Zo 17/04/2011 Cassel (Fr) :: Cassel Trophy

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Eerste keer dat wij hier van start gingen en toch genoten van het zonnetje en de leuke passages.
De openingslus was zoals aangehaald mss toch wel iets te lang, maar wel een goeie opwarming voor wat komen zou.
Leuke beklimmingen, toffe wegeltjes, hier en daar eens een iets technischer stukje, dus heb eigenlijk wel genoten en nog belangrijker: overal bovengeraakt... dit in tegenstelling tot heel veel medebikers (zeker toen we langs dat crossparcours omhoog gingen stond zowat iedereen te voet).
Voor herhaling vatbaar !
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook voor de eerste keer afgezakt naar hier met 4 man van de club. Door ene die zich overslapen had , maar om 9.45 u. kunnen starten.
Het grote voordeel hiervan was dat het al wa warmer was en totaal geen last van files gehad. Prachtig parcours, vooral de vele privé-stukken dan, de ene wa technischer dan anders.
De 67 km goed afgebold, maar in de laatste asfaltklim toch allemaal ne serieuze patat in ons gezicht en humeur gehad.
Een deelnemer (waarschijnlijk van de club vtt Warchin)lag er levensloos in de zijkant en ze waren druk bezig met hem te reanimeren. Ziekenwagen kwam er juist aan en men vreesde het ergste. Waren met verstomming geslagen. Pas een uur later zagen we diezelfde ziekenwagen en de Mug passeren aan de start/aankomst met de sirenes aan. 'tWas stil in den auto toen we terugreden.

Wat een prachtige bike-dag was, eindigde toch wel in mineur voor ons.

Groeties
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Oei, hopelijk is alles goed met die biker.... :-?

Vandaag mijn 2de deelname en opnieuw genoten van de Cassel en omgeving. Zeker ook door het gezelschap (thanks guys) en het mooie weer want er zaten wel stukken in lus 3 waar ik minder voor te vinden ben. Lange 'stuif-dokker-rechtoerechtaan'-wegels zijn niet echt mijn ding. :evil: De technische stukskes maken natuurlijk veeeel goed . =D> =D> =D> =D> De organisatie heeft er enorm veel werk ingestoken en bij alle gevaarlijke 'oversteken' was steeds iemand aanwezig. =D> =D>
Inderdaad lijkt me 1500 starters een beetje te veel van het goede... :roll:

Bedankt, Belle, voor de 'versnaperingen' :drunk:

Nu net mijn fietske gepoetst en aan de haak gehangen voor een tijdje. Remember: 'I'll be back" 8)
flip de flipper
Mountainbiker

Cassel

Post by flip de flipper »

Een leuk bikedagje gehad, samen gereden met freelander1 .Wel op sommige plaatsen zeer druk door het vele volk!Cassel tot volgend jaar.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

vol goeie courage hier aangezet en na 5 km stond ik al plat zonder ook maar één strook ofroad.kdenk daze deze editie gefocust hebben op klimmen ,dus niet mijne favoriet.kben daar toch ne paar keer mezelf tegengekomen surtout bij den laatste laaaaaange klim ,en kmoest mij sparen want der kwam nog een prachtig technisch stuk.kben ook ne keer overkop gegaan en mijne kilemetriek tgat in ,dan maar tevoet spookrijder gespeeld.hier weer overweegend vlaams gehoord op die bult met als meest gebruikt woord 'godverdomme'.Probleem was nu als ge nie bovenraakte stond uwe echte naam op uwen gedong te blinken :oops: .allee me toch nog gejeund op de talrijke technische stukken.

en nog ne keer gecelifiteerd belle en bedankt en santé.....en ja éne van achte is genoeg.
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Een zeer leuke zondagmorgen gehad!

Al bleef ik persoonlijk een klein beetje op mijn honger zitten qua technische stukken... Er zat maar 1 technisch lastige beklimming in en dan lag er nog een boom over waardoor iedereen te voet stond :p

Voor de rest super!

Groeten,

Christof.
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Samen met 17 choufkes deze rit aangevat .Prachtige rit met prachtig weer. 64,30 Km met 1051 Hm en gem van 18 Km/h. Ik passeerde die ziekenwagen rechts door het gras en zag die biker op de grond liggen terwijl de medici hartmassage aan het geven waren , moest toch even slikken . Hopelijk komt alles goed met die persoon,veel sterkte en moed aan de familie
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Of we ons ge-amuseerd hebben? Het zal wel zijn! En dit dankzij deze mooie rit, de medeforumbikers en Belle voor de St. Bernardus !

Wat heb ik geleerd vandaag? Dat achter Hein rijden zeer dorstig is: en dit niet alleen omwille van zijn schroeiharde tempo maar ook omwille van het opschrift op zijn achterwerk: "St.Bernardus"!

Hier wat sfeerfoto's van onderweg: https://picasaweb.google.com/werner.deg ... jI3drA1QE#

=D> =D> =D> :lol: :lol: :lol:

Image
Signer
Mountainbiker

Grote toer

Post by Signer »

Ook voor de 4e maal de grote toer gereden en denk dat Cassel een beetje het slachtoffer aan't worden is van hun succes. :roll: :roll:
Bevoorrading 2 enkel maar water meer met cake en knalgroene bananen.
Spijtig dat de afdaling op het cross parcours er niet meer inzat.:oops:
Volgend jaar eens kijken om andere oorden op te zoeken.

Voor de rest me wel goed geamuseerd,idd beetje meer asfalt tov vorige edities maar was aanvaardbaar. :P :wink:
En bij het heerlijke broodje en pintje eveneens gehoord v/d onfortuinlijke biker die gereanimeerd moest worden.
Aan persoon in kwestie,hoop van ganser harte dat alles ok komt [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Foxy wrote:Eerste keer dat wij hier van start gingen en toch genoten van het zonnetje en de leuke passages.
De openingslus was zoals aangehaald mss toch wel iets te lang, maar wel een goeie opwarming voor wat komen zou.
Leuke beklimmingen, toffe wegeltjes, hier en daar eens een iets technischer stukje, dus heb eigenlijk wel genoten en nog belangrijker: overal bovengeraakt... dit in tegenstelling tot heel veel medebikers (zeker toen we langs dat crossparcours omhoog gingen stond zowat iedereen te voet).
Voor herhaling vatbaar !
Dat is MTB à la française: rijden op het vlakke en wandelen op de bergop (en technische bergaf)... Zoals aangehaald: het parcours was het minste van de 4 edities dat ik al gedaan heb, en bij bev3 hadden ze niks meer behalve cake en die zwarte dingen. Logisch als je 3 bevs op 1 plaats doet, 1500x3=4500 bekjes die willen eten en drinken (tzal wel iets minder zijn, but you get the point). Technische dingetjes waren plezant, de jaarlijkse moerasdoorsteek was dat minder, (moet dat nu echt???)... Maar het was mooi weer, goed gezelschap en op het vlakke hebben we doorgepeesd, kwestie van het goed lastig te maken... O ja, 3 keer die klim (met verschillende aanvang) is plezant, maar op 15 augustus moet je die omhoog na pakweg 95km, das nog vééééééél plezanter :wink:
Post Reply