Ma 25/04/2011 Beaumont :: 11ième VTT La Salamandre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Fritsie wrote:
Rock Rider, hoe laat starten de steenbakkers? Wanneer starten de chronorijders?
De steenbakkers voorzien om rond 8h30 te starten. :wink:

Volgens topics van vorige jaren, beginnen de chrono's om 9h.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Jemp wrote:
Fritsie wrote:
Rock Rider, hoe laat starten de steenbakkers? Wanneer starten de chronorijders?
De steenbakkers voorzien om rond 8h30 te starten. :wink:

Volgens topics van vorige jaren, beginnen de chrono's om 9h.
Ik probeer daar omstreeks 8u. te zijn. Toch zou ik graag ruimschoots voor die chrono's vertrekken, een kwestie van niet in de weg te rijden op de singletracks, want tijd en prestatie is waarschijnlijk van zeer groot belang voor die mannen (of vrouwen). :wink: Eigenlijk is het wel jammer dat de chrono's niet voor de toerrijders vertrekken (vb. om 8 uur).
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Vandaag in Rance gereden (super), en al heel wat "Salamander" pijltjes gezien.
De befaamde riviercrossings zijn verfrissend, parcours ligt zeer goed en zeer droog.
Hf morgen.
Ik ga het morgen wat rustiger aan doen, en wat dichter bij huis.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Man man man, genieten was het deze voormiddag!
Heel schone toertocht! De organisatie was goed, inschrijvingen verliepen vlot, al had dat misschien te maken met de lage opkomst tegen 8u15...
De bepijling kon beter, niet direct heel duidelijk pijltjes en soms laat, soms heel laat zelfs. Eentje meer kon ook altijd helpen :? Uiteindelijk met een 7 tal kilometer te weinig toegekomen. Blijkbaar waren we niet de enigste...

Het parcours was heel afwisselend! Leuke beklimmingen offroad, verhard,... Lange geleidelijke klimmen, steile korte nepen, we hebben het allemaal gehad De afdalingen waren van makkelijk over technisch naar een paar heel technische stukken. Heel mooi! In het middenste deel van de tocht waren ook een aantal mooie recuperatiestukken.

Het gezelschap was natuurlijk ook top! Meer moeten we toch niet hebben op ne maandagmorgen :lol:

Merci Jemp, Casper, Yoerik en Fritsie voor het gezelschap!
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Met zo'n tochten op iets meer dan 100 km rijden, zou je nog weinig goesting hebben om al hier te rijden. :drunk:
We mogen hier in het zuiden van West Vlaanderen niet klagen over MTB mogelijkheden, maar wat ze ginder hebben... =P~
Mij gaan ze in die streek nog terug zien.
duvel
Mountainbiker

Post by duvel »

55 km genieten en die kilometers zijn voorbij gevlogen.
Bevooradingen volgden elkaar in een hels tempo op en de eitjes hebben gesmaakt :-D Na de start was de toon ineens gezet met de eerste afdaling aan dat kasteel. Daarachter genoten van de rivierdoorsteekjes, kortom quality-time
Ik denk wel dat ik deze tocht niet kom rijden als het een tijd geregend heeft.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

De toertochten in de streek ten zuiden van de as Mons Charleroi zijn steeds de moeite waard...tenminste als het relatief droog ligt. In Beaumont was het niet anders. Samen met Rock Rider, Jemp, Casper en Yoerik dan ook genoten van een prima tocht in een tof gezelschap. Bedankt! =D> =D> =D> Beaumont, Anderlues, Beignée, Rance, Leernes, Erpion, ... stuk voor stuk prachtige tochten in een schitterende streek. =D> De bepijling kon soms iets beter, maar voor de rest was alles dik in orde. Een waardige afsluiter van een zeer leuke, zonnige paasvakantie. 8)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Filmisch verslag van een schitterende toertocht!

Film Deel 1

Film Deel 2
rond 4:51 wel tegen de grond gegaan op een beklimming... Verspringen van verharde tractorsporen en voorwiel weggeschoten..
vanaf 9:45 een schoon afdalingske...

Film Deel 3
En 't laatste deelke...
Rond 7:09 een "gevaarlijke" afdaling. Steil en over keien, leuk, heel leuk
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

Gisteren dus Beaumont gereden, de eerste TT voor mij in Wallonie. Waauw! =P~ Mooie streek, veel bos, korte steile klimmen, langere minder steile klimmen, schitterende afdalingen de ene al wat technischer dan de andere,... =D>
Just 1 ding heb ik niet vernoemd en vond ik daar ook niet, ne meter plat :-? Itt tot bij ons 'op de platte' kom je met een paar versnellingen toe, maar hier kun je ze allemaal gebruiken #-o hier kom ik zeker weer, met mooi weer. Ast geregend heeft gaat de moeilijkheidsgraad direct met een paar punten omhoog denk ik. mooie streek, goede ravito, de eikes smaakten!! bepijling is even wennen, op zijn waals, maar we zijn niet verloren gereden dus wast ok he!
9,5/10! =D>
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Gisteren dus naar Beaumont afgezakt en 'k moe zeggen, 't was de moeite !
Schitterende streek, alles wat een tocht moet hebben zat erin !
Enkel de bepijling kon iets beter, maar so what, we hebben genoten van de eerste tot de laatstse kilometer in deze prachtige natuur !!!!
Kom zeker nog terug in deze streek !
Bedankt aan Rock Rider, Yoerik, Jemp en Fritsie voor het gezelschap !!
't was tof !!

Gr,
Casper :-D
Post Reply