u frame is wel al direct ne halve kilo lichter dan dit :dnicolasdb wrote:mijne flash zit onder de 9kg; valt nog mee qua exotismeRD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken. Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien
grts
Cannondale taurine [frame te koop]
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
-
RD
- Mountainbiker
Valt te zien wat je meevallen noemt, ik zie daar toch behoorlijk wat weight weenie componenten op staannicolasdb wrote:mijne flash zit onder de 9kg; valt nog mee qua exotismeRD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken. Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien
grts
Daarjuist even m'n wielen gewogen :
SLR + XTR schijf 160 + XT casette + RR met joe's melk: 1900 gr
SLR + XTR schijf 180 + RR met joe's melk : 1420 gr
en van beiden ook de snelspanners
met 2 wielen ben je dus al bijna 3.5kg verder... Ik neem aan dat die XT wielen niet lichter zullen zijn...
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Voorwiel met alles op en aan : 1490gRD wrote:Valt te zien wat je meevallen noemt, ik zie daar toch behoorlijk wat weight weenie componenten op staannicolasdb wrote:mijne flash zit onder de 9kg; valt nog mee qua exotismeRD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken. Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien
grts.
Daarjuist even m'n wielen gewogen :
SLR + XTR schijf 160 + XT casette + RR met joe's melk: 1900 gr
SLR + XTR schijf 180 + RR met joe's melk : 1420 gr
en van beiden ook de snelspanners
met 2 wielen ben je dus al bijna 3.5kg verder... Ik neem aan dat die XT wielen niet lichter zullen zijn...
achterwiel : 1977g
- BramDR
- Mountainbiker
Die 10 kg is gwn een symbolische grens
.
Hij weegt nu met x-9 shifter en xtr voorderrie 10.22kg ( gewogen met digitale hangweegschaal). Dus met andere shifter, derrie, zadelpenklem, en snelspanners moet die 10 kg toch al dichtbij komen.
Daarna eens sparen voor een nieuwe wielset want deze is toch nog behoorlijk zwaar.
Hij weegt nu met x-9 shifter en xtr voorderrie 10.22kg ( gewogen met digitale hangweegschaal). Dus met andere shifter, derrie, zadelpenklem, en snelspanners moet die 10 kg toch al dichtbij komen.
Daarna eens sparen voor een nieuwe wielset want deze is toch nog behoorlijk zwaar.