Probleem met mijn EMD frame ...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

conclusie: veel chainsuck problemen met bladen middleburn en TA!
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Ik rij al jaren met BBB tandwielen en als er chainsuck optrad was dat omdat mijn derrailleurwieltjes vastgelopen waren.Mijn tandbladen gaan meer dan 5000 km mee zonder enig probleem.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

En ik heb dan weer geen cs met middleburn, zou het ook niet een beetje aan de afstelling van de voorderrie kunnen liggen, hoe veel aandacht wordt er daar aan besteed ?

Setup: 2x10, vooraan Xo derrie met middleburn crank en kettingbladen en achteraan Xo derrie,dit in combi met KMC SL10 ketting
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Chainsuck krijg je vooral met kleinere tandwielen, dus, met ne koersvelo(wegraceding) heb je dat minder(buiten ne Sleck in den Tour), en op ne tripple heb je van 42 naar 32 ook zelden chainsuck....maar meestal wel van 32 naar 22.....

Met ne 29'r gebruiken we logisch gezien kleinere bladen vanvoor, duss meer gevoelig aan chainsuck....

Dikke tandwielen zijn duurzamer, maar geven meestal meer kans op chainsuck, de ketting blijft er precies wat beter aanhangen....heb al gemerkt dat het soort of type ketting ne grote rol speelt....

Met Middelburnbladen waar ik nu mee rijd, en een Sramketting, is't echt oppassen geblazen....maar, als ge dat weet, kan je anticiperen eh...geen kracht zetten als ge afschakeld...
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Tja, alu is wat softer en braamvorming bij een dikker blad zal sneller cs tot gevolg hebben.
Ze zijn wsl aan het 'mooschen' bij TA?
Da verkocht wsl weer te goed en dan beginnen ze te foefelen met de kwaliteit.
6 jaar geleden reed ik met XT en nieuw in de modder was het al direct cs a volonté.
Overgestapt naar TA en da marcheerde tot nu toe perfect, ook met de kleinere bladen voor de 29er btw en bovendien gedurende lange tijd.
Ik volg dit topic verder, binnen een paar maanden moet ik sowieso weer een nieuwe 'slijtslet' bestellen.
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

julie wrote:conclusie: veel chainsuck problemen met bladen middleburn en TA!
Zou het feit dat we allemaal (denk ik toch??) met nen "homemade" dubbel rijden er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou niet weten wat daar het probleem met zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit....
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

CS

Post by Nrico »

Mijn set-up op de Niner Air9Carbon:

Vooraan: TA 36 / 24
Achteraan: SRAM cassette aangevuld met een 'losse' 36 van FRM
Ketting: KMC 9SL

NOOIT enig last van 'gezuig' gehad.
saiko
Test team

Post by saiko »

parcival wrote:
Zou het feit dat we allemaal (denk ik toch??) met nen "homemade" dubbel rijden er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou niet weten wat daar het probleem met zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit....
ik heb anders gene last van chainsuck up mijn zelf gebrouwen dubbel 960.
Heb dan ook geen tandwielen die iedereen heeft, ook geen tandwielen met schakelhulp waar de ketting achter blijft hangen...
schakelt trager als mijn XTR980 26/38 maar chainsuck = zerro tot nutoe (hopelijk blijft dat ook [-o< )
julie
Mountainbiker

Post by julie »

parcival wrote:

Ik heb me dat ook afgevraagd dus....
ik heb totaal geen problemen met schakelen met mijn sram xx 26-39, dat gaat zo makkelijk.
Iemand hier zegt dat hij nooit chainsuck heeft van 36 naar 24, ik ga van 36 naar 22, is een grotere sprong, maar dat moet in principe toch geen probleem zijn?
De voorderailleur, dat lijkt mij niet, het is echt zo dat die ketting blijft "plakken" aan dat middleburn voorblad.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Volgens mij ligt dat aan die grote wielen, veel te veel koppel op die bladen.
Locked