Za 30/04/2011 Wortegem-Petegem :: 1meitocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Inschrijving, vertrek en aankomst van 8u tot 14u in het Gemeentelijk Domein De Ghellinck, Kortrijkstraat 72 Wortegem-Petegem. Als je van Tiegem komt, rij je beter naar het rondpunt in Kerkhove, daar links richting Petegem/ Oudenaarde en dan zal je het domein na ongeveer 3km op de rechte kant.missie wrote:Waar is de inschrijving te vinden in Wortegem Petegem ? Ik ben met wat vrienden op weekend in Tiegem en die zouden graag als niet-fietser eens met de MTB op pad gaan. Aangzien er rond Tiegem niet veel uitgepijlde routes zijn zouden we tot op jullie TT komen en daar de 25 km rijden...
WREED WREED WREED JAMMER!!!!Bresciani wrote:@ Yannick
Ik zal er niet zijn man...![]()
Ik had nochtans alles geregeld om te kunnen komenen keek er ongelooflijk naar uit, maar....
Ik kreeg zaterdag slecht nieuws van de stoute meneer doktoor...
Blijkt dat de linker aanhecht van de kuitspier van m'n linkerbeen gescheurd is....
Dit heeft als gevolg dat ik niet op m'n voorvoet kan lopen en/of staan, alleen op m'n hiel...
Klimmen zit er dus niet in...![]()
normaal gezien 2 tot max. 3 weken geen MTB voor mij
@ de Forumbikers geniet ervan.
Spoedig herstel en hopelijk volgend jaar weer van de partij of misschien eens op een andere tocht. Mijn voornemen is om eindelijk eens wat meer met mijn fiets te rijden, niet alleen rond 1mei. De tocht van de Herders staat al in mijn agenda!!
Yannick
Hier net de modder van achter mijn oren gewassen want een laatste controle gedaan van een gedeelte van het parcours. De mensen die mee waren, waren heel enthousiast over den Donk (what the f.....
?) en Bouvelobos. De regen heeft het al iets vettiger gemaakt, maar het is nog heel goed berijdbaar.....
We zullen de afspuit dan toch moeten installeren
Yannick
We zullen de afspuit dan toch moeten installeren
Yannick
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
In het jaar 1641 zijn via de Engelse Royal Navy, bij het inpalmen van Noord-Amerika een aantal Navajo indianen gevangen genomen, en naar London afgevoerd. Deze krijgers waren gezien hun originele tooi, het kijkstuk van de eeuw. En voor Queen Elisabeth een teken van macht en superioriteit tgo Frankrijk.
Op vraag van de Graaf van Vlaanderen, rentmeester van Doornik tot Antwerpen, werden een aantal Navajo's naar de Vlaamse gouw overgebracht met als doel het volk te vermaken. Het indertijd Franstalige Ingelmunster met zijn keurkorps "Les Brigands d'Ingelmunster" stonden in voor de begeleiding.
Op 24 september 1641 kon één Navajo ontsnappen ter hoogte van de Donk. Sindsdien noemt men deze plaats het Winnitou-pad.
Naar het schijnt werd hij nooit gepakt, en rijdt zijn achter, achter, achter, achter, achter, achterkleinzoon ook met de bike.
Op vraag van de Graaf van Vlaanderen, rentmeester van Doornik tot Antwerpen, werden een aantal Navajo's naar de Vlaamse gouw overgebracht met als doel het volk te vermaken. Het indertijd Franstalige Ingelmunster met zijn keurkorps "Les Brigands d'Ingelmunster" stonden in voor de begeleiding.
Op 24 september 1641 kon één Navajo ontsnappen ter hoogte van de Donk. Sindsdien noemt men deze plaats het Winnitou-pad.
Naar het schijnt werd hij nooit gepakt, en rijdt zijn achter, achter, achter, achter, achter, achterkleinzoon ook met de bike.
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Post by S-Biker Gino »
En zijn Vlaamse (Ardeense) achternaam laat al één en ander vermoedenMotorbiker wrote:In het jaar 1641 zijn via de Engelse Royal Navy, bij het inpalmen van Noord-Amerika een aantal Navajo indianen gevangen genomen, en naar London afgevoerd. Deze krijgers waren gezien hun originele tooi, het kijkstuk van de eeuw. En voor Queen Elisabeth een teken van macht en superioriteit tgo Frankrijk.
Heel leuk verhaaltje.Motorbiker wrote:In het jaar 1641 zijn via de Engelse Royal Navy, bij het inpalmen van Noord-Amerika een aantal Navajo indianen gevangen genomen, en naar London afgevoerd. Deze krijgers waren gezien hun originele tooi, het kijkstuk van de eeuw. En voor Queen Elisabeth een teken van macht en superioriteit tgo Frankrijk.
Maar de Donk was vroeger een overstromingsgebied, dat later is uitgegraven voor zandwinning. Historisch klopt er dus iets niet...
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Is het stof een beetje gedoofd of ligt er effectief modder? Zijn de XCR DRY banden nog voldoende?Yannikc wrote:Hier net de modder van achter mijn oren gewassen want een laatste controle gedaan van een gedeelte van het parcours. De mensen die mee waren, waren heel enthousiast over den Donk (what the f.....?) en Bouvelobos. De regen heeft het al iets vettiger gemaakt, maar het is nog heel goed berijdbaar.....
We zullen de afspuit dan toch moeten installeren![]()
Yannick