Zo 24/04/2011 Esneux :: 6° Esneux MTB Day
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zo 24/04/2011
Volledig mee eens... één van de betere TT's die we al gereden hebben... zelfs vrij zwaar op de 28 km. voor ongetrainde zielen zoals wij... maar die laatste paar km. afdaling en het mooie weer maakte het helemaal de moeite waard !... Volgend jaar terug !...
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
@ Hans B: +1
Heb super genoten van deze tocht met stijle klimmekes en zeer toffe afdalingen met tussendoor nog technische stukskes. Nu weet ik weer eens waarom ik een fully met schijfremmen heb gekocht. Heb er Aarschot voor links laten liggen (toch één van mijn favoriete streken) maar heb er geen seconde spijt van gehad. Er mocht hier en daar wel een pijltje meer hangen of andere pijltjes gebruikt worden maar hierdoor hebben we die superafdaling met die grote platte stenen gevolgd door de "harde" of "zachte" afdaling 2x kunnen doen.
Dus weer een kei toffe dag gehad met een geweldig lente zonnetje.
Heb super genoten van deze tocht met stijle klimmekes en zeer toffe afdalingen met tussendoor nog technische stukskes. Nu weet ik weer eens waarom ik een fully met schijfremmen heb gekocht. Heb er Aarschot voor links laten liggen (toch één van mijn favoriete streken) maar heb er geen seconde spijt van gehad. Er mocht hier en daar wel een pijltje meer hangen of andere pijltjes gebruikt worden maar hierdoor hebben we die superafdaling met die grote platte stenen gevolgd door de "harde" of "zachte" afdaling 2x kunnen doen.
Dus weer een kei toffe dag gehad met een geweldig lente zonnetje.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Re: zo 24/04/2011
je zegt het zelf, ongetraind en waarschijnlijk nog niet veel in de Ardennen gereden, vanzelf dat je het dan een super tocht vindswiba wrote:Volledig mee eens... één van de betere TT's die we al gereden hebben... zelfs vrij zwaar op de 28 km. voor ongetrainde zielen zoals wij... maar die laatste paar km. afdaling en het mooie weer maakte het helemaal de moeite waard !... Volgend jaar terug !...
het middenstuk was wat saai, maar in vergelijking met vlaanderen idd super, in vergelijking met sommige andere ardennenritten eerder matig, het is maar wat je gewend bent natuurlijk
en mss zijn we op sommige ritten teveel verwend geweest, dan valt al vlug iets tegen
how how how : zoveel negatief wordt hier toch niet geschreven (of hebben ze allemaal hun bericht verwijderd ?)Hans B wrote:Ik begrijp niet waarom jullie zo negatief doen over deze tocht; deze tocht had alles waarvoor je als biker naar buiten komt en als je dat niet snapt denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen.
Hans
ik heb toch ook maar gezegd dat ik alleen de 25 eerste kilometer wat op mijn honger bleef zitten, afgaande op de verhalen over "supertechnische tracks". Wel, die waren er gewoon niet in dat eerste stuk. Maar de rest was wel echt super. Ik vond het dus wel degelijk een goede TT.
-
pierrot le fou
- Mountainbiker
- Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully
Esneux
Post by pierrot le fou »
Super tocht , langste afstand met +- 1800hm , lange klimmen , korte steile klimmen , mooie singletracks , af en toe een klein stukje asfalt om een dorpje te kruisen , goede bevoorradingen (met genoeg keuze aan drank en eten , , technische afdalingen waren beperkt , maar de brokken losliggende stenen lieten u als rijder toch voorzichtiger naar beneden laveren ...
en na die laatste bevoorrading , HEERLIJKE ZACHTE AFDALING op een grindpadje ongeveer 6(zes) kilometer lang . Het was genieten op het laatste stuk .....
Er zijn niet veel TT met zo'n lange afdaling ....
Ik kom volgend jaar terug , om te zien of met regenweer dit parkoers wel te doen is ....dat zal een ander paar mouwen zijn ....
Groetjes
De Bierbikers
en na die laatste bevoorrading , HEERLIJKE ZACHTE AFDALING op een grindpadje ongeveer 6(zes) kilometer lang . Het was genieten op het laatste stuk .....
Er zijn niet veel TT met zo'n lange afdaling ....
Ik kom volgend jaar terug , om te zien of met regenweer dit parkoers wel te doen is ....dat zal een ander paar mouwen zijn ....
Groetjes
De Bierbikers
Is wel het topic van die van vorig jaar, maar soit.
Ik twijfel voor komende zondag tussen deze tocht en die in Sart-lez-Spa. Dat moet zowat de beste toch zijn van de Gileppe-Haute-Fagnes Challenge.
Wat het ook wordt met de regen die ze geven voor de komende dagen zal in het in beide gevallen loodzwaar zijn denk ik.
Ik twijfel voor komende zondag tussen deze tocht en die in Sart-lez-Spa. Dat moet zowat de beste toch zijn van de Gileppe-Haute-Fagnes Challenge.
Wat het ook wordt met de regen die ze geven voor de komende dagen zal in het in beide gevallen loodzwaar zijn denk ik.