Canyon derailleurkabels vervangen (in-frame)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Mitrix
Mountainbiker

Canyon derailleurkabels vervangen (in-frame)

Post by Mitrix »

Heeft er iemand reeds ervaring met het vervangen van de derailleurkabels van een Canyon? Bij mijn Nerve XC zijn de kabels immers ingebouwd in het frame. De gijn stopt bovenaan de schuine buis en begint weer onderaan. In de schuine buis is de kabel dus bloot en gekruisd met de andere derailleurkabel. Zie ook https://www.canyon.com/popup/serien_hig ... zuege.html. Concreet probleem lijkt me het 'vangen' van de kabels onderaan...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

het "bolleke" van de oude kabel afknippen,
de nieuwe kabel eraan vastsolderen,
oude kabel langs onderen uittrekken,
oude kabel terug eraf doen.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Voor je de oude eruit trekt, maak je een visdraad aan het einde vast (kant derailleurs). Deze geleidt je nieuwe kabels dan weer omgekeerd naar beneden.
Spunk
Mountainbiker

Post by Spunk »

nieuw frame kopen(met kabels aan de buitenkant), doe ik ook als bij mene otto de ruitenwissers versleten zijn
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

Spunk wrote:nieuw frame kopen(met kabels aan de buitenkant), doe ik ook als bij mene otto de ruitenwissers versleten zijn
Gaat op een ander zagen he.
Da's hier tenminste een deftige vraag die nog ni aan bod gekomen is.
Mitrix
Mountainbiker

Post by Mitrix »

Hmmz, gelukkig dat ik dit even op voorhand navraag... Ik stond dit weekend op't punt om hem er gewoon uit te halen, in de hoop dat er een soort geleidingsbuis zou inzitten. Zal dit nu doen met visdraad, dit lijkt mij de eenvoudigste oplossing. Dacht ook meteen de gijnen mee te vervangen, maar dit lijkt me niets te veranderen aan de voorgestelde methode. Thx! =D>
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Is dat normaal gezien ook niet met geleidingsbuis?? Zou mij straf lijken da je in een nieuw frame moet gaan vissen naar je kabel! #-o
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik heb hier ook een frame met interne kabelgeleiding, ik plak de kabels gewoon stevig aan elkaar met goed klevend en breed plakband. Gewoon er voor zorgen dan dat het plakband niet te dik is dat het nog mooi door het gaatje past en niet te hard trekken als het niet mee wil werken.
Last edited by RockShark on Thu 05 May 2011 08:46, edited 1 time in total.
Deefke
Mountainbiker

Post by Deefke »

RockShark wrote:Ik heb hier ook een frame met internet kabelgeleiding,.
Van mij is het draadloos :lol:
Pele
Mountainbiker

Post by Pele »

ik heb hier net een derailleurkabeljte vervangen, heb er wel het bracket moeten uithalen en de voorderailleur losmaken om aan het kabeltje te kunnen (zat nl.te zwemmen in de schuine buis!).
Volgende keer ook es met visdraad proberen!
Post Reply