuffen en recupereren op de asfalt... ;-)
De pijltjes zijn goed aangegeven.
Alleen jammer dat de lange route een soort 8vorm rijdt, waardoor we 2x hetzelfde tussenstuk hebben gedaan (of hebben wij dat nu verkeerd gedaan???)

Eindconclusie: leuke goede route, niet technisch maar toch zwaar owv de vele klimmetjes en de lengte van de rit. Ik persoonlijk vind hem te vergelijken met enkele mtb routes in de ardennen... (ik denk aan sprimont, stoumont, ...)
Zeker een aanradertje om eens te rijden!

Wat hier boven wordt gezegd van een knikje in een afdaling??? Niks van gemerkt!!!
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

Vandaag de volledige route gereden, 46km. Het is een goed bewijzerd parcours. De eerste 20 à 25km zijn zachtjes maar mooi. Vanaf de blauwe route begint het leuker te worden. Deze route is zalig voor kmtjes te doen. Bovendien is er op twee plaatsen aansluiting mogelijk met andere netwerken (Holsbeek en Bekkevoort dacht ik).
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

Vw wrote:
WT6 wrote:De knik in de bergaf in het bos, nadat je over de kasseien links bent ingeslagen, naast de bareel omhoog, even vlak, en dan rechts naar beneden suizen. Die knik heeft al menig biker liggen gehad, en al een pak platte banden ge-eisd. Bovendien staat die helemaal niet aangegeven, en is enige parcourskennis zeer handig om hier vlot door te komen.
Eerst rechts nemen, achter de wortels naar links doorsteken en dan hoog op de berm blijven.
Recht erdoor naar beneden is niet aan te raden, tenzij je met een DH fiets op stap bent.
Hier mogen ze idd een 'bloso-gevaar-bordje ' zetten,dit laatste knikje in deze afdaling ligt er behoorlijk slecht(lees: weggespoeld) en glad (wortels) bij na de regen van de laatste dagen... gisteren in levende lijve ondervonden :-?

voor de rest is deze route zeer goed berijdbaar bij dit belgisch zomerweer. zeker n aanrader!
Yup..; Gisteren ook 'ervaard'. Toch enkele gekneusde ribben en een lichte hersenschudding aan overgehouden. En serieus wa spierpijn door de smak...

Nog eens bedankt aan de persoon (en zijn vriendin) om mij te helpen oprapen en ff te wachten tot het terug ging! Hij was ook een mountainbiker, dus misschien leest hij dit wel: Nogmaals bedankt!
Post Reply