Ma 25/04/2011 Zele :: 10de MTB-tocht MBC 't Zonhoekje

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Deze eveneens gereden weliswaar van thuis in Wetteren vertrokken en in Overschelde het traject opgereden.

Het ging inderdaad vlot en dit voor 3de fietstocht op 3 dagen (Zat 60km - VTT bloso Wichelen, Zon 75 cyclo op weg en Maa deze). Eveneens met 25.2 km/u rondgereden en één keer tever gereden maar gelukkig op tijd gezien.

Op naar de volgende
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Deze rit gisteren ook gereden en me, op close encounter met een paard na, zeer goed geamuseerd.

Aan het einde van de rit een paard met kar in lichte draf tegengekomen; daar dit net na een bocht was en mijn zicht beperkt was door de bikers voor me, bijna een kop op kop met het paard. Ik heb me nog net op tijd in de kant kunnen smijten en een geluk dat de man in kwestie z'n paard onder de gegeven omstandigheden nog goed onder controle had.
Met alle respect voor de ongetwijfeld zeer sympatieke man en zijn leuke hobby maar dit is noch de plaats noch het moment om met een paard rond te hossen in de bossen.

Ik onthou vooral het prachtig weer, de snelle rit, de goeie bevoorrading en de leuke après. Tot volgend jaar.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Me heel goed geamuseerd,mooi tochtje,volgens mij hebben ze het maximum uit de streek gehaald (inclusief Konijnenberg :lol: ).

De opmerkingen over de bepijling hebben m.i. gewoon te maken met de hogere snelheden die worden ontwikkeld met dit weer en droge toestand van de wegen.Ben er zeker van dat bij een ploeterparcours er niemand opmerkingen zou hebben gehad ivm bepijling.

Na de correcte bevoorrading met een mtb-treintje van Spikix meegeknald en iemand van hen ei zo na van de verdrinkingsdood gered na een val naast een beek :wink: :-D

Met de rit heen en weer van huis was dit goed voor 95km bike-plezier op zondagmorgen...wat moet een mens meer hebben :drunk: .
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

P° wrote: Na de correcte bevoorrading met een mtb-treintje van Spikix meegeknald en iemand van hen ei zo na van de verdrinkingsdood gered na een val naast een beek :wink: :-D
Da's toch zo'n bende hollanders in blauwe uitrusting hé?
Heb die vorige week ook gevolgd op TT van Waasmunster, 't ging goed vooruit toen...
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Triple-T wrote:
P° wrote: Na de correcte bevoorrading met een mtb-treintje van Spikix meegeknald en iemand van hen ei zo na van de verdrinkingsdood gered na een val naast een beek :wink: :-D
Da's toch zo'n bende hollanders in blauwe uitrusting hé?
Heb die vorige week ook gevolgd op TT van Waasmunster, 't ging goed vooruit toen...
Laten we zeggen : 't Was hard tegen hard :wink:
ksa
Mountainbiker

Post by ksa »

Als beginnent mountainbiker heb ik mij heel goed geamusseerd op de 40km.
mooie rit, vooral het stukje (duinen in bos) in berlare.

Staat de trip soms ergens online?
ysewijne
Mountainbiker

Post by ysewijne »

Prachtige tocht en goede organisatie , bij de bevoorading uitzonderlijk Icea Tea en Cola , beter dan poeder met water zoals soms bij andere organisatie's . Volgend jaar zijn we er terug
Mountainbiker

Post by »

ksa wrote:Als beginnent mountainbiker heb ik mij heel goed geamusseerd op de 40km.
mooie rit, vooral het stukje (duinen in bos) in berlare.

Staat de trip soms ergens online?
Heb de track,zal 'm vanavond uploaden als je wil.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

ysewijne wrote:Prachtige tocht en goede organisatie , bij de bevoorrading uitzonderlijk Icea Tea en Cola , beter dan poeder met water zoals soms bij andere organisaties . Volgend jaar zijn we er terug
Dat vind ik nu net niet :-?
Wat heb je nodig tijdens duursporten? Iets dat de dorst lest met mineralen en trage suikers (Koohydraten). Ice-T en Cola voldoen daar niet aan.

Ik krijg daar ook zo'n plakkerige mond van tijdens het sporten.
Als er water is ben ik al tevreden, die sportdrank op de bevoorrading bevat over het algemeen te weinig poeder en smaakt heel flauw maar liever dit dan Cola.

Voor de laatste kilometers kan een colaatje wel een boost geven.
heirweg
Mountainbiker

bevoorrading

Post by heirweg »

Op een tocht van 60km verwachte ik toch een tweede bevoorrading, ts geen kritiek want het was een prachtige rit en kom volgend jaar terug.
Post Reply