heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Vroeger jaren heeft ons piepklein landje wereldkampioene gehad, zowel in Wallonië als hier (Joël Robert, cross'te op de terrils van het Zwarte land, de Everts, de Rahier, de Jobé, de Geboers enz....).En nu ? N' jah, ' t is off-topic, ik weet het, maar als je werkelijk ALLES afpakt om wil van een beetje overlast, want dat lawaai, dat is niet de hele dag, waar geen we naartoe? Hier in de buurt van As/Genk hebben ze de Horensberg parcours voor moto's en naast ervan, die van de karting. Ik ken mensen die daarop reclameren, meestal oudere mensen, die nog alleen in hun zetel na de middag rusten en de rest, doen ze niks anders dan grommelen tegen alles en iedereen.
Bon, voor de rest, pakken ze de andere recreanten een voor een.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ik heb nog wat nieuws over tt's bij ons in de streek, vandaag in de zaak met een van de inrichters van de TT van As gebabbeld!
Er mag dus echt maar een mountainbike activiteit per jaar op de terril van waterschei plaatsvinden, ik gok op de TT van As omdat die mensen de beste connecties hebben!
Ik ben eens benieuwd of de Merida Flanders Cup op de terril van Waterschei gaat doorgaan, de mensen van de Oeterdal marathon zouden ook een aanvraag hebben ingediend maar ik vrees er voor.
Blijkbaar hebben zij vorig jaar zonder toestemming van "Bos en Groen" de terril in hun parkoers opgenomen, ook de LMTB wedstrijd heeft blijkbaar zonder toestemming van "Bos en Groen" plaatsgevonden op de terril van Waterschei!
Er mogen ook nog maar twee TT's door de Maasmechelse bossen rijden, As en Rekem de rest rijd illegaal.
Ik begin dus echt te vrezen voor de Oeterdal Marathon, gaan nooit een mooi parkoers kunnen aanbieden, ik vrees dat ze terug de terrils van Eisden in hun parkoers gaan moeten opnemen!
Als deze info verkeerd is en dat hoop ik echt laat het mij dan weten maar ik vrees het ergste!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Op 14 april had ik een mail bij zowel de stad Genk als bij de ABN...
Stad Genk heeft onmiddelijk een antwoord gestuurd.
Gisteren, kreeg ik die van het ABN.
Der staat op: uw klacht zal onderzocht worden op 28 mei a.s
Maar ik vrees dat dit een schot in de lucht is. Verbod teken staan al aan de ingang van de terril, althans aan de voorkant...
Dus komt het op neer: de galg ligt klaar, de beul is ter plaats, het oordeel is reeds besproken, de vonnis moet nog opgevoerd worden 8-[
Ja, het wordt hier erg in de buurt...en eigenlijk, overal, Lommel marathon weg ermee, Overpelt weg ermee ... en zo stilaan MTBIKER, WEG ERMEE.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Ben zelf van de kempen en paar jaar geleden kwam ik nog veel in limburg maar door de vele beslisingen is er van fietsland limburg niet veel meer te merken en denk dat ze nu hier ook gaan beginnen .Laat natuurpunt nog wat kappen zodat er nog meer beesten verdreven worden uit de bossen met tot gevolg meer aanrijdingen.en dat heide gebied slecht idee zie maar naar het brand gevaar zie kasterlee al weg branden .Michien natuurpunt ook voorstellen om nederland terug voor een deel onder water te laten was vroeger ook zo .
Vos in de bossen
Mountainbiker

GOED NIEUWS !!!!

In deze tijd vol slecht nieuws is het licht aan het schijnen, daar, heeeeeel ver, aan de horizon =P~ =P~
Ja, ik lees zonet op hln online: NATUURPUNT gaat 150.000 bomen planten =D> .....enne, het GOEDE NIEUWS: Iederien kan een sponsor zijn, een boom betalen of zo iets :bounce:
met als thema: BOS VOOR IEDEREEN !!!! Wandelaars en FIETSERS zullen ervan kunnen profiteren #-o
Ja wadde, wat een hypocrisie se...ze jagen ons weg, langs alle kanten en we mogen nog eventueel betalen en bovenop sponseren ....ik kreeg bijna een beroerte toen ik dit las.

En ze blijven we aan de kop met dit topic !!!
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Toen ik nog in het lager schooltje zat hebben we eens een hele namiddag boompjes mogen gaan planten.
Er was toen ook al hoog nood aan meer bomen en groen, en we wilden maar al te graag mee die boompjes planten die vanaf dan "het biebos" waren.
Enkele maanden geleden hebben ze een groot deel van ons "biebos" met de grond gelijk gemaakt. #-o
Aan mij moeten ze echt geen sponsoring vragen om hun boompjes te betalen die ze binnen 20 jaar toch weer gaan omkappen om er lucifers van te maken. [-X

Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Dit is een voorbeeld hoe ge de media kunt gebruiken om mtb'ers samen partners in crime te maken
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=EE39FT52

bij de weg, ook allemaal welkom nu zondag in opwijk :wink:

Streets
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Vos in de bossen wrote:GOED NIEUWS !!!!

In deze tijd vol slecht nieuws is het licht aan het schijnen, daar, heeeeeel ver, aan de horizon =P~ =P~
Ja, ik lees zonet op hln online: NATUURPUNT gaat 150.000 bomen planten =D> .....enne, het GOEDE NIEUWS: Iederien kan een sponsor zijn, een boom betalen of zo iets :bounce:
met als thema: BOS VOOR IEDEREEN !!!! Wandelaars en FIETSERS zullen ervan kunnen profiteren #-o
Ja wadde, wat een hypocrisie se...ze jagen ons weg, langs alle kanten en we mogen nog eventueel betalen en bovenop sponseren ....ik kreeg bijna een beroerte toen ik dit las.

En ze blijven we aan de kop met dit topic !!!
BOS VOOR IEDEREEN als thema.
In feite zouden we nu al meteen een oproep/petitie moeten starten, met de vraag of de paadjes die ze in die bossen gaan maken eens de bomen volgroeid zijn ,ook voor mountainbike gebruik zal zijn.
Ben benieuwd naar hun reactie,als ze zo een petitie met een paar duizend namen eronder gaan aanschouwen...en vooral of hun thema "bos voor iedereen" gaat overeind blijven.
Als één van de parcourbouwers van de herdermarathon heb ik uit eigen ondervinding toch kunnen vaststellen dat de mensen van ANB regio Oost-Vlaanderen een luisterend oor hebben en openstaan voor het geven van éénmalige machtigingen die ik niet verwacht had mits het maken van duidelijke afspraken.
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

black levi wrote: In feite zouden we nu al meteen een oproep/petitie moeten starten, met de vraag of de paadjes die ze in die bossen gaan maken eens de bomen volgroeid zijn ,ook voor mountainbike gebruik zal zijn.
Ben benieuwd naar hun reactie,als ze zo een petitie met een paar duizend namen eronder gaan aanschouwen...en vooral of hun thema "bos voor iedereen" gaat overeind blijven.

=D> =D>
groot gelijk,
hun thema naam Bos voor iedereen zullen ze denk ik snel veranderen naar Bos voor iedereen, behalve voor mountainbikers als ze zo een petitie te zien krijgen.
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Alléé, we zijn al met 2... :wink:
Zal eens een topic starten en we zien dan wel hoeveel namen we op die petitielijst gaan krijgen.
Post Reply