Canyon derailleurkabels vervangen (in-frame)
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Canyon derailleurkabels vervangen (in-frame)
Heeft er iemand reeds ervaring met het vervangen van de derailleurkabels van een Canyon? Bij mijn Nerve XC zijn de kabels immers ingebouwd in het frame. De gijn stopt bovenaan de schuine buis en begint weer onderaan. In de schuine buis is de kabel dus bloot en gekruisd met de andere derailleurkabel. Zie ook https://www.canyon.com/popup/serien_hig ... zuege.html. Concreet probleem lijkt me het 'vangen' van de kabels onderaan...
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Voor je de oude eruit trekt, maak je een visdraad aan het einde vast (kant derailleurs). Deze geleidt je nieuwe kabels dan weer omgekeerd naar beneden.
Hmmz, gelukkig dat ik dit even op voorhand navraag... Ik stond dit weekend op't punt om hem er gewoon uit te halen, in de hoop dat er een soort geleidingsbuis zou inzitten. Zal dit nu doen met visdraad, dit lijkt mij de eenvoudigste oplossing. Dacht ook meteen de gijnen mee te vervangen, maar dit lijkt me niets te veranderen aan de voorgestelde methode. Thx! 
Ik heb hier ook een frame met interne kabelgeleiding, ik plak de kabels gewoon stevig aan elkaar met goed klevend en breed plakband. Gewoon er voor zorgen dan dat het plakband niet te dik is dat het nog mooi door het gaatje past en niet te hard trekken als het niet mee wil werken.
Last edited by RockShark on Thu 05 May 2011 08:46, edited 1 time in total.