Schwalbe Furious Fred 2.00 Jullie mening
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Fulie Floooted
- Mountainbiker
Post by Fulie Floooted »
Helemaal mee eens.Metalcat wrote:Voor harde, droge en vlakke ondergrond zijn deze banden heel goe. Bieden verassend veel grip. Echter, ze zijn wel gevoeliger voor lekrijden dan bijvoorbeeld een nobby nic of een racing ralph.
Doch aangezien ge nog ni lang rijdt, zou ik eerder gaan voor een racing ralph, conti mountain king, panaracer fire xc pro, ...., enfin, een band 1.8 -> 2.0 met toch een iets of wat degelijk profiel. Tenzij ge veel over de baan gaat rijden, maar dan kunde beter ne koersvelo kopen
Indien je een goede allround band zoekt is de Panaracer Fire xc pro 1.8 - 2.0 een aanrader! Jammer genoeg is deze band ondertussen minder gekend maar indien je de zoekfunctie van dit mountainbikeforum erop naslaat zie je verrassend veel contente gebruikers van deze banden.
Bijna elke reactie heeft het over perfecte grip in bochten, modder en losse zand. Ook gewicht en prijs vallen goe mee. Er wordt zelfs dikwijls aan toegevoegd dat men er nooit lek mee heeft gereden. Dit alles kan ik allemaal beamen.
Ondertussen heb ik al verschillende types uitgeprobeerd op mn Focus en heb de ondertussen 'oude' Panaracer fire xc pro banden van mn ouwe CDale gehaald en gemonteerd op mijn focus met opnieuw zeer tevreden resultaat. (Op de baan rijd ik met Michelin xcr road)
Nu ben ik op zoek naar nieuwe exemplaren. Ik heb me laten vertellen dat er voor België geen verdeler meer is voor Panaracer. Ik weet niet of da waar is -en zou jammer zijn- maar desnoods bestel ik ze uit de states.
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
FF's zijn in mijn ogen superbanden... maar idd gevoelig aan perforatie.
Vroeger waren er de Ritchey speedmaxen (Alfa en Omega) en de Corratec Diamond slick's...
Als je daar toendertijd goed mee overweg kon, weet je waar je je aan moet verwachten qua weggedrag, maar meer lekkages, dus zeker propere lijnen rijden.. en beetje geluk hebben.
Vroeger waren er de Ritchey speedmaxen (Alfa en Omega) en de Corratec Diamond slick's...
Als je daar toendertijd goed mee overweg kon, weet je waar je je aan moet verwachten qua weggedrag, maar meer lekkages, dus zeker propere lijnen rijden.. en beetje geluk hebben.
- Deefke
- Mountainbiker
Ik heb vorige zomer heel de tijd op de fred's rond gereden en die hebben serieus tegen hun botten gekregen. Heb er mee in de ardennen gereden over vochtige rots-paden en wortelstroken en mij niet echt ingehouden in afdallingen.
Ik ben nergens in de problemen gekomen. De grip is beter dan ik verwachtte zolang er geen modder aan te pas komt.
De rolweerstand stelt niets voor waardoor je de induk hebt dat je de helft minder gewicht vooruit moet stampen.
Ik ben ook geen enkele keer lek gereden, toch niet dat ik weet. Ik gebruik de tubelless versie met latex.
Deze maand monteer ik ze terug als het een beetje droog blijft. Eens zien wat ze deze zomer in zuid-frankrijk geven.
Ik ben nergens in de problemen gekomen. De grip is beter dan ik verwachtte zolang er geen modder aan te pas komt.
De rolweerstand stelt niets voor waardoor je de induk hebt dat je de helft minder gewicht vooruit moet stampen.
Ik ben ook geen enkele keer lek gereden, toch niet dat ik weet. Ik gebruik de tubelless versie met latex.
Deze maand monteer ik ze terug als het een beetje droog blijft. Eens zien wat ze deze zomer in zuid-frankrijk geven.