Probleem met mijn EMD frame ...
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Chainsuck krijg je vooral met kleinere tandwielen, dus, met ne koersvelo(wegraceding) heb je dat minder(buiten ne Sleck in den Tour), en op ne tripple heb je van 42 naar 32 ook zelden chainsuck....maar meestal wel van 32 naar 22.....
Met ne 29'r gebruiken we logisch gezien kleinere bladen vanvoor, duss meer gevoelig aan chainsuck....
Dikke tandwielen zijn duurzamer, maar geven meestal meer kans op chainsuck, de ketting blijft er precies wat beter aanhangen....heb al gemerkt dat het soort of type ketting ne grote rol speelt....
Met Middelburnbladen waar ik nu mee rijd, en een Sramketting, is't echt oppassen geblazen....maar, als ge dat weet, kan je anticiperen eh...geen kracht zetten als ge afschakeld...
Met ne 29'r gebruiken we logisch gezien kleinere bladen vanvoor, duss meer gevoelig aan chainsuck....
Dikke tandwielen zijn duurzamer, maar geven meestal meer kans op chainsuck, de ketting blijft er precies wat beter aanhangen....heb al gemerkt dat het soort of type ketting ne grote rol speelt....
Met Middelburnbladen waar ik nu mee rijd, en een Sramketting, is't echt oppassen geblazen....maar, als ge dat weet, kan je anticiperen eh...geen kracht zetten als ge afschakeld...
- Dickie
- Mountainbiker
Tja, alu is wat softer en braamvorming bij een dikker blad zal sneller cs tot gevolg hebben.
Ze zijn wsl aan het 'mooschen' bij TA?
Da verkocht wsl weer te goed en dan beginnen ze te foefelen met de kwaliteit.
6 jaar geleden reed ik met XT en nieuw in de modder was het al direct cs a volonté.
Overgestapt naar TA en da marcheerde tot nu toe perfect, ook met de kleinere bladen voor de 29er btw en bovendien gedurende lange tijd.
Ik volg dit topic verder, binnen een paar maanden moet ik sowieso weer een nieuwe 'slijtslet' bestellen.
Ze zijn wsl aan het 'mooschen' bij TA?
Da verkocht wsl weer te goed en dan beginnen ze te foefelen met de kwaliteit.
6 jaar geleden reed ik met XT en nieuw in de modder was het al direct cs a volonté.
Overgestapt naar TA en da marcheerde tot nu toe perfect, ook met de kleinere bladen voor de 29er btw en bovendien gedurende lange tijd.
Ik volg dit topic verder, binnen een paar maanden moet ik sowieso weer een nieuwe 'slijtslet' bestellen.
- saiko
- Test team
ik heb anders gene last van chainsuck up mijn zelf gebrouwen dubbel 960.parcival wrote:Zou het feit dat we allemaal (denk ik toch??) met nen "homemade" dubbel rijden er ook iets mee te maken kunnen hebben?julie wrote:conclusie: veel chainsuck problemen met bladen middleburn en TA!
Ik zou niet weten wat daar het probleem met zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit....
Heb dan ook geen tandwielen die iedereen heeft, ook geen tandwielen met schakelhulp waar de ketting achter blijft hangen...
schakelt trager als mijn XTR980 26/38 maar chainsuck = zerro tot nutoe (hopelijk blijft dat ook
Ik heb me dat ook afgevraagd dus....parcival wrote:Zou het feit dat we allemaal (denk ik toch??) met nen "homemade" dubbel rijden er ook iets mee te maken kunnen hebben?julie wrote:conclusie: veel chainsuck problemen met bladen middleburn en TA!
Ik zou niet weten wat daar het probleem met zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit....
ik heb totaal geen problemen met schakelen met mijn sram xx 26-39, dat gaat zo makkelijk.
Iemand hier zegt dat hij nooit chainsuck heeft van 36 naar 24, ik ga van 36 naar 22, is een grotere sprong, maar dat moet in principe toch geen probleem zijn?
De voorderailleur, dat lijkt mij niet, het is echt zo dat die ketting blijft "plakken" aan dat middleburn voorblad.