Zo 24/04/2011 Esneux :: 6° Esneux MTB Day

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
swiba
Mountainbiker

zo 24/04/2011

Post by swiba »

Volledig mee eens... één van de betere TT's die we al gereden hebben... zelfs vrij zwaar op de 28 km. voor ongetrainde zielen zoals wij... maar die laatste paar km. afdaling en het mooie weer maakte het helemaal de moeite waard !... Volgend jaar terug !...
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

@ Hans B: +1

Heb super genoten van deze tocht met stijle klimmekes en zeer toffe afdalingen met tussendoor nog technische stukskes. Nu weet ik weer eens waarom ik een fully met schijfremmen heb gekocht. Heb er Aarschot voor links laten liggen (toch één van mijn favoriete streken) maar heb er geen seconde spijt van gehad. Er mocht hier en daar wel een pijltje meer hangen of andere pijltjes gebruikt worden maar hierdoor hebben we die superafdaling met die grote platte stenen gevolgd door de "harde" of "zachte" afdaling 2x kunnen doen.
Dus weer een kei toffe dag gehad met een geweldig lente zonnetje.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: zo 24/04/2011

Post by Headshot »

swiba wrote:Volledig mee eens... één van de betere TT's die we al gereden hebben... zelfs vrij zwaar op de 28 km. voor ongetrainde zielen zoals wij... maar die laatste paar km. afdaling en het mooie weer maakte het helemaal de moeite waard !... Volgend jaar terug !...
je zegt het zelf, ongetraind en waarschijnlijk nog niet veel in de Ardennen gereden, vanzelf dat je het dan een super tocht vind

het middenstuk was wat saai, maar in vergelijking met vlaanderen idd super, in vergelijking met sommige andere ardennenritten eerder matig, het is maar wat je gewend bent natuurlijk

en mss zijn we op sommige ritten teveel verwend geweest, dan valt al vlug iets tegen
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik heb al veel in de Ardennen gereden en vond dit toch een supertochtje hoor. De 60km gedaan.
Jeroen D
Mountainbiker

Post by Jeroen D »

Kheb ook de 60km gereden, puur genot leuke klims en pittege afdalingen.
zeker een aanrader.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Hans B wrote:Ik begrijp niet waarom jullie zo negatief doen over deze tocht; deze tocht had alles waarvoor je als biker naar buiten komt en als je dat niet snapt denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen.
Hans
how how how : zoveel negatief wordt hier toch niet geschreven (of hebben ze allemaal hun bericht verwijderd ?)
ik heb toch ook maar gezegd dat ik alleen de 25 eerste kilometer wat op mijn honger bleef zitten, afgaande op de verhalen over "supertechnische tracks". Wel, die waren er gewoon niet in dat eerste stuk. Maar de rest was wel echt super. Ik vond het dus wel degelijk een goede TT.
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Esneux

Post by pierrot le fou »

Super tocht , langste afstand met +- 1800hm , lange klimmen , korte steile klimmen , mooie singletracks , af en toe een klein stukje asfalt om een dorpje te kruisen , goede bevoorradingen (met genoeg keuze aan drank en eten , , technische afdalingen waren beperkt , maar de brokken losliggende stenen lieten u als rijder toch voorzichtiger naar beneden laveren ...
en na die laatste bevoorrading , HEERLIJKE ZACHTE AFDALING op een grindpadje ongeveer 6(zes) kilometer lang . Het was genieten op het laatste stuk .....
Er zijn niet veel TT met zo'n lange afdaling ....

Ik kom volgend jaar terug , om te zien of met regenweer dit parkoers wel te doen is ....dat zal een ander paar mouwen zijn ....;)
Groetjes
De Bierbikers
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

1450hm en een klets hadden we op de langste afstand, 5 of 6 man hadden min of meer hetzelfde resultaat op hun gps in ons groepje.
johan687
Mountainbiker

6/05/2012 esneux

Post by johan687 »

verleden jaar gereden, begint met stevige stuk bergop! goede
variatie, prima tocht, dit jaar zeker paraat, èen van de betere
:bounce:
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Is wel het topic van die van vorig jaar, maar soit.
Ik twijfel voor komende zondag tussen deze tocht en die in Sart-lez-Spa. Dat moet zowat de beste toch zijn van de Gileppe-Haute-Fagnes Challenge.
Wat het ook wordt met de regen die ze geven voor de komende dagen zal in het in beide gevallen loodzwaar zijn denk ik.
Post Reply