Probleem met mijn EMD frame ...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Locked
Edlisjas
Mountainbiker

Probleem met mijn EMD frame ...

Post by Edlisjas »

Ik heb al een paar keer serieus problemen gehad met chainsuck. Er liggen nogtans redelijk nieuwe Middleburn tandwielen op. Voorheen XTR bladen en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Nu zitten er een paar redelijk diepe krassen op de plaats waar de ketting tegen de frame schuurt. Ik heb dit inmiddels opgelost door een stuk binnenband met rekbandjes te monteren.
Kan er me iemand zeggen hoe dik het aluminium op deze plaats is zodat ik me geen zorgen moet maken dat het frame hier vroeg of laat gaat breken. Ik weet niet juist hoe diep de krassen zijn maar als je erover voelt voel je duidelijk een verschil.

Image

Uploaded with ImageShack.us
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik zou een nieuw frame kopen..
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

serieus geraakt ja.
foto kan bedriegen maar u middenblad is redelijk scherp precies
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:cry: oei, hoe dik het frame is kan ik ook nie zeggen, maar bij mij zitten op die plaats strapbandjes zodat beschadiging aldaar toch redelijk verminderd wordt.
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Der is ook pesies een tandje weg....Gooi die voorderailleur d'er gewoon af, steek ne 1x chainguide van MRP in combinatie met achteraan een 34 of 36 cassette en da gaat even goed. Da frame gaat daar nie scheuren zunne, scheuren doet da meestal langs ne lasnaad.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

chainsuck met middleburn bladen op een niner? :-k
Dat komt me heel bekend voor :-?
Ik heb de kleinste middleburn er al afgegooid en wacht op mijn slx blad besteld bij bike components om ook de 36 eraf te gooien.
Die middleburn bladen zijn veel te "chainsuck friendly"
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Als je met xtr nooit problemen had, waarom wil je dan nog met middleburn rijden? Omdat iemand anders zegt dat het goed is?
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

Middleburn is in mijn ogen bucht van den aldi, persoonlijk vind ik TA al veel beter. Mar zoals julie al zei gaat er weinig boven een (zwaar) degelijk staal shimano blad. Schakelt in mijn ogen ook veel beter op en af. Wat betreft het frame zou ik gewoon blijven rijden, mijn huidig frame (geen niner) is veel dieper ingesleten en tot op heden (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Angelo. wrote:Als je met xtr nooit problemen had, waarom wil je dan nog met middleburn rijden? Omdat iemand anders zegt dat het goed is?
Omdat de originele XTR veel te duur zijn...
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

Middleburn is in mijn ogen bucht van den aldi, persoonlijk vind ik TA al veel beter. Mar zoals julie al zei gaat er weinig boven een (zwaar) degelijk staal shimano blad. Schakelt in mijn ogen ook veel beter op en af. Wat betreft het frame zou ik gewoon blijven rijden, mijn huidig frame (geen niner) is veel dieper ingesleten en tot op heden (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad.
Locked