Cannondale taurine [frame te koop]

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply

Welke schijfremmen?

Hope race x2
40
61%
Shimano xtr 2011
26
39%

Total votes: 66

BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

nicolasdb wrote:
RD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken :wink: . Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien :wink:
mijne flash zit onder de 9kg; valt nog mee qua exotisme ;-)

grts
u frame is wel al direct ne halve kilo lichter dan dit :d
RD
Mountainbiker

Post by RD »

nicolasdb wrote:
RD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken :wink: . Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien :wink:

grts
Valt te zien wat je meevallen noemt, ik zie daar toch behoorlijk wat weight weenie componenten op staan :wink: .

Daarjuist even m'n wielen gewogen :
SLR + XTR schijf 160 + XT casette + RR met joe's melk: 1900 gr
SLR + XTR schijf 180 + RR met joe's melk : 1420 gr
en van beiden ook de snelspanners

met 2 wielen ben je dus al bijna 3.5kg verder... Ik neem aan dat die XT wielen niet lichter zullen zijn...
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

RD wrote:
nicolasdb wrote:

grts
Valt te zien wat je meevallen noemt, ik zie daar toch behoorlijk wat weight weenie componenten op staan :wink: .

Daarjuist even m'n wielen gewogen :
SLR + XTR schijf 160 + XT casette + RR met joe's melk: 1900 gr
SLR + XTR schijf 180 + RR met joe's melk : 1420 gr
en van beiden ook de snelspanners

met 2 wielen ben je dus al bijna 3.5kg verder... Ik neem aan dat die XT wielen niet lichter zullen zijn...
Voorwiel met alles op en aan : 1490g
achterwiel : 1977g
Tiry
Mountainbiker

Post by Tiry »

bwa, qua gewicht van de fiets vind ik het de moeite nie...
wrm onder de 10kg krijgen als je zelf redelijk groot bent en bv 95kg weegt & tegenover iemand rijd die 85weegt...

en dan nog... het zijn en blijven de benen die het moeten doen nog altijd!

natuurlijk deftig materiaal helpt altijd!
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Image

De shifter voor de voorderrie en de voorderrie moeten nog geleverd worden. Voor de rest is alles binnen.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

kzie geen headshock vork... :wink:
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Knap!

Lefty en andere wielset zou hem afmaken!
SCRene
Mountainbiker

Post by SCRene »

Niet elke Cannondale is mooi met een Lefty - Deze is gewoon top met de Rock Shox 8)
Bart
Mountainbiker

Post by Bart »

Waarom moet hij persee onder die 10kg? Ik vind hem prachtig zoals hij nu staat of het nu net boven of onder de 10 kg is. En ik zou wel eens willen weten van de andere die zelf een fietsje hebben onder de 10 kg hoeveel overtollige kilo' s ze zelf hebben :-D
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Die 10 kg is gwn een symbolische grens :-D .
Hij weegt nu met x-9 shifter en xtr voorderrie 10.22kg ( gewogen met digitale hangweegschaal). Dus met andere shifter, derrie, zadelpenklem, en snelspanners moet die 10 kg toch al dichtbij komen.

Daarna eens sparen voor een nieuwe wielset want deze is toch nog behoorlijk zwaar.
Post Reply