Zo 24/04/2011 Esneux :: 6° Esneux MTB Day

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
A M GlobeBiker
Mountainbiker

Post by A M GlobeBiker »

50 of 60 ? Met zo een weer heb ik voor de uiterste "challenge" 60 km gekozen : er waren echt een aantal pittige klims waar ik gelukkig beroep kon doen op het liedje van Lady Gaga "I am on the right track ... I was born to be brave" om mijzelf tot boven te zingen (sleuren) : verder een heel fijne afwisselende tocht, soms gezochte singlepadjes, afdalingen die lang genoeg waren, "les senteurs des fleurs" deden mij eventjes trager rijden om extra lang te kunnen inneuzen : kortom heb er echt van genoten. Een paar sympathieke organizators die bleven wachten tot op de laatsten bij de ravitaillement (belangrijk voor mij daar ik laat vertrek).

Anna M
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

endorfin wrote:Halverwege dacht ik toch ff: "shit tegenvaller"
maar toen kwam er een heel mooi stuk, een van de mooiste ooit gereden in een waalse tt.
volledig mee eens, het is niet omdat je na 13km 400hm's hebt (wat niet klopt denk ik) dat het daarom goed is, als alles over saaie wegen omhpoog gaat wil dat niks zeggen

ik had 870hm op de 39km, en idd, de laatste 8km na de 2e bevoorrading waren super, de rest viel bij momenten tegen
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

zelfde gevoelens als bij velen : de eerste 25 lieten mij wat op mijn honger zitten (zeker afgaande op de "expert" en "profi" verhalen), maar toen begon het feest en dat duurde nog 35 km. Maar toch ook die eerste 25 genoten van het mooiste moment van het jaar : de zomerse lente >> wat een feest van frisgroene tinten en bloemekes, zeker het daslook-stuk langs de Ourthe.
Kortom : genoten !
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

lowie wrote:zelfde gevoelens als bij velen : de eerste 25 lieten mij wat op mijn honger zitten (zeker afgaande op de "expert" en "profi" verhalen), maar toen begon het feest en dat duurde nog 35 km. Maar toch ook die eerste 25 genoten van het mooiste moment van het jaar : de zomerse lente >> wat een feest van frisgroene tinten en bloemekes, zeker het daslook-stuk langs de Ourthe.
Kortom : genoten !
en lowie hoeveel km heb ge er bij gedaan ,?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

grippeke wrote:en lowie hoeveel km heb ge er bij gedaan ,?
0,0. Ah ja, ik ken daar gene Jérome hé :-D :-D
Frankyspec
Mountainbiker

Post by Frankyspec »

Ook voor de 60 gegaan,zeer mooie tocht met enkele leuke klimmen en zeker afdalingen =D> Na de laatste bevoorrading was het inderdaad genieten,vooral ook omdat de zware beklimmingen :oops: achter de rug waren en met dit uitzonderlijke mooie weer,gewoon genieten :drunk:
Ik had juist 60 km en 1365hm
gardap
Mountainbiker

Post by gardap »

Na de laatste bevoorrading de mooiste afdaling van België in mijn ogen!! Alles bekeken; ondergrond, brugske, beekje, single track , dolemiet, grind en het laatste stukje beton :bounce: maar vooral lang... dus als iemand een vergelijking weet laat het me weten!!!

minpuntje: 5O is GEEN 56km zet dan ineens de juiste afstand of maak 1afstand want er was slechts een verschil van 3,8km met de 60km dan had je als groeprijders voor dezelfde afstand kunnen kiezen en nu splitsen de wegen al na 2km zogezegd...
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Voor de 50 gekozen en met enorm veel goesting vertrokken na vorige week in Hamoir in 'panne' te zijn gevallen.
Nieuwe achterderailleur, ketting, kabels + gènen, as-cups en middenblad laten zetten voor 199,- euro.
27 km genoten met weliswaar een 'snake-bite' bandenwissel maar ketting trapte af en toe door onder grote belasting en werd alsmaar erger zodat ik in Comblain-la-tour de grote baan naar Esneux heb moeten nemen :evil:
Waarschijnlijk had ik ook beter m'n cassette laten vervangen maar was nog vrij nieuw.

Die 27 km die ik heb gereden waren mooi, prachtige landschappen maar had wel graag meer in het bos gereden.
De rit Comblain-la-tour naar Esneux -ongeveer 10 km- is ook wel de moeite waard want er is een fietspad langs de Ourthe aangelegd.
Jammer genoeg verwondert het me niets wanneer ik lees dat er een iemand is aangereden door een wagen. Hopelijk komt het goed met hem/haar! Er waren veel onoverzichtelijke oversteekjes in de kleine dorpjes.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

na 13km 400hm's hebt (wat niet klopt denk ik)
klim1 : van 90->160m = 70hm
klim2 : van 125->140m = 15hm
klim3 : van 120->220m = 100hm
klim4 : van 200->240m = 40hm
klim5 : van 215->260m = 45hm
klim6 : van 150->270hm = 120hm
en dan nog 10hm vals plat tot aan de bevoorrading1 na 12,5 km => exact 400hm !!
alles over saaie wegen omhpoog gaat
Saaie wegen ??? waar ?? In de eerste klim (singletrack naar boven) stonden er al velen meteen te voet omdat ze niet konden schakelen of omdat ze niet van bobbel naar bobbel konden rijden; daar was helemaal niks saai aan.
Een paar sympathieke organizators die bleven wachten tot op de laatsten bij de ravitaillement
Inderdaad, zeer sympathieke mensen; en geen vieze gezichten als je een tweede, derde of vierde drankje nam zoals hier bij de tt's in vlaanderen vaak het geval is.

Ik begrijp niet waarom jullie zo negatief doen over deze tocht; deze tocht had alles waarvoor je als biker naar buiten komt en als je dat niet snapt denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen.

Hans
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Hans B wrote:
Ik begrijp niet waarom jullie zo negatief doen over deze tocht; deze tocht had alles waarvoor je als biker naar buiten komt en als je dat niet snapt denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen.

Hans

+1, hiervoor ga je mountainbiken
Post Reply