met klik pedalen rijden of zonder?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Laten we hier aub eens een onderscheid maken tussen mtb platformpedalen en stadsfietsplatformpedalen #-o
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

Dacuba wrote:Waarom nu weer? Ik heb het dan niet over die flat pedalen met pinnetjes op maar deze
http://www.msi.nl/prodbase/GetImage.asp ... height=203
Heb ik ook, afdalingen tegen 45 km/u met serieus rotsachtige ondergrond in Z-Frankrijk, no problem... :wink:
Djienbe
Mountainbiker

Post by Djienbe »

[/quote]

we zitten met een hypochonder mensen ... niet teveel aandacht aan schenken.[/quote]

Yep, zo chonder als wat en daarom MTB ik en van schaakborden blijf ik weg.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ik heb jaren zonder gereden en er nooit afgeschoven. Zij die erafschuiven : ge moet uw dansschoentjes nie aandoen èh 8)

Maar mèt is toch veel beter !
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Flip-poz wrote:
Dacuba wrote:Waarom nu weer? Ik heb het dan niet over die flat pedalen met pinnetjes op maar deze
http://www.msi.nl/prodbase/GetImage.asp ... height=203
Heb ik ook, afdalingen tegen 45 km/u met serieus rotsachtige ondergrond in Z-Frankrijk, no problem... :wink:
Dan ben ik het alleen he :wink:
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

Het is een hele opdracht uniek te zijn in deze wereld :-D
sammeken
Mountainbiker

Post by sammeken »

Flip-poz wrote:Het is een hele opdracht uniek te zijn in deze wereld :-D
nopes, iedereen is uniek
(sorry voor deze filosoofische sh*t)
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Omdat iedereen uniek is voel ik mij opeens minder uniek.. #-o
Jens500
Mountainbiker

Post by Jens500 »

Djienbe wrote:
Dacuba wrote:Jawel, int begin ga je op je smikkel :lol:
En voor wat ik ervan zie is da nie alleen in het begin. Als ik mij niet vergis is bvb Robby Mc Ewen iet van een 2 jaar geleden ne keer gevallen en tegen een paalke gebotst (of omgekeerd eerst paalke en dan gevallen) met beenbreuk tot gevolg. Was da in ronde van Belgie? En hing diene nie nog aan het zijne pedaal vast toen de hulpdiensten erbij kwamen?

En als het niet bij Mc Ewen was dan zijn er zo nog verhalen zelle maar die worden elke keer tegengesproken met "jamaar da's een reflex en mijne voet is in ne wip los".
Om mee te beginnen is da medisch gezien gene reflex maar een automatisme, da's veel trager dan een reflex en te tweede zijn onze hersenen niet multi tasking waardoor op diej eigenste moment van de val uw hersenen soms met veel te veel prikkels af te rekenen hebben en de gecontroleerde beweging maken om de voet nog los te krijgen kan er dan teveel aan zijn.

Samengevat, ik rij zonder klikpedalen, bewust.

Djienbe

Als je dan toch over de profs begint, weet je wel hoeveel valpartijen er zouden gebeuren in de sprints als de voeten los op de pedalen staan?

Hoeveel keer men van de pedalen zou schieten in een zware bergrit?

Je mag aan elke prof vragen als hij liever met of zonder klikpedalen rijdt, ik denk dat je een unaniem antwoord mag verwachten..

Nuja, iedereen zijn eigen keuze ;)
Last edited by Jens500 on Fri 22 Apr 2011 16:12, edited 1 time in total.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Jens500 wrote:
Djienbe wrote:
Dacuba wrote:Jawel, int begin ga je op je smikkel :lol:
En voor wat ik ervan zie is da nie alleen in het begin. Als ik mij niet vergis is bvb Robby Mc Ewen iet van een 2 jaar geleden ne keer gevallen en tegen een paalke gebotst (of omgekeerd eerst paalke en dan gevallen) met beenbreuk tot gevolg. Was da in ronde van Belgie? En hing diene nie nog aan het zijne pedaal vast toen de hulpdiensten erbij kwamen?

En als het niet bij Mc Ewen was dan zijn er zo nog verhalen zelle maar die worden elke keer tegengesproken met "jamaar da's een reflex en mijne voet is in ne wip los".
Om mee te beginnen is da medisch gezien gene reflex maar een automatisme, da's veel trager dan een reflex en te tweede zijn onze hersenen niet multi tasking waardoor op diej eigenste moment van de val uw hersenen soms met veel te veel prikkels af te rekenen hebben en de gecontroleerde beweging maken om de voet nog los te krijgen kan er dan teveel aan zijn.

Samengevat, ik rij zonder klikpedalen, bewust.

Djienbe

Als je dan toch over de profs begint, weet je wel hoeveel valpartijen er zouden gebeuren in de sprints als de voeten los op de pedalen staan?

Hoeveel keer men van de pedalen zou schieten in een zware bergrit?

Je mag aan elke prof vragen als hij liever met of zonder pedalen rijdt, ik denk dat je een unaniem antwoord mag verwachten..

Nuja, iedereen zijn eigen keuze ;)
Zonder pedalen gaat moeilijk gaan denk ik.
Post Reply