Ik heb in Turkije wel geen meter met een MTB gereden maar tijdens het zomerseizoen zijn er wel begeleide tochten (niveau?) en het is er zeker veilig (zeker als je met twee of meer bent) en prachtig genoeg om op eigen initiatief off-road te gaan. Bovendien kost het je enkel 35€ aan de vliegvaartmaatschappij om je fiets heen-en-terug te vervoeren (je hebt dan wel nog geen koffer om je bike in te steken).
De prachtige omgeving kun je hier zelf bekijken.
In februari moet je geluk hebben met het weer en is het best om op de weg te blijven. Net voor ik er aankwam had het twee weken zitten regenen en was het off-road niet doenbaar.
Turkse Riviera
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ik zat 30km rechts van Antalya, terwijl O²bikers 30km links van Antalya zal zitten.
Het is er idd zeer ruw en op het moment zelf dacht ik al. Dit moet beestig biken zijn. Zo echt van die stenige droge ondergrond. En als je wilt kun je enorme hoogteverschillen hebben.
Nu om u nog meer te motiveren. Links van Antalya is het NOG ruwer!
Het is er idd zeer ruw en op het moment zelf dacht ik al. Dit moet beestig biken zijn. Zo echt van die stenige droge ondergrond. En als je wilt kun je enorme hoogteverschillen hebben.
Nu om u nog meer te motiveren. Links van Antalya is het NOG ruwer!
Aan al diegene dat naar de Turkse Riviera op verlof willen gaan kan ik het volgende hotel aanraden: Magic Life Seven Seas Imperial. gelegen in Side, 70km van Antalya.
dit hotel heeft namelijk een MTB-center int hotel zelf met elke dag zowel voor- als namiddag begeleide tochten met verschillende niveau's. In andere landen vinde ook Magic Life hotels (Oostenrijkse keten) en deze hebben ook bijna allemaal een MTB center int hotel. de begeleiders in mtb zijn ook van Oostenrijk en kunnen wel met ne mtb overweg,
al moesten ze toch lossen bergop.
Die mannen zijden wel, van al de toeristen dat naar daar kwamen dat de Belgen het beste waren op de fiets! :D
de MTB's zijn vant hotel zelf (scott builder-deore), tis nie da maar ja,
ge moet uwe eigen bike nie liggen meesleure!
over het parcours kan ik alleen maar zeggen dat het fantastisch was! zie foto.
Heb daar 3 tochten gedaan, 45km-550hoogtemeters, 63km-675hoogtemeters, en dan nog één van 40km-150hoogtemers, was een rondrit door de stad.
er was nog één zwaardere tocht van 90km- 1500hoogtemeters, maar helaas kon ik nie mee omdat ze die maar eens om de 2 weken deden en ik moest naar huis!

weg naar een stuwdam. we kwamen van da bruggeske in de verte.
dit hotel heeft namelijk een MTB-center int hotel zelf met elke dag zowel voor- als namiddag begeleide tochten met verschillende niveau's. In andere landen vinde ook Magic Life hotels (Oostenrijkse keten) en deze hebben ook bijna allemaal een MTB center int hotel. de begeleiders in mtb zijn ook van Oostenrijk en kunnen wel met ne mtb overweg,
al moesten ze toch lossen bergop.
Die mannen zijden wel, van al de toeristen dat naar daar kwamen dat de Belgen het beste waren op de fiets! :D
de MTB's zijn vant hotel zelf (scott builder-deore), tis nie da maar ja,
ge moet uwe eigen bike nie liggen meesleure!
over het parcours kan ik alleen maar zeggen dat het fantastisch was! zie foto.
Heb daar 3 tochten gedaan, 45km-550hoogtemeters, 63km-675hoogtemeters, en dan nog één van 40km-150hoogtemers, was een rondrit door de stad.
er was nog één zwaardere tocht van 90km- 1500hoogtemeters, maar helaas kon ik nie mee omdat ze die maar eens om de 2 weken deden en ik moest naar huis!

weg naar een stuwdam. we kwamen van da bruggeske in de verte.