No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik doe ook wel eens een beetje sanitair kit bij het ventiel. Je trekt het er zo af en het dicht prima
Ik heb ook een probleem bij de installatie. Het was geinstalleerd toen ik fiets kocht, en werkte prima. Na een half jaar moet ik het terug bijvullen omdat ze afgaan. Maar er is toch ergens iets niet duidelijk.
Op voorhand, moet je dan de band zonder biba of met biba oppompen? En waarom? Want voor de rest ben ik er vrij zeker van dat ik alle stappen gevolgd heb. (olympic ztr, notubes, en the raven banden)
Als ik er notubes heb in gedaan, en zeepsop erond en begin te pompen dan komen er gewoon overal bubbels.
Op voorhand, moet je dan de band zonder biba of met biba oppompen? En waarom? Want voor de rest ben ik er vrij zeker van dat ik alle stappen gevolgd heb. (olympic ztr, notubes, en the raven banden)
Als ik er notubes heb in gedaan, en zeepsop erond en begin te pompen dan komen er gewoon overal bubbels.
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Je moet de band opvoorrand niet oppompen met een biba maar het kan helpen, want als je de band oppompt schiet hij op de velg. Om de biba er dan uittehalen maak je 1 kant los. Zo licht de band er al op 1 kant op de velg en kan je hem zo makkelijker oppompen als je er je notubes vloeistof indoet.zikje wrote:Ik heb ook een probleem bij de installatie. Het was geinstalleerd toen ik fiets kocht, en werkte prima. Na een half jaar moet ik het terug bijvullen omdat ze afgaan. Maar er is toch ergens iets niet duidelijk.
In principe heeft dat wiel met notubes een half jaar perfect gewerkt, dus dat is mss het probleem niet.steven31 wrote:da oppompen met biba diend om de velg tape goed aan te drukken zo dat alle spaken goed lucht dicht zijn
Dus wss is het dan dat die band niet goed op die velg zit. Ik had nl de indruk dat de randen van de buitenband in het midden van de velg zaten en niet tegen de kant. Ze waren ook met hard pompen en zeepsop absoluut niet op die kant te krijgen.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Lees mss eens de vorige 119 pagina's en als ge er nog niet uit geraakt, eens schudden met je wiel...
Als ge dan nog problemen hebt, begin opnieuw bij stap 1
Als ge dan nog problemen hebt, begin opnieuw bij stap 1
vandaag heeft NO tubes toch maar weer eens zijn dienst bewezen.
Normaal vertrek ik nooit zonder pomp of co2 patronen / binnenbandje maar vandaag, na het werk - snel op de bike gesprongen om een snelle onderhoudende rit te maken - helaas zoals het altijd is, wanneer je iets niet meeneemt...
MAAR dankzij de no tubes zijn we toch 4km kunnen doorrijden tot thuis en hij is zelfs niet volledig plat gelopen.
In de achterband had ik uiteindelijk 3 doorns waarvan er nog 1 half in zat - harde dommel! Voorband had ook zelfs een doorn.
Kheb deze laatste eruit getrokken en eens gekeken hoe snel mijn oude product dat lekje nog dichte, enja ook dat deed het nog vrij snel.
Momenteel rijden we met Mavic crossmax ST - zijn standaard UST.
1,5 potje no tubes (zat er al bijna 1 jaar in !!! )
Daarstraks het ganse boeltje proper gemaakt en vers product ingekapt.
Wij zitten weer safe voor een tijdje

Normaal vertrek ik nooit zonder pomp of co2 patronen / binnenbandje maar vandaag, na het werk - snel op de bike gesprongen om een snelle onderhoudende rit te maken - helaas zoals het altijd is, wanneer je iets niet meeneemt...
MAAR dankzij de no tubes zijn we toch 4km kunnen doorrijden tot thuis en hij is zelfs niet volledig plat gelopen.
In de achterband had ik uiteindelijk 3 doorns waarvan er nog 1 half in zat - harde dommel! Voorband had ook zelfs een doorn.
Kheb deze laatste eruit getrokken en eens gekeken hoe snel mijn oude product dat lekje nog dichte, enja ook dat deed het nog vrij snel.
Momenteel rijden we met Mavic crossmax ST - zijn standaard UST.
1,5 potje no tubes (zat er al bijna 1 jaar in !!! )
Daarstraks het ganse boeltje proper gemaakt en vers product ingekapt.
Wij zitten weer safe voor een tijdje
- PhilippeBiker
- Mountainbiker
Post by PhilippeBiker »
Je kan ook gewoon het ventiel bijknippen tot het vierkant is en beter in de velg past,of zoals eerder vermeld een set kopen die ervoor gemaakt is:
http://www.dtswiss.com/Products/Accesso ... sskit.aspx
http://www.dtswiss.com/Products/Accesso ... sskit.aspx